زنان مظهر صلاح جامعه هستند
کد خبر: 4191246
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
نماینده ایلام:

زنان مظهر صلاح جامعه هستند

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به ایام میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) گفت: زنان مظهر صلاح جامعه هستند و اگر آنها در امنیت و آرامش باشند، جامعه در امنیت و رفاه خواهد بود.

سارا فلاحی، نماینده مجلسبه گزارش خبرگزاری ایکنا از ایلام، سارا فلاحی نماینده ایلام و سخنگوی فراکسیون زنان مجلس یازدهم عنوان کرد: در عصری که اکثر مردان مدینه به ضرب خدعه زر و زور و تزویر از پای افتاده بودند شولای قیام بر دوش انداخت و از کیان اسلام و ولایت دفاع کرد و امروز هم امام جامعه مانند همیشه به میدان آمد و دیوارهای ذهنی و فکری بسته و منجمد مقابل زنان را فروریخت و شایستگی را ملاک حضور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی عنوان کرد.

وی یادآور شد: در اسلام جنسیت مطرح نیست و خطاب خداوند در قرآن به روح انسان است و روح انسان نیز نه مونث است نه مذکر بلکه مجرّد است. در اسلام حفاظت از کرامت انسان‌ها مهم است، حفاظت از کرامت زنان یعنی آن که ما زنان بدسرپرست و خودسرپرست را که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی هستند، رها نکنیم. حفاظت از کرامت زنان یعنی آن که دختران نجیب سرزمینم که بدون امکانات در برابر آنانی که در ازدحام دلار غرق هستند، قرار می‌گیرند و سکوهای افتخار جهانی را فتح می‌کنند، رها نشوند. حفاظت از کرامت زنان یعنی آن که مادران، همسران، دختران و خواهران شهدا، جانبازان و آزادگان در ازدحام ناملایمتی قرار نگیرند، حفاظت از کرامت زنان یعنی آن که عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از تبعیض و نابرابری علیه زنان زدوده شود.

فلاحی گفت: حفاظت از کرامت زنان یعنی آن که زنانی که مدیران خانواده هستند را بر اساس ارزش‌ها و شاخص‌های اسلامی مورد توجه قرار دهیم، حفاظت از کرامت زنان یعنی آن که عملاً زنان را مظهر شرافت جامعه بدانیم و صرفا در تریبون‌ها آنها را مورد توجه قرار ندهیم، حفاظت از کرامت زنان یعنی آن که در فضاهایی که بسیاری از مسئولین بی‌مسئولیت مسیرها را به روی زنان بسته‌اند، این مسیرهای بسته را باز کنیم. حفاظت از کرامت زنان یعنی آن که بر اساس شاخص‌ها و ارزش‌های اسلامی در مورد زنان قضاوت کنیم و بپذیریم که زنان مظهر صلاح جامعه هستند و اگر آنها در امنیت و آرامش باشند جامعه در امنیت و رفاه خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: حفاظت یعنی آن که زنان را به عنوان مظاهر شرافت و حیثیت جامعه  جهانی، جامعه اسلامی و جامعه ملی خود باور داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha