وصایای شهدا باید الگوی رفتاری ما باشد
کد خبر: 4189916
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
فرمانده انتظامی لرستان:

وصایای شهدا باید الگوی رفتاری ما باشد

یحیی الهی با تأکید بر اینکه وصایای شهدا باید الگوی رفتاری ما باشد، گفت: استان لرستان شش هزار و 556 شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، 355 شهید مربوط به شهرستان پلدختر(هویزه ثانی) است.

یادواره 19 شهید نظم و امنیت پلدختربه گزارش ایکنا از لرستان، یادواره 19 شهید نظم و امنیت شهرستان پلدختر امروز، چهارم دی‎ماه با حضور خانواده معظم شهدا، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران پلدختر با سخنرانی یحیی الهی، فرمانده نیروی انتظامی لرستان برگزار شد.

یحیی الهی، فرمانده انتظامی لرستان در این مراسم که در حسینیه ثارالله سپاه پلدختر برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه شهدا ناظر بر اعمال و کردار ما هستند و اگر در مسیری که این عزیزان جان خود را نثار کردند، کوتاهی صورت گیرد، فردای قیامت در محضر خدا و شهدا باید پاسخگو باشیم، گفت: استان لرستان شش هزار و 556 شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، 355 شهید مربوط به شهرستان پلدختر(هویزه ثانی) است.

وی با تأکید بر اینکه وصایای شهدا باید الگوی رفتاری ما باشد، به شهدای حوادث اخیر فراجا در شهرستان راسک که در راه تأمین نظم و امنیت شهروندان، جان شیرین خود را فدا کردند، اشاره کرد و ادامه داد: جای‌جای کشور عزیزمان آغشته به خون پاک شهدای مظلوم و مقتدر فراجا است که در راه پاسداری از کیان نظام جمهوری اسلامی، تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا خدشه‌ای به احساس امنیت مردم وارد نشود.

الهی با بیان اینکه پلدختر و معمولان قدمگاه شهدا هستند و شهدای بزرگواری نیز تقدیم انقلاب کرده‌اند، افزود: پلدختر و معمولان قدمگاه و مسیر تردد شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است و این خاک و این سرزمین مقدس است.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان با اشاره به اینکه ما نیازمند شهدا هستیم و شهدا نیازی به ما ندارند، اضافه کرد: براساس فرمایش مولا و مقتدایمان که فرمودند گرامیداشت یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست، وظیفه اصلی ما ادامه دادن راه شهدا است که باید در این کار با تمام توان به وصایای آن‌ها عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا نمونه استواری و صبر هستند، ادامه داد: خانواده شهدا و جانبازان نشانه‌ها و راه و رسم مقاومت، صبر و بردباری را به ما آموختند و ما نباید از فرهنگ، سیره و منش شهدا فاصله بگیریم.

الهی خاطرنشان کرد: شهدا دارای سه ویژگی خاص هستند، ازجمله یک خدایی بودن؛ یعنی شهدا، هم‌نشینی با خدا و قرب به به خدا را به‌عنوان یک اسوه الگو و نمونه تا لحظات آخر که خداحافظی می‌کنند و دل بریدن از دنیا و به خدا پیوستند، ویژگی دوم سرنوشت‌ساز بودن شهدا است که سرنوشت یک ملت را عوض کردند، هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز آن است که دین را زنده کردند و سرنوشت یک قوم و یک ملت را تغییر دادند، ویژگی سوم شهدا آینده‌ساز بودن است، چراغ هدایت هستند، مسیر را نشان می‌دهند و به‌عنوان الگو سرنوشت جوانان را رقم می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی از ابتدای سال تاکنون حدود 72 شهید تقدیم انقلاب و امنیت مردم کرده است و در روزهای اخیر نیز 11 شهید عزیز که از شهرستان راسک تقدیم مردم و انقلاب شد، تصریح کرد: شهدا بر سر عهدی که بستند، هستند، شهدا بر اعمال ما ناظرند و دنیای ما را می‌بینند و از ما سؤال می‌کنند که شما بعد از ما چه کار کردید.

انتهای پیام
captcha