خدمت‌رسانی به محرومان با هدف جهاد تبیین
کد خبر: 4189439
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

خدمت‌رسانی به محرومان با هدف جهاد تبیین

گروه جهادی شهید باکری شهرستان گرمی یکی از گروه‌های فعال در حوزه محرومیت‌زدایی از محرومان است که نقطه وصل و هدف غایی برنامه‌های خود را جهاد تبیین قرار داده است.

گروه جهادیطرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ از سوی معظم‌له به منظور هویت بخشیدن و شخصیت دادن به جوانان و برنامه‌ریزی برای مشارکت دادن آنان در سازندگی، جهادگری، توسعه عرصه‌های عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی روستا‌ها و مناطق محروم با همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و نیروی مقاومت بسیج اعلام فرمودند.

بسیجیان فعال در گروه‌های جهادی طی سال‌های گذشته خدمات مؤثری در نقاط محروم کشور و هنگام وقوع بحران‌های طبیعی داشته و منشأ خیر برای هموطنان شده‌اند. 

گروه جهادی شهید باکری شهرستان گرمی یک از گروه‌های فعال در حوزه محرومیت‌زدایی از محرومان است که نقطه وصل و هدف غایی برنامه‌های خود را جهاد تبیین قررا داده است.

علی خدایی، مدیر گروه جهادی شهید باکری شهرستان گرمی استان اردبیل در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی پرداخت و اظهار کرد: گروه جهادی شهید باکری از سال 1390 و با همت برخی از بسیجیان شهرستان گرمی آغاز به کار کرده و خدمت‌رسانی به محرومان نیز در صدر برنامه‌های آن قرار دارد. 

خدایی ادامه داد: از همان ابتدا با تعداد 22 نفر از بسیجیان و جهادگران اقدام به احصا و حتی‌المقدور رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و... کردیم. بسیاری از مردم روستاهای شهرستان گرمی در محرومیت قرار دارند و با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند که رفع این مشکلات دغدغه اصلی اعضای گروه جهادی شهید باکری است.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات مردم این مناطق، فقدان راه روستایی مناسب برای رفت و آمد و انتقال محصولات کشوارزی، دامداری و ... است. در این حوزه یکی از مهمترین اقدامات اعضای گروه ایجاد سدبند میان برخی روستاها برای جلوگیری از آسیب سیل به خانه‌ها و زمین‌های زراعی محرومان بود که با وجود اینکه بودجه‌ای یک میلیارد و 200 میلیون تومانی برای این کار لازم بود، اما اعضای گروه شهید باکری توانستند با کمترین بودجه و امکانات این کار را به سرانجام برسانند. 

مدیر گروه جهادی شهید باکری تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات مردم این منطقه فقدان آب شرب سالم است که در این زمینه نیز تاکنون اقدامات فراوانی از سوی اعضای گروه انجام شده و توانسته‌ایم با همکاری نهادهای مختلف اجرایی مانند فرمانداری و ... نسبت به تهیه آب شرب لازم برای مردم روستاهای مختلف از طریق زیرسازی و لوله‌کشی اقدام کنیم. 

خدایی اظهار کرد: جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری از جمله اهداف غایی ما در حوزه خدمت‌رسانی به محرومان است. در این رابطه نیز علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، اقدام به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی برای مردم محروم منطقه کرده‌ایم که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برپایی کلاس‌های روخوانی، حفظ و تفسیر قرآن کریم، برگزاری جشنواره‌های محله‌ای برای مردم و ... اشاره کرد. 

خدمت‌رسانی به محرومان با هدف جهاد تبیین

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی برای محرومان یکی از مهمترین برنامه‌های گروه جهادی شهید باکری است، گفت: در این زمینه توانسته‌ایم با ایجاد صندوق اشتغال‌زایی، نسبت به اعطای وام به مردم برای ایجاد اشتغال اقدام کنیم که هم‌اکنون نیز این صندوق بیش از 50 عضو داشته و به صورت ماهانه وام اشتغال‌زایی را در اختیاز نیازمندان قرار می‌دهد.

مدیر گروه جهادی شهید باکری بیان کرد: توسعه روستایی برای حفظ جوانان و نوجوانان در روستاهای محل سکونت خود از جمله برنامه‌های گروه جهادی شهید باکری است که در این زمینه نیز به توفیق الهی به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای قشر جوانان روستا ها هستیم تا ایشان علاوه بر درآمدزایی، از فکر مهاجرت به شهرهای بزرگ بیرون آمده و روستای خود را توسعه دهند. 

خدایی تصریح کرد: شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین مشکلات مردم روستاهای شهرستان گرمی مشکل فقدان راه مناسب است. یکی از برنامه‌های آتی گروه جهادی شهید باکری ایجاد راه‌های مناسب و امن در بین روستاهای هدف است تا مردم حداقل در این زمینه دچار مشکل نشده و بتوانند امکانات و محصولات خود را به راحتی به نقاط دیگر عرضه کنند.        

وی در پایان با بیان اینکه گروه جهادی شهید باکری در مواقع بحرانی همچون بلایای طبیعی و ... وارد میدان شده و چنانچه لازم باشد، اعضای گروه را به اردوهای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان اعزام می‌کند، گفت: امیدواریم بتوانیم در این زمینه گامی هر چند کوچک برای تحقق منویانت مقام معظم رهبری و خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان برداریم.

انتهای پیام
captcha