پایان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن سپاه + عکس
کد خبر: 4189493
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

پایان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن سپاه + عکس

چهل و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت سپاه صبح امروز دوم دی‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

پایان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن سپاه

به گزارش ایکنا، چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت سپاه در مرحله نهایی از تاریخ 29 آذرماه تا دوم دی‌ماه در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد مقدس و با حضور 287 از برگزیدگان و منتخبان در دو گروه پایوران و نیروهای وظیفه برگزار شد. 

این دوره از مسابقات در 11 رشته شامل‌ رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، حفظ موضوعی قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، مفاهیم سطح یک و مفاهم سطح دو برگزار شد. رشته حفظ موضوعی قرآن برای اولین بار به این مسابقات اضافه شده است.

مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات بیست و نهم آذرماه با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه برگزار شد، وی در این مراسم طی سخنانی انتظارات از فعالان قرآنی سپاه را تشریح کرد.

پایان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن سپاه 

در ادامه مسابقات در رشته‌های یازده‌گانه و در دو گروه نیروهای پایور و سربازان وظیفه تا دوم دی‌ماه ادامه داشت. این مسابقات با حضور 287 نفر از آقایان برگزار شد، بخش بانوان این مسابقات آبان‌ماه امسال برگزار شد.

در این مسابقات 18 نفر در گروه داوری حضور داشتند که 15 نفر به عنوان داور و سه نفر نیز استادراهنما بودند. داوران این دوره نیز ترکیبی از داوران پیشکسوت و جوان بود که از بین اساتید بین‌المللی و ملی از تهران و مشهد انتخاب شده بودند.

در نهایت نیز مراسم اختتامیه این مسابقات صبح امروز دوم دی‌ماه با حضور فرماندهان لشکری و کشوری و با اجرای عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان برگزار شد و طی آن نفرات برتر این رویداد تجلیل شدند.

پایان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن سپاه

بر اساس گفته‌های مسئولان برگزاری این مسابقات، در این دوره 32 درصد از راه‌یافتگان به مرحله نهایی چهره‌های جدید بوده‌اند. همچنین در بیانیه هیئت داوران این دوره بر این موضوع که چهل و دومین دوره مسابقات قرآن سپاه از کیفیت بالایی برخوردار بوده است، تأکید شد. 

نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات قرآن کل نیروهای مسلح که بهمن ماه امسال به میزبانی سپاه برگزار می‌شود، راه یافته‌اند.

انتهای پیام
captcha