شرکت ۳۳۰۰ دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت خوزستان
کد خبر: 4190426
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

شرکت ۳۳۰۰ دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت خوزستان

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد: مرحله قطبی مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی خوزستان با شرکت ۳۳۰۰ دانش‌آموز به میزبانی سه شهر استان برگزار می‌شود‌.

مسابقات قرآن دانش آموزیمسعود حمیدی‌نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی مرحله قطبی استان خبر داد و گفت: ۵۵ هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی این مسابقات شرکت کردند.

وی درباره شهرهای میزبان جشنواره‌های قطبی این مسابقات و تاریخ برگزاری آنها اظهار کرد: شهرستان ایذه میزبان قطب یک این رویداد قرآنی است که مسابقات را ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه ویژه دختران و ۲۸ و ۲۹ بهمن در بخش پسران برگزار می‌کند.

حمیدی‌نژاد افزود: شهرستان شوش میزبان قطب دو است که ۲۶ و ۲۷ بهمن مسابقات پسران و ۲۸ و ۲۹ بهمن مسابقات دختران را برگزار خواهد کرد. همچنین‌ در شهرستان امیدیه به عنوان میزبان قطب سه این مسابقات، مسابقات پسران ۱۶ و ۱۷ اسفند و مسابقات دختران ۱۸ و ۱۹ اسفند برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان اظها کرد: در مجموع حدود ۳۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر در نوزدهمین دوره جشنواره‌های قطبی قرآن عترت و نماز دانش آموزی شرکت خواهند کرد.

به گفته حمیدی‌نژاد، مرحله نخبگان پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در شهرستان بهبهان برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، این مسابقات قرآن دانش‌آموزی در رشته‌های حفظ قرآن کریم در سطوح حفظ جزء ۳۰، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل قرآن کریم، فهم (تفسیر) قرآن کریم، گفتمان مهدوی، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، مداحی، دعاخوانی، اذان، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha