پیام تسلیت مراجع، نهادهای حوزوی و علما به مناسبت حادثه تروریستی کرمان
کد خبر: 4191922
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

پیام تسلیت مراجع، نهادهای حوزوی و علما به مناسبت حادثه تروریستی کرمان

مراجع، نهادهای حوزوی و علمای حوزه به مناسبت حادثه تروریستی کرمان پیام تسلیت صادر و بر مجازت عاملان این حادثه تاکید کردند.

ارسال/ پیام تسلیت مراجع، نهادهای حوزوی و علمای حوزه به مناسبت حادثه کرمانبه گزارش ایکنا، مراجع معظم تقلید، علما و نهادهای حوزوی با صدور پیام‌های جداگانه حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفتند.

متن پیام آیات عظام سیستانی، سبحانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، همچنین آیت‌الله هادوی تهرانی، آیت‌لله محسن فقیهی، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، آیت‌الله محمود رجبی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه و حوزه علمیه خواهران به شرح زیر است:

 

پیام تسلیت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

حادثه غم‌بار تروریستی در کرمان که به خاک و خون کشیدن ده‌ها تن از عزیزان هم‌وطن انجامید موجب تأثر و تألم شدید گردید.

ضمن عرض تسلیت به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج) و عموم مؤمنان داغدار به ویژه خانواده‌های سوگوار این عزیزان، از درگاه احدیت، پاداش و رحمت الهی را برای جان‌باختگان و ثواب صابرین را برای بازماندگان و صحت و شفای عاجل را برای مجروحان و آسیب‌دیدگان این حادثه تلخ مسئلت داریم. امید است به لطف الهی، عوامل این جنایت خونین هرچه زودتر به أشد مجازات برسند.

 

دفتر آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی در پی وقوع حادثه تروریستی استان کرمان پیام تسلیتی صادر کرد که متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(انا لله وانا الیه راجعون)

حادثه تروریستی امروز در استان کرمان که صدها انسان بی گناه را به خاک و خون کشید موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. 

این مصیبت جانکاه را به خانواده‌های داغدار وعموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم و از خدواند متعال برای شهدای گرامی رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم.

 

پیام تسلیت آیت‌الله العظمی سبحانی 

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا للّه و انا الیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر فراوان، بار دیگر دست خون‌آلود دشمنان اسلام و بشریت در همایش تقدیر از سردار سلیمانی، سرزمین ایران عــزیز را با خون شهداء و مجروحان رنگین کرد و همگان را در غم و اندوه فرو برد. 
عامل و عاملان این جنایت هولناک به اشد عذاب الهی گرفتار خواهند بود و قبل از آن با همت سربازان گمنام شناسایی شده و به سزای اعمالشان خواهند رسید.
ما این مصیبت بزرگ را به ملت عزیز ایران و وابستگان شهیدان راه فضیلت، تسلیت گفته و برای آنان علو درجه خواهانیم.

 

پیام آیت الله العظمی نوری همدانی

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سال‌روز شهادت سردار سرافراز اسلام شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت و مجروح شدن عده‌ای از مردم کشورمان شد موجب تأسف و تأثر گردید.

این حادثه دلخراش، چهره سیاه دشمنان اسلام و ملت ایران را بار دیگر نمایان نمود، اما باید توجه داشت این جریان در اراده مردم عزیز ما و نیروهای مقتدر نظامی و امنیتی در مقابل با دشمنان خللی ایجاد نخواهد کرد و همچنان بر همان آرمانی که با امام عظیم‌الشأن رحمت الله علیه و شهدا بسته اند استوارند و از انقلاب خود و رهبری معظم حمایت می‌کنند.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت دردناک از مسئولان محترم می‌خواهم اقدام و پاسخ مناسب را به این عمل تروریستی داشته باشند و از خداوند متعال علو درجات برای شهدا و عافیت کامل برای مجروحان این حادثه خواستارم.

 

 پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

شهادت مظلومانه و زخمی شدن جمع زیادی از مردم عزیز کشورمان در عملیات تروریستی شهر کرمان در مراسم پاسداشت شهید سلیمانی موجب اندوه و تألم فراوان گردید. جنایتکارانی که دستانشان به خون کودکان، زنان و مردان بی گناه آغشته است با این جنایت به دنبال ناامنی در این مرز و بوم‌اند تا شکست‌های خود را جبران کنند، اما بدانند که این مردم و همۀ مسلمانان راستین، به وعدۀ حقّ الهی یقین داشته و با صبر و استقامت به پیروزی نهایی بر همه دشمنان و بد خواهان خواهند رسید، إن شاء الله.

این جانب این مصیبت را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و عموم مردم شریف ایران و خصوصاً خانواده شهدا تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق تعالی رحمت واسعه برای ارواح شهدا و شفای عاجل برای مجروحین و مصدومین مسئلت دارم و از مسئولین و نیروهای امنیتی و نظامی، شناسایی عاملان و کیفر آنان را خواستارم.

قم – ناصر مکارم شیرازی

۱۴ دی ۱۴۰۲

 

بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی

و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ (الشعراء: ۲۲۷)

بازهم دشمنان جنایتکار ایران خون پاک انسان‌هایی بی سلاح و آزاده و شهروندانی بیگناه را بر زمین ریختند و قساوت و خباثت خود را بیش از پیش آشکار ساختند. بی شک این اقدام تصویری گویا از کوردلی و زبونی دشمنان ملت ایران را به نمایش درآورد و نشان داد که آنها دارای تفکر داعشی و سیلی خورده از ملت ایران بوده و از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار محبوب دلها هم هراس دارند که اینگونه عاشقان مکتب حاج قاسم را به خاک و خون کشیده‌اند.

دفتر تبلیغات اسلامی با محکومیت شدید این اقدام تروریستی، شهادت این عزیزان را به پیشگاه مقدس حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه مردم شریف ایران و خانواده‌ این شهدای گرانقدر تسلیت عرض نموده و ضمن تاکید بر مجازات عاملان، علو درجات آن شهیدان بزرگوار را از درگاه خداوند متعال خواستار است.

 

پیام آیت‌الله هادوی تهرانی

بسم الله الرحمن الرحیم

بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ (تکویر، 9) 

به کدامین گناه کشته شدند آنان که در روز ولادت ام الأئمة فاطمه زهرا(س) برای بزرگداشت شهادت مردی از تبار اخلاص به کنار مرقدش آمده بودند. بار دیگر دست ناجوانمردان از آستین شرم‌آور ترور بیرون آمد و جمعی از خانواده‌های بیگناه، بلکه تمام ایران اسلامی، را به سوگ نشاند و دل ولی عصر امام زمان(عج) را به درد آورد. 

این‌جانب این فاجعه دلخراش را به حضور مقدس ولی الله الاعظم(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع معظم تقلید و خانواده‌های محترم شهدا و مجروحان و تمام مردم قهرمان ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای تمام شهدا حشر با محمد و آل محمد عليهم السلام و برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده‌های محترم آسیب‌دیدگان صبر و اجر از خداوند متعال خواستارم. 

بی‌شک دست اندرکاران امنیتی و انتظامی در اسرع وقت کیفیت این جنایت هولناک را برای افکار عمومی روشن خواهند کرد و جنایت کاران را به دست قانون خواهند سپرد. 

 

پیام مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور

حجت‌الاسلام مجتبی فاضل در پیامی جادثه کرمان را تسلیت گفت؛ متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (الصف؛ آیه 8)

یاد شهید سلیمانی ماندگارتر شد؛ ترور مردم بی‌گناه و بی دفاعی که برای ابراز عشق و ارادتشان به سرباز ولایت و مدافع حریم اسلام ناب محمدی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کسی که جانش را برای دفاع از اسلام ناب محمدی و میهن اسلامی و مبارزه با ظلم و جنایت جهانی فدا کرده بود بر سر مزارش جمع شده بودند باعث تألم خاطر و اندوه همه ملت شریف ایران از جمله اینجانب گردید.

دشمن ددمنش که روزی سردار مدافع حرم را ناجوانمردانه در خاک عراق ترور کرد امروز در سالگرد همان جنایت به‌وسیله ایادی‌اش در خاک ایران رهروان راه آن شهید جاوید را ترور می‌کند تا به خیال خام خود ضربه‌ای به روحیه مقاوم ملت شریف ایران وارد کند، غافل از اینکه مقاومت و ایستادگی در مقابل مستکبرین و حمایت از مظلومان و آزادی‌خواهان جهان در دل‌های مردم این دیار شهیدپرور ریشه دارد و روزبه‌روز بیشتر می‌شود. به یاری پروردگار متعال جنایتکاران قطعا شناسایی خواهند شد و به اشد مجازات به سزای عمل خود خواهند رسید.

اینجانب ضمن محکومیت این حرکت جنایتکارانه، مصیبت وارده را به حضرت ولی عصر اروحنا فداه، مقام معظم رهبری دام ظله العالی، همه ملت شریف ایران و به‌ویژه خانواده‌های داغدیده تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای مجروحان این حادثه سلامتی عاجل را خواستارم.

 

پیام آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه بسیار دلخراش تروریستی در نزدیکی گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت جمع زیادی و مجروح شدن عده‌ای بی‌شمار در سالروز شهادت سردار بزرگ مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی، رخ داد همه انسان‌های با شرف و آزادگان و مؤمنان را داغدار نمود. پر واضح است که این عمل ددمنشانه عمق کینه و دشمنی سازمان‌های صهیونیستی و گروه‌های وابسته به آنان را نسبت به ملت امام حسین(ع) نشان می‌دهد، ریشه همه این کشتارهای وحشیانه را در میان رؤسای آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی باید جست‌وجو نمود.

تردیدی نیست که دشمنان انقلاب اسلامی و مقاومت از استمرار یاد سردار بزرگ مقاومت و مکتب او و حضور انبوه زائران مرقد او، وحشت و دلهره دارند که باید داشته باشند. جنایتکاران بدانند با این جنایت بزرگ، مقاومت ملت‌های اسلامی بیشتر و مکتب شهید سلیمانی گسترده‌تر و رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی نزدیکتر می‌شود. این حادثه را به محضر ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب و ملت شهید پرور ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نمایم.

امید آنکه هر چه زودتر عاملان و مسببان این حادثه شناسایی و با مجازات شدید آنان، قلوب همه مجاهدان و مردم را شاد نمایند. 

 

پیام آیت‌الله رجبی 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ

بار دیگر دشمنان زبون انقلاب اسلامی که با مشاهده زمینه‌های زوال قریب‌الوقوع رژیم کودک‌کش صهیونیستی به وحشت افتاده‌اند جنایتی مرتکب شدند و اظهار ارادت مردم شهیدپرور ایران اسلامی به سردار رشید مقاومت را برنتافتند؛ جمعی از مردان و زنان و کودکان بی‌گناه زائر سردار دل‌ها را به شهادت رساندند. وَ ما نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلاَّ أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ این حادثه تلخ و ناگوار موجب تاثر شدید گردید.

این غم بزرگ و عزاداری برای آن بایستی سوخت موتور انتقام از عاملین جنایتکار باشد. با توجه به فرمان حکیمانه رهبر معظم انقلاب نیروهای مقاومت در سراسر دنیا وظیفه خود را شناختند و ان‌شاءالله با عمل درست، به‌موقع و مدبرانه جنایتکاران را به سزای اعمالشان برسانند و مقدمات برچیدن غده سرطانی صهیونیستی را فراهم نمایند. هرگونه اقدام جهت انتقام، اعم از تبیین ضرورت انتقام تا برملا کردن پلشتی و خباثت تروریست‌ها و همچنین حمایت از نیروهای انتقام‌گیرنده در فضای حقیقی و مجازی، واجبی قطعی و مرهمی بر این زخم دردناک است.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با بازماندگان خود را شریک غم تمامی عزاداران این حادثه تلخ تروریستی می‌دانم و از درگاه خداوند متعال صبر و اجر جزیل برای بازماندگان و حشر با صدیقه طاهره سلام الله علیها برای شهدای این حادثه را خواستارم.

 

پیام تسلیت آيت‌الله محسن فقیهی 

بسم الله الرحمن الرحیم 

قال الله تعالی: وسیعلم الذين ظلموا ایّ منقلب ینقلبون

جنایت وحشیانه دشمنان انسانیت در به شهادت‌رساندن جمع زیادی از کودکان، بانوان و مردان بی‌گناه، باری دیگر، آزادگان جهان، جبهه مقاومت و مخصوصاً ملّت شریف ایران را غرق در اندوه و ماتم کرد.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ و محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام و علمای اعلام، و ملّت شهیدپرور ایران، تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای شهدای این حادثه، رضوان الهی و برای مجروحان، شفای عاجل مسئلت دارم.

بی‌شک دولتمردان جانیِ آمریکا و ولد نامشروعش، رژیم خونخوار صهیونیست، به زودی پاسخ پشیمان‌کننده این جنایت وحشیانه را، در سراسر دنیا، از سوی گروه‌های مقاومت دریافت خواهند کرد.

همگان بدانند که با شهادت مردان و زنان و کودکان، خط جهاد و مقاومت با انگیزه‌ مضاعف و قوی‌تر ادامه می‌یابد و پیروزی قطعی در انتظار جبهه حق است؛ وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ‌.

انتهای پیام
captcha