هدف دشمن ایجاد چالش فرهنگی برای نظام اسلامی است
کد خبر: 4189241
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

هدف دشمن ایجاد چالش فرهنگی برای نظام اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمن همواره سعی دارد نظام اسلامی را درگیر مسائل و چالش‌های فرهنگی کند، گفت: دشمن در تلاش است تا با هدف قرار دادن فرهنگ، نظام اسلامی را از رسیدن به اهداف بلند اقتصادی، سیاسی و تقویت جبهه مقاومت بازدارد.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 30 آذرماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به برخی نتایج و تصمیمات گرفته شده در جلسات مختلف برای مقابله با بی‌عفتی و کشف حجاب در استان، اظهار کرد: دشمن همواره سعی دارد نظام اسلامی را درگیر مسائل و چالش‌های فرهنگی کند و متأسفانه برخی داخلی‌های فرصت‌طلب و اپوزیسیون هم در زمین دشمن بازی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: دشمن در تلاش است تا با هدف قرار دادن فرهنگ، نظام اسلامی را از رسیدن به اهداف بلند اقتصادی، سیاسی و تقویت جبهه مقاومت بازدارد البته نظام در همه عرصه‌ها موفق بوده‌ و به حرکت خود ادامه داده است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اتفاقات غزه و فلسطین گفت: حرکتی که در جبهه فلسطین شروع شده است مانند خوره به جان صهیونیست‌ها خواهد افتاد چراکه همه گلوگاه‌ها و مراکز عمده صهیونیست‌ها توسط جبهه مقاومت بررسی شده و این اقدام ادامه دارد تا اسرائیل از صفحه روزگار محو شود البته آمریکا هم روزگار نکبت‌بار خود را سپری‌ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان، اعزام تعداد مشخصی از هنجارشکنان به گیلان و مازندران را در برنامه‌ داشتند اما موفق نشدند و از بهار امسال عقب‌نشینی‌شان کاملا مشخص و آشکار شد، افزود: تدبیر نظام و هم‌آوایی مسئولان در این زمینه منجر به عقب‌نشینی دشمن شد و ما دستاوردهای خوبی داشتیم اما هنوز قانع نیستیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بیان کرد: یکی از برنامه‌های دشمنان، هیاهو و جنجال‌آفرینی است اما با تدبیر نظام و هم‌آوایی مسئولان،‌ کارها برای مقابله با توطئه دشمن پیش‌ رفت و دستگاه‌ها هم هیاهو راه ننداختند؛ در آخرین جلسه‌ای که با حضور مسئولان استانی تشکیل دادیم قرار شد، بساط ناهنجاری در عرصه سازما‌ن‌ها، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و هرجا که محل تجمع مردم است‌، با یک مدیریت ساختاری، نظام‌مند و با برنامه جمع شود.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: براساس ماده ۱۰ قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر، مجموعه‌های همچون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، بسیج مستضعفین، شهرداری‌ها و سایر نهادها مکلف هستند که شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین افزایش سطح آگاهی‌های عمومی در این خصوص را از طریق ‌آموزش و اطلاع‌رسانی فراهم کنند.

امام جمعه رشت افزود: در جلساتی که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، حدود پنج مرحله برای‌ مقابله با بی‌عفتی در نظر گرفتیم که در اولین مرحله، بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ بنر با شعارهای کوتاه «حجاب قانون جمهوری اسلامی و شرع مقدس است» در سطح شهر و خیابان‌ها نصب خواهد شد‌.

وی با بیان اینکه کار دشمن گمراه‌ کردن است، گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان هم باید به تقویت نیرو به‌ویژه در حوزه بانوان بپردازد‌.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان از نهادهایی همچون فراجا، اداره اطلاعات، سپاه و بسیج خواست که همه جای شهر به ویژه میادین شهر را کنترل کنند تا هیچگونه حرکت ناموزون و ناهنجار شکل نگیرد و افزود: از تلاش‌های نیروی انتظامی نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم که به‌موقع ورود می‌کنند البته رؤسای دانشگاه‌ها هم تلاش‌های خوبی داشتند که جای تقدیر دارد.

آیت‌الله فلاحتی همچنین شهادت تعدادی از نیروهای فراجا در حادثه راسک را تسلیت گفت و بیان کرد: این شهادت‌ها داغی بر دل ماست اما مردم ما با این شهادت‌ها، منسجم‌تر و مدیران‌مان آگاه‌تر و دشمن‌شناسی آنان تقویت خواهند شد. ایران اسلامی تا امروز در سایه همین شهادت‌ها و جانفشانی‌ها حفظ شده و از اینرو دشمن همچنان این مرز و بوم و مردم را رها نمی‌کند.

انتهای پیام
captcha