تلاوت‌های مرحوم افکاری در استان‌های شمالی زبانزد بود + فیلم
کد خبر: 4192529
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

تلاوت‌های مرحوم افکاری در استان‌های شمالی زبانزد بود + فیلم

کارشناس امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آمل و از دوستان مرحوم مهدی افکاری گفت: مرحوم افکاری، نه تنها در سطح مازندران بلکه در استان‌های گلستان و گیلان نیز به دلیل تلاوت خوبش شناخته شده بود و در محافل متعددی دعوت می‌شد.

مهدی افکاریمهدی افکاری، از قاریان جوان و ممتاز شهرستان نور مازندران هفته گذشته در جریان سانحه رانندگی، بدرود حیات گفت و پیکر او در شهرستان نور با حضور جامعه قرآنی تشییع و تدفین شد. محمدعلی نادعلی‌نژاد، کارشناس امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آمل و از دوستان نزدیک مرحوم افکاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، با ابراز تأسف از درگذشت این قاری قرآن گفت: مرحوم مهدی افکاری از جمله قاریان کوشا، فعال استان بود، تلاوتی گیرا داشت و به سبب خوش‌طبعی و خوش‌اخلاقی، حوزه فعالیت او در محافل قرآنی شهرستان نور و آمل و حتی سایر شهرستان‌های مازندران محدود نمی‌شد و حتی در گیلان هم شناخته شده بود.

وی گفت: بسیاری از چهره‌های نامی و پیشکسوت عرصه تلاوت همچون احمد ابوالقاسمی، محمدرضا پورزرگری و سید‌جواد حسینی به خوبی او را می‌شناسند و همواره از او در بسیاری از محافل رسمی تلاوت به نیکی یاد می‌شود. بارها بنا به اصرار این مرحوم و با وجود نبود امکانات، پیشکسوتان، از تهران به شهرستان نور دعوت می‌شدند و مرحوم مهدی افکاری، شخصاً میزبان این دوستان در خانه خود بود.

نادعلی‌نژاد تصریح کرد: نزدیک به 12 سال با ایشان سابقه دوستی داشتم، ولی هیچگاه درباره حق‌الزحمه و هدیه تلاوت سخنی نمی‌گفت و در صورتی که وقت و موقعیت فراهم بود، دعوت محافل را اجابت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم افکاری یک گروه تواشیح که اعضای آن نوجوانان بودند، تشکیل داده بود، گفت: در سی شب ماه رمضان گذشته، در اغلب سی محفل قرآنی شهرستان نور و آمل، با او بودم و اکنون با به یاد آوردن خاطرات آن روزگار، بسیار متأسف هستم که مازندران یکی از مستعدترین قاریان خود را از دست داد.

کارشناس امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آمل با اشاره به اینکه مرحوم افکاری حائز رتبه استانی مسابقات اداره اوقاف و امور خیریه مازندران بود، گفت: از این قاری فقید، سه فرزند دختر به یادگار باقی مانده است. دختر بزرگشان به تحصیل دروس حوزوی علاقه داشت و چون در حوزه علمیه الزهرای قم مشغول به تحصیل شد، مرحوم افکاری به جهت مراعات حال خانواده، خانه خود را در نور فروخت و در قم، خانه‌ای تهیه کرد که مرتب بین شمال و تهران و قم تردد داشت. متأسفانه در آخرین سفر، دچار سانحه رانندگی شد و پس از انتقال به بیمارستانی در تهران، به دلیل شدت جراحات وارده، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

وی در پایان گفت: پیکر این قاری قرآن هفته گذشته در شهرستان نور تدفین شد و جمعه گذشته نیز از سوی جامعه قرآنی شهرستان نور و اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان مازندران مجلس ختم و یادبودی برای او برگزار شد.

انتهای پیام
captcha