بهره‌مندی از نمادهای قرآنی در شهر عاملی برای جذب افراد به قرآن است
کد خبر: 4192691
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷

بهره‌مندی از نمادهای قرآنی در شهر عاملی برای جذب افراد به قرآن است

دبیر اتحادیه تشکلهای قرآنی گلستان دسترسی به دستاوردهای قرآنی و نمادهای محیطی قرآن و عترت در سطح شهر را عاملی برای جذب افراد به قرآن دانست و گفت: فعالان قرآنی به عنوان سربازان ولایت و با همکاری مؤثر دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند بسترساز محیط قرآنی در شهر و استان شوند.

محترم قلی‌پور، دبیر اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، محترم قلی‌پور، دبیر اتحادیه تشکل‌های قرآنی گلستان در نشست صمیمی اصحاب فرهنگ، هنر، فعالان قرآنی که امروز، ۱۷ دی ماه با حضور استاندار گلستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان در تالار فخرالدین‌اسعد گرگانی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در پی جنایات تروریستی در گلزار شهدای کرمان، گفت: آینده ملت ایران و انقلاب به قرآن وابسته است از این رو جامعه قرآنی نیاز به جلسه و عنایت ویژه استاندار و مسئولین دارد.

دبیر اتحادیه تشکل‌های قرآنی گلستان با بیان‌اینکه قرآن باید در بطن زندگی و رفتار ما تجلی پیدا بکند، افزود: مربیان قرآنی هر چقدر با زحمت بسیار و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت پوشش صندوق هنر قرار گرفته‌اند اما بیمه تأمین اجتماعی مؤسسات قرآنی را به عنوان یک رکن اقتصادی تلقی کرده و مؤسسات قرآنی را مکلف کرده تا با درآمدهای ناچیز خود بیمه اجباری بپردارند.

قلی‌پور به هزینه بالا رهن، اجاره و خرید مکان برای فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: فراهم کردن شرایط تسهیلات با بهره کم برای مؤسسات و مراکز قرآنی و از طرفی تأمین مرکز برای انجام کارهای قرآنی راهی دیگر برای رفع و یا کاهش معضل در این زمینه است.

وی از ضعیف و سست شدن ایمان جوانان و نوجوانان و دین‌گریزی آنان از طریق فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: تولید محتوا مناسب و همسو با قرآن و فرهنگ ملی مذهبی ایران اسلامی و حمایت مالی از مؤسسات و خانه فرهنگ‌هایی که از این ظرفیت برخوردار هستند، در کاهش آسیب‌ها نقش به سزایی خواهد داشت.

دبیر اتحادیه تشکل‌های قرآنی گلستان با اشاره به آموزش صحیح و تخصصی اعتقادات و مفاهیم دینی قرآنی به عنوان یکی دیگر از چالش‌های فعالان قرآنی، تصریح کرد: جذب مربیان قرآنی به صورت بومی در آموزش و پرورش، واگذاری پیش‌دبستان‌ها به مؤسسات قرآنی می‌تواند در گسترش فرهنگ قرآنی تا حد قابل توجهی مفید فایده واقع شود.

قلی‌پور درآمد و مزایای پایین و عدم رسمی بودن مربیان قرآن را بزرگترین چالش فعالان این عرصه دانست و افزود: عدم مسکن بالاخص برای افراد سرپرست خانوار از جمله مشکلات دوست داران اهل‌بیت(ع) و مروجان سیره نبوی(ص) است.

وی با اشاره به امیرحسین رحمتی به عنوان افتخارآفرین استان گلستان در سطح بین‌المللی و جهان اسلام گفت: عدم حمایت مسؤلین از نخبه‌های قرآنی به عنوان یک الگوی موفق و عدم وفای به عهد مسئولین به چهره‌های قرآنی عاملی برای دلسردی افراد خواهد بود.

دبیر اتحادیه تشکل‌های قرآنی گلستان با اشاره به عدم دسترسی به دستاوردهای قرآنی و نمادهای محیطی قرآن و عترت در سطح شهر و استان، بیان کرد: ایجاد موزه قرآنی و تبدیل چهره شهرها به محیط قرآنی گامی مؤثر در جذب افراد به قرآن خواهد بود.

قلی‌پور ایجاد شهرک دائمی قرآنی برای بهره‌مندی از مفاهیم و محتوای قرآنی امری ضروری دانست و گفت: فعالان قرآنی به عنوان سربازان ولایت و نظام اسلامی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنان با همکاری مؤثر دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند بسترساز محیط قرآنی در شهر و استان شوند.

انتهای پیام
captcha