تکریم خانواده شهدا یک وظیفه است
کد خبر: 4190815
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
استاندار سیستان‌وبلوچستان:

تکریم خانواده شهدا یک وظیفه است

محمد کرمی گفت: تکریم خانواده شهدا برای کسی که در یک نظام اسلامی راه خدا را رفته و از جان فرزندش گذشته است یک وظیفه به‌شمار می‌رود.

محمدکرمی استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان،‌ به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان‌و‌بلوچستان امروز، 9 دی‌، در نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: نظام ما یک نظام اسلامی است و علت انقلاب مردم، ادامه دادن راه انبیاء و ائمه است.
 
وی افزود: رسالت ملت ایران رسالت سنگین و سختی است به‌طوری‌که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 230 هزار شهید در این راه تقدیم شده است و همچنان ملت مقاوم در برابر همه هجمه‌ها و برنامه‌های دشمنان ایستادگی می‌کند.
 
استاندار سیستان‌و‌بلوچستان با اشاره به اینکه حکومت و نظام در کشورهای مختلف وجود دارد، تصریح کرد: فلسفه حکومت اسلامی برای پیاده کردن اسلام و احکام آن است بنابراین به‌دنبال این هستیم که نگاه توحیدی در جامعه ترویج پیدا کند.
 
کرمی اظهار کرد: ما امروز در یک جنگ شناختی قرار داریم، دشمن در این جنگ تلاش می‌کند؛ هدایت ذهن و فکر آحاد جامعه را به‌دست بگیرد، هدایت ذهن‌ها در جنگ شناختی با دو ابزار رسانه و فضای مجازی انجام می‌شود، دشمن تلاش می‌کند با استفاده از رسانه خانواده‌ها را به‌ سمت تک روی ببرد و از کار جمعی دور کند.
 
وی در ادامه گفت: دشمن با استفاده از فضای مجازی به‌دنبال از بین بردن کار جمعی و دور کردن اعضای خانواده از یکدیگر است، با متن و محتواهای بی خاصیت ذهن‌ها را کاملاً اشغال می‌کند، با توجه به اینکه ما مبانی نظری قوی و پشتوانه عظیمی مانند قرآن داریم می‌توانیم متن و محتوای غنی وارد فضای مجازی کنیم، شرط پیروزی در برابر این امر اتکای به خداوند متعال است.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: یادواره شهدا به این دلیل برگزار می‌شود که نگاه توحیدی را در دل دانش‌آموزان قوی کنیم و راه دلداگی به خداوند را به آن‌ها یاد دهیم، اگر نگاه توحیدی نباشد دشمن با چند کار یاس و ناامیدی در دل‌ها ایجاد و اراده ملت را می‌شکند وقتی این اتفاق بیفتد هیچ کاری به‌درستی پیش نمی‌رود.
 
کرمی با اشاره به اینکه رضای خداوند در توجه به مردم و تسهیل کار آن‌هاست اضافه کرد: به حوزه اقتصاد، تولید سرمایه و ثروت در اسلام بسیار تأکید شده است، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یعنی نگاه توحیدی را در جامعه قوی کنیم، تکریم خانواده شهدا برای کسی که در یک نظام اسلامی راه خدا را رفته و از جان فرزندش گذشته است یک وظیفه به‌شمار می‌رود.
 
وی گفت: مسئولیت‌هایی که امروز در جامعه به ما محول شده یک ابراز است، این‌ها اگر ابزاری برای رسیدن به خداوند نباشد باید آن را کنار گذاشت چرا که به مرور ابزار سقوطمان خواهد شد، آینده از آن اسلام است، در صحنه‌های مختلف دشمن برای مقابله با ما از هیچ تلاشی دریغ نکرده اما ملت ایران همواره در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده است.
انتهای پیام
captcha