بهره‌مندی دبیرخانه ملی حفظ از نظرات بانوان نخبه قرآنی + عکس
کد خبر: 4191745
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
بحرالعلوم خبر داد:

بهره‌مندی دبیرخانه ملی حفظ از نظرات بانوان نخبه قرآنی + عکس

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم با بانوان ممتحن حفظ قرآن از ارتقای این جلسات و برگزاری آن در دیگر استان‌ها خبر داد.

محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن

محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم با بانوان ممتحن حفظ قرآن گفت: در ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم، تعدادی از ممتحنین خواهر را در جلسه‌ای دعوت کرد و در قالب این جلسه حاضران نظرات خود را در مورد آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن کریم بیان کردند.

وی افزود: در این جلسه باتوجه به دیدگاه‌های متفاوت، به تسهیل روند آزمون و برخی به تخصصی شدن فنی آزمون‌ها اشاره داشتند. همچنین موضوع آموزش حافظان شرکت‌کننده در طرح اعطای مدرک به صورت جدی مطرح و پیشنهاداتی برای تسهیل روند اجرایی آزمون‌ها ارائه شد. همچنین در مورد آزمون‌های عمومی و نظارت دقیق‌تر بر این آزمون‌ها و استفاده از ممتحنین مجرب و کارآزموده بحث شد.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم تصریح کرد: در مجموع نظرات متنوعی در این موضوعات بیان شد و ما نیز در مقابل ضمن قدردانی از نظرات کارشناسی حاضران رویکرد‌های سازمان دارالقرآن را در موضوع حفظ به خصوص حفظ موضوعی به سمع و نظر حاضران رساندیم. انتظار داریم که در بحث حفظ به خصوص حفظ موضوعی اساتید حفظ قرآن تهران به صورت جدی‌تری پای کار بیایند و بتوانیم این بحث را جدی‌تر دنبال کنیم.

بحرالعلوم تصریح کرد: در پایان این جلسه محصولات سازمان دارالقرآن در حوزه حفظ موضوعی به حاضران اهدا شد. امیدواریم که بازخورد خوبی را در این حوزه شاهد باشیم و در آینده این جلسات همفکری و هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین شخصا سفر‌هایی را به استان‌های مختلف خواهم داشت. طی چهار ماه گذشته در پنج استان حضور یافتم.

وی تصریح کرد: دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم تاکنون جلسات متعددی را با گروه‌های مختلفی از حافظان، اساتید و مدیران قرآنی کشور برگزار کرده و این جلسات نتایج خوبی در برداشته که بخشی از آن‌ها را در تسهیل روند آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان قرآن در سال جاری و بخشی دیگر را هم در اجرای طرح و برنامه‌های سازمان دارالقرآن الکریم قابل مشاهده است.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم افزود: در این جلسه دو هدف را دنبال کردیم، نخست؛ استفاده از نظرات و پیشنهاد‌های این افراد است که از تجربه به دست آمده ایشان در صورت بررسی و تأیید شورای کارشناسی حفظ قرآن کریم در روند آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان استفاده خواهیم کرد و هدف دوم نیز تبیین برنامه‌ها و رویکرد‌های سازمان دارالقرآن الکریم در زمینه حفظ قرآن و استفاده از ظرفیت این افراد در تدریس، داوری و آزمون‌های اعطای مدرک جهت ارتقای فضای حفظ قرآن کریم بود.

انتهای پیام
captcha