یوم‌الله ۹ دی، روزی تاریخی در انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4190637
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
در خطبه‌های نماز جمعه نایین مطرح شد

یوم‌الله ۹ دی، روزی تاریخی در انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه شهرستان نایین با بیان اینکه یوم‌الله ۹ دی به روزی تاریخی در انقلاب اسلامی تبدیل شده است، گفت: در این روز، دست قدرت خدا از آستین بیرون آمد و ملت ایران را یاری داد.

محمد مطهرخو امام‌جمعه شهرستان نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام‌جمعه شهرستان نایین امروز، ۸ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تسلیت شهادت سردار سیدرضی موسوی در عملیات کاملاً تروریستی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در منطقه زینبیه دمشق، اظهار کرد: رژیم جنایتکار صهیونیستی این ترور را با هدف توسعه عملیات در خارج از نوار غزه انجام داد. آنها که در باتلاق غزه گیر افتادند و علاوه بر حماس، زیر فشار انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق هستند، برای فرار از این مخمصه و باتلاقی که در آن گرفتار شدند، نیاز دارند تا در خارج از منطقه، بحرانی ایجاد کنند تا خودشان را نجات دهند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ روز از معرکه تمام‌عیار غزه می‌گذرد و صهیونیست‌ها فکر می‌کردند که طی دو هفته، حماس را نابود خواهند کرد؛ اما با تلفات زیاد انسانی و تجهیزاتی به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند و اکنون نیز با تصور اینکه اگر یکی از فرماندهان ایران را ترور کنند، کشور ما دست به انتقام می‌زند و وارد معرکه می‌شود، این کار را انجام دادند؛ ولی آنها هنوز نفهمیده‌اند که امروز طرف حسابشان فقط ایران، حماس و حزب‌الله نیست، بلکه جبهه مقاومت است و عملیاتی که جبهه مقاومت انجام می‌دهد، دقیقاً مشخص است و هرکس وظیفه و کار خودش را انجام می‌دهد؛ پس این را بدانند که با وجود تصورشان، ان‌شاءالله انتقام خون سیدرضی موسوی و سردار شهید قاسم سلیمانی به دست این جبهه گرفته خواهد شد و ظلم ریشه‌کن و شر آنها به خودشان برگردانده می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان نایین با بیان اینکه یوم‌الله ۹ دی به روزی تاریخی در انقلاب اسلامی تبدیل شده است، بیان کرد: دشمنان سنگین‌ترین فتنه را در سال ۸۸ علیه نظام اسلامی برای ضربه زدن به انقلاب و شکست آن طراحی کرده بودند؛ ولی خودشان شکست خوردند و این روز، یوم‌الله شد؛ چون دست قدرت خدا از آستین بیرون آمد و ملت ایران را یاری داد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم آمده است که خداوند حضرت موسی(ع) را با دو مأموریت به سوی قومش فرستاد، یادآور شد: حضرت موسی(ع) به سوی قومش فرستاده شد، برای اینکه آنها را از ظلمات جهل به سوی نور فهم هدایت و ایام خدا را برای مردم یادآوری کند. درست است که همه ایام برای خداست، ولی بعضی از آنها خصوصیتی دارند که موجب می‌شود یوم‌الله شوند و از هجرت پیامبر اکرم(ص)، روز فتح مکه و پیروزی امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفین تا ۱۵ خرداد 42، ۱۷ شهریور 56، روز فرار شاه معدوم و ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه، یوم‌الله است که باید آنها را به مردم یادآوری کنیم تا این ایام را از یاد نبرند؛ چرا که این مناسبت‌ها، امت و ملت ما را بیدار نگه داشته است.

بازخوانی معارف انقلاب در ۹ دی‌ماه

مطهرخو ادامه داد: ۹ دی‌ماه، نه روز تقابل مردم با مردم، بلکه روز تقابل ملتی بود که صاحبان انقلاب اسلامی و وفادار به قانون اساسی و آرمان‌های امام(ره) بودند و در مقابل جریانی ایستادند که این‌ها را نمی‌خواست. در ۹ دی‌ماه ۸۸، مردم به‌دلیل محبت به امام حسین(ع) و آن بی‌حرمتی که اتفاق افتاد، قیام کردند و دشمنان را از شکست دادن انقلاب اسلامی مأیوس ساختند. در این روز، بسیاری از معارف انقلابی بازخوانی شد، نسل سوم و چهارم انقلاب با گذشته و تاریخ این انقلاب بیشتر آشنا شدند و دوست از دشمن و منافق از مؤمن مشخص و جدا شد؛ پس هر سال ۹ دی‌ماه باید گرامی داشته شود.

وی به انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز کشور اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای دشمن در این ایام، دلسرد کردن مردم نسبت به نظام، ناامید کردن آنها از حل مشکلات کشور و ایجاد نارضایتی در بین مردم است؛ بنابراین بیان مشکلات به تنهایی، نگفتن پیشرفت‌ها و غفلت از دسیسه دشمنان، از سوی هر کسی که باشد، آب به آسیاب دشمن ریختن است. برخی یاد گرفته‌اند فقط مشکلات را بگویند که این، تحلیل درستی به مردم نمی‌دهد. تحلیل درست زمانی اتفاق می‌افتد که همان‌طور که مشکلات را می‌بینید، در کنارش پیشرفت‌ها را ببینید و دسیسه‌های دشمن را نیز در نظر بگیرید؛ آن زمان است که مردم آگاه می‌شوند و این موضوع باید در رقابت‌های انتخاباتی هم رعایت شود.

امام‌جمعه شهرستان نایین تأکید کرد: در رقابت‌های انتخاباتی، در نگاهی کلی، از دو الگوی اثباتی و مبتنی بر نفی استفاده می‌شود. در الگوی اثباتی، نامزد انتخاباتی تلاش می‌کند تا برنامه‌های خودش را برای اداره کشور بیان و آرای مردم را جلب کند که بسیار خوب است؛ ولی در مقابل نوعی الگوی مبتنی بر نفی وجود دارد و آن اینکه فرد سعی می‌کند با نقد و تخریب رقیبش، آرای مردم را جلب کند که این رقابت، ناسالم است و برخی دنبال این قضیه هستند و برای اینکه خودشان را اثبات کنند، رقیب انتخاباتی و عملکردش را در گذشته تخریب می‌کنند که الگوی مناسبی نیست و باعث ناامید شدن مردم می‌شود. این گروه بیشتر عملیات روانی راه می‌اندازند، متأسفانه برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند و فقط رقابت سالم را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ پس باید از کشورمان که عزت و جایگاه بین‌المللی‌اش را مدیون خون شهداست و به گفته شهید سلیمانی، «جمهوری اسلامی حرم است»، دفاع کنیم.

یادآور می‌شود، در پایان نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان نایین، به‌مناسبت گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی‌ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین، اجتماع مردمی برگزار شد.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha