پیروی از «مکتب حسین(ع)» شهدا را جاودانه کرده است
کد خبر: 4189739
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
سردار رادان:

پیروی از «مکتب حسین(ع)» شهدا را جاودانه کرده است

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: بعد از قرن‌ها عاشورا هر سال زنده‌تر برگزار می‌شود و زنده‌تر شدن عاشورا ناشی از جاودانگی است که خدای متعال برای مکتب اباعبدالله(ع) قرار داده است، شهدا نیز به تأسی از مکتب امام حسین(ع) جاودانه‌ شدند، ملتی که جاودانه باشد شکست‌ناپذیر است.

سردار رادان

به گزارش ایکنا از قزوین، سردار رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، در یادواره شهدای انتظامی که عصر یکشنبه سوم دی ماه، در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: این یادواره شهدا به جهت اینکه به نام و یاد شهدا مزین شده، نورانی و مقدس است. نام شهدا مجلس و محفل ما را آراسته است تا توشه‌ای برای دنیا و ذخیره‌ای برای آخرتمان فراهم شود.

وی ادامه داد: استان قزوین غیر از دارا بودن صفات تاریخی، مذهبی، فرهنگی و هنری، استانی رزمنده‌پرور است و خوشحالیم در شهری هستیم که شهدای آن ماندگارند، قزوین شهدای نام‌آوری مانند شهید رجایی، شهید بابایی، شهید ابوترابی و شهید لشگری را در خود جای داده است.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: شهید ابوترابی در دوران اسارت در زندان‌های بعثی، سختی‌ها را به شیرینی تبدیل و ثابت کرد با عشق به ولایت می‌توان جهنم دشمن را به بهشت خودی تبدیل کرد، ایشان اسارت در چنگال دیوصفتان بعثی را تبدیل به بهشت جاودانه برای رسیدن به معبود کرد.

وی بیان کرد: شهید عباس بابایی علاوه بر رشادت در رزم با دشمن، در سجایای اخلاقی، تواضع، خضوع و خشوع نیز بی‌مانند بود. قزوین بیش از ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و رزمندگان و غیورمردان این استان در صحنه‌های مختلف حماسه‌آفرینی کرده‌اند.

رادان گفت: پیوند ایثارگرانه شهدا از ابتدای انقلاب تا امروز پیوندی بوده که نگاه آن به اباعبدالله(ع) است؛ آنچه شهدای ما را جاودانه کرده، تمسک به مکتبی با سه بُعد شامل پذیرش امت، امامت و دارا بودن ایدئولوژی است، شهدای ما با این سه بُعد در مسیر آزادگی و ایثار گام برداشتند و هرکس در این مکتب قرار بگیرد به جاودانگی و رستگاری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: این مکتب سرخ اباعبدالله (ع) است که شهدا و ایثارگران ما آن را انتخاب کردند، فرق رزمندگان جبهه دین، انقلاب و مقاومت با دیگر کسانی که می‌جنگند، حضور در این مکتب است. انقلاب اسلامی ما برگرفته از مکتب امام حسین(ع) بود که زیر بار ظلم زندگی نکردند و برای آزادگی جان دادند.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳۰۰ سال از کربلای اباعبدالله(ع) گذشته است، اما عاشورا هر سال زنده‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و اباعبدالله(ع) هر روز برای ما تازه‌تر می‌شود. این تازه‌تر و زنده‌تر شدن ناشی از جاودانگی است که خدای متعال برای مکتب اباعبدالله(ع) قرار داده است، شهدا نیز به تأسی از مکتب امام حسین(ع) جاودانه‌ شدند، ملتی که جاودانه باشد شکست‌ناپذیر است.

سردار رادان در پایان بیان کرد: شهدا همواره زنده‌اند، مدافعان وطن نیز در مسیر شهدا گام برداشته‌اند، هرگونه عقب‌نشینی از این مسیر ظلم به خود است و همه باید به هر نحوی که می‌توانیم با زبان، قلم و قدم در مسیر ولایت و شهدا و در راه نابودی دشمنان گام برداریم زیرا مکتب شهدا به زینب، عمار، ابوذر و یاسر نیاز دارد و هر کس در این مسیر باشد دنیا و آخرتش تضمین شده است.

انتهای پیام
captcha