یادواره 1300 شهید کازرون برگزار شد
کد خبر: 4189909
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

یادواره 1300 شهید کازرون برگزار شد

به‌مناسبت چهارم دی‌ماه، روز کازرون، یادواره شهدای یک هزار و 300 شهید این شهرستان برگزار شد.

یادواره 1300 شهید کازرونبه گزارش ایکنا از فارس، به‌مناسبت چهارم دی‌ماه، روز کازرون و در ایام بزرگداشت عملیات کربلای 4، یادواره شهدای یک هزار و 300 شهید این شهرستان برگزار شد.

ابراهیم بیانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم گفت: سابقه رشادت‌ها و دلاورمندی‌های مردم کازرون به پیش از یکصد سال قبل در مبارزه با دولت استعمار انگلیس به رهبری ناصر دیوان کازرونی برمی‌گردد.

وی ضمن تکریم یاد شهدای شهرستان کازرون که در دوران دفاع مقدس حماسه‌های فراوانی را آفریدند، افزود: درباره رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مردم کازرون در عملیات دوران دفاع مقدس کمتر بیان شده است، در صورتی که حماسه مردم کازرون با تقدیم یک هزار و 300 شهید در دوران دفاع مقدس بی‌نظیر است.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس با بیان اینکه شهرستان کازرون هم در بُعد دینی و هم بعد ملی می‌درخشد و نیاز به تعریف و تمجید ندارد، ادامه داد: ناصر دیوان کازرونی معروف به ناصر لشکر، رهبری و فرماندهی مردم شجاع کازرون را در دوران استعمار انگلیس در بیش از یکصد سال قبل به عهده داشت که توانست در کنار سایر بزرگانی مانند صولت‌الدوله قشقایی و مبارزان دشتستانی علم مبارزه علیه استعمار انگلیس برافراشته کند و اجازه ندهد این سرزمین به دست استعمار تسخیر شود.

بیانی با یادآوری اینکه شهرستان کازرون در عملیات کربلای 4 که در دی‌ماه سال 1365 رخ داد، 85 شهید تقدیم کرده است، گفت:‌ در این عملیات یک هزار شهید تقدیم شد که از این تعداد 85 شهید متعلق به شهرستان کازرون بود و این مسئله بیانگر آن است که مردم کازرون خط‌شکن، شجاع، افتخارآفرین و مقتدر هستند.

بیانی اظهار کرد: حضور بالای رزمندگان کازرون در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس در گردان‌های فجر، ثارالله(ع)، حضرت زینب(س)، امام رضا(ع) و یگان دریایی لشکر المهدی(عج)، چشم‌گیر و قابل تقدیر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در ادامه ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه گفت: این روزها شاهد اوج مظلومیت مردم غزه و خباثت آمریکایی و اسرائیل غاصب هستیم که قطعاً به یاری خدا پیروزی حتمی در این جنگ با مردم فلسطین خواهد بود.

وی همچنین به در پیش‌رو بودن سالروز حماسه 9 دی نیز اشاره کرد و افزود: مردم فهیم و بصیر کازرون یک روز زودتر از دیگر شهرها یعنی در هشتم دی سال 1388 به میدان آمدند و این مسئله اوج بصیرت مردم این شهر را نشان می‌دهد.

یادآور می‌شود، سخنرانی امام جمعه کازرون، اجرای برنامه‌های سرود و دکلمه‌خوانی و تئاتر شهادت از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای کازرون بود.

انتهای پیام
captcha