نمایش مقاومت کودکان غزه برای کودکان ایران
کد خبر: 4190961
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

نمایش مقاومت کودکان غزه برای کودکان ایران

مجمع فاطمی و بسیج دانش‌آموزی شهرستان ایلام به برپایی نمایش‌هایی با محوریت سردار شهید سلیمانی و محور مقاومت اقدام کرده است.

تئاتر مقاومتیکی از برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی که در سطح مدارس کشور اجرا می‌شود، اجرای برنامه‌های هنری و تئاتر مقامت است. این برنامه به ویژه در ایام شهادت سردار شهید سلیمانی و هفته مقاومت به صورت ویژه در مدارس کشور اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان و نوجوانان هر چه بیشتر با اندیشه‌ها و تلاش‌های آن شهید بزرگوار در مسیر عدالت‌خواهی و حق‌طلبی و مبارزه با دشمنان اسلام آگاه شوند.  

مجمع فاطمی استان ایلام نیز طی ایام هفته مقاومت، اقدام به برپایی گروه هنری و اجرای نمایش ویژه شهید سلیمانی و موضوعات مربوط به محور مقاومت در سطح مدارس این شهرستان کرده است.    

معصومه پوراسماعیل، رئیس مجمع فاطمی استان ایلام در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح فعالیت‌های گروه هنری این مجمع در ایام شهادت سردار شهید سلیمانی پرداخت و اظهار کرد: با تلاش مجمع فاطمی شهرستان ایلام، گروه تئاتری متشکل از نوجوانان ایلامی تشکیل شده است که با موضوع رشادت‌های شهید سلیمانی پس از دفاع مقدس به ویژه در زمینه تلاش آن شهید سرافراز در دفاع از حرم و مبارزه با داعش و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند. 

وی با بیان اینکه این گروه تئاتر نوجوانان شهرستان ایلام طی ایام هفته مقاومت نسبت به اجرای برنامه خود در سطح مدارس این شهرستان اقدام خواهد کرد، گفت: برنامه اجرایی این گروه تئاتر همراه با برنامه‌های مختلف قصه‌گوئی و تئاتر با موضوع مقاومت و شهید سلیمانی خواهد بود که در این راستا نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرا در مدارس شهرستان انجام شده است.

پوراسماعیل بیان کرد: موضوع اصلی این برنامه بحث غزه و فلسطین است که در این راستا تصمیم گرفتیم برخی از اجراهای گروه را به صورت ویژه به موضوع مظلومیت مردم غزه و فلسطین و با نیت شهید سلیمانی اختصاص دهیم.

رئیس مجمع فاطمی استان ایلام اظهار کرد: در این زمینه تمرکز خود را بر روی شهدای کودک غزه قرار دادیم و تمامی اجراهای خود در مدارس شهرستان ایلام را در حوزه قصه‌گویی و تئاتر در رابطه با یکی از شهدای کودک غره به نام ماریسا برنامه‌ریزی کردیم. 

وی افزود: ماریسا یکی از کودکان شهید غزه است که برادر کوچک خود را به همراه پدر از دست می‌دهد و خود نیز با اینکه سن بسیار اندکی دارد، ذوق شهادت دارد و موضوع شهید و شهادت برای او جا افتاده است. ماریسا می‌داند که شهادت مقام بالایی دارد. او از مادر خود این‌گونه می‌شنود که وقتی از آسمان گلوله می‌بارد، قرار بر این است که این گلوله‌ها انسان‌ها را به سمت خدا ببرد.

پوراسماعیل تصریح کرد: به همین دلیل ماریسا زمانی که متوجه می‌شود آتشی به سمت خانه آن‌ها می‌آید، ذوق و شوق فراوانی دارد و با خود می‌گوید بالأخره صدای من به آسمان رسید و قرار است تا پیش خداوند بروم. این مسئله باعث می‌شود که خانه آن‌ها بمباران شده و ماریسا به شهادت برسد.

رئیس مجمع فاطمی استان ایلام با بیان اینکه قشر هدف ما در این برنامه کودکان و نوجوانان هستند، گفت: تأثیرپذیری کودکان و نوجوانان از هنر قصه‌گوئی بیشتر از سایر اقشار است و اجرای چنین برنامه‌ای می‌تواند تأثیر فراوانی در دیدگاه ایشان داشته باشد.  

وی با بیان اینکه این برنامه از سوی سازمان بسیج دانش‌آموزی شهرستان اسلام پیگیری می‌شود، به هدف این گروه برای اجرای تئاتر حوزه مقاومت اشاره کرد و افزود: این مسئله تکلیفی برای همه ما بود، چراکه سردار شهید سلیمانی تمام تلاش خود را صرف کرد تا منطقه را از وجود اشرار و داعش پاک‌سازی کند و امروز تکلیفی بر دوش ما است تا هر چه می‌توانیم تلاش کرده و قدمی در این زمینه برداریم. اگرچه امروز شهید سلیمانی در میان ما نیست، اما این برنامه برای هم‌قدم بودن و هم‌مسیر بودن با ایشان اجرا خواهد شد. 

پوراسماعیل با اشاره به اینکه این برنامه هنری طی چهار روز از هفته مقاومت در سطح مدارس شهرستان ایلام اجرا خواهد شد، تصریح کرد: هسته مرکزی این گروه هنری شامل چهار بازیگر بسیجی اصلی و تعدادی از هنروران است که برنامه‌های خود را به صورت ویژه برای دانش‌آموزان اجرا خواهند کرد. 

انتهای پیام
captcha