نخستین یادواره شهدای هنرمند استان فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 4191050
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

نخستین یادواره شهدای هنرمند استان فارس برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس از برگزاری نخستین یادواره شهدای هنرمند استان در تاریخ 16 دی‌ماه جاری در شیراز خبر داد.

سیدمصطفی موسوی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمصطفی موسوی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، امروز، 10‌ دی‌ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین یادواره شهدای هنرمند استان در تاریخ 16 دی‌ماه جاری در شیراز خبر داد و گفت: محبوبه حمیدی، شاعر و نویسنده به‌عنوان دبیر علمی و محتوایی و زهیر سقاچی به‌عنوان دبیر اجرایی ستاد برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند استان فارس انتخاب شده‌اند.

وی محل برگزاری این یادواره را تالار معلم شیراز اعلام کرد و افزود: در راستای برگزاری این یادواره، 300 شهید هنرمند در استان فارس شناسایی شده‌اند که کتاب آن‌ها به همت محبوبه حمیدی سال گذشته رونمایی شد و در سال جاری نیز با زحمات ندا علیزاده، فایل انگلیسی کتاب فوق با حضور مسئولان برجسته فرهنگی و هنری کشوری در دهه فجر رونمایی خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه یادواره مذکور در محورهای متنوعی اجرا خواهد شد، اجرای برنامه‌های متنوع هنری شامل اجرای گروه سرود خاص شهدای هنرمند فارس، رادیو تئاتر، نقالی‌خوانی، روایتگری، خوانش کتاب، رونمایی از آثار هنرمندان استانی و کشوری و برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی را از جمله این محورها برشمرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس بیان کرد: همچنین تولید نماهنگ، تیزر، مستند روایی، دیوارنگاری، طراحی مسابقه، نمایش، تولیدات چندرسانه‌ای، موشن‌گرافیک و انیمیشین همزمان در راستای برگزاری این یادواره اجرا خواهند شد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای این برنامه استفاده از ظرفیت هنری شناسایی شده در شهرستان‌های فارس و هم‌افزایی با ارگان‌های فرهنگی و هنری در جهت پویایی و تعامل سازنده و دیده شدن همه هنرمندانی که می‌توانند به این حرکت عظیم معنوی کمک کنند، برنامه‌ریزی شده است.

موسوی با بیان اینکه قطعاً از ظرفیت‌های تعداد 9 دانشگاه هنر شیراز، نیز در جهت پویایی و زنده کردن یاد و آرمان شهدای هنرمند در میان نسل جوان و دانشجویان علاقه‌مند استفاده خواهیم کرد، گفت: گام دوم انقلاب به هنرمندان متخصص متعهد نیاز دارد و لازم است که در این راستا برنامه‌ریزی و اقداماتی انجام شود و قطعاً برگزاری یادواره شهدای هنرمند اقدامی مؤثر در زمینه خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس یادآور شد: سازمان بسیج هنرمندان برای برگزاری یادواره شهدای هنرمند از همکاری تمام نهادهای فرهنگی ـ هنری استان استقبال می‌کند تا بتوان آرمان و سیره شهدای هنرمند را به صورت یک فرهنگ عمومی به جامعه عرضه کرد.

وی در پایان با بیان اینکه در راستای برگزاری یادواره مذکور کمیته‌های مختلف ادبی و هنری برنامه‌ریزی شده است تا تنوع موضوعات در آن حفظ شود، گفت: در مراسم پایانی یادواره از خانواده شهدای هنرمند شاخص استان، اساتید، پیشکسوتان هنرمند عرصه دفاع مقدس و تمام افرادی که در جهت زنده کردن نام شهدای هنرمند گامی برداشته‌اند، تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha