سومین رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4189135
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

سومین رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» در گیلان برگزار می‌شود

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در گیلان از برگزاری سومین رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» خبر داد و گفت: شخصیت‌شناسی این دو قهرمان ملی و برافراشتن بیرق گفتمان مقاومت از مهمترین اهداف برگزاری این رخداد رسانه‌ای است.

حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در گیلان امروز، ۲۹ آذرماه در نشست خبری رویداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» که در خانه میرزا کوچک خان جنگلی برگزار شد، با اشاره به سابقه ۱۰۰ سال مجاهدت و مقاومت ایران عزیز از سردار جنگل، میرزا کوچک خان تا سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در رویداد «سردار تا سردار» می‌خواهیم هویت ایران را نشان دهیم.

وی شکل گیری جبهه مقاومت را دارای یک ایدئولوژی ۱۵۰ ساله دانست و افزود: فرهنگ مقاومت محصول ۱۵۰ سال مجاهدت انسان‌های بزرگ است که از هویت ایرانی، اسلامی و بومی نشأت می‌گیرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان با بیان اینکه به پشتوانه فرهنگ مقاومت، جهان در مقابل هویت ایرانی اسلامی ما زانو زده است، گفت: برخی می‌خواهند بین هویت ایرانی و اسلامی ما تقابل ایجاد کنند، اما ایرانیت و اسلامیت ملت ایران عجین شده و نقطه تبلور آن، جمهوری اسلامی است.

پوریوسفی، میرزا کوچک‌خان را یک طلبه مسلمان و مجاهد دانست و بیان کرد: برخی می‌خواستند میرزا را تجزیه طلب معرفی کنند، اما سردار جنگل جز درباره ایران و اسلام صحبت نکرد، میرزا درباره گیلان دغدغه شخصی نداشت و همواره مسئله‌اش ایران و ایرانی بود.

وی با بیان اینکه شخصیت میرزا در طول ۵۷ سال پس از شهادتش تحریف شد، گفت: چپ گراها تا دو دهه پس از انقلاب نیز، نهضت میرزا را مصادره کردند. بارزترین ویژگی قیام میرزا کوچک خان در مردمی بودن آن است، سردار جنگل توانست قیامش را به مردم پیوند بزند؛ راز محبوبیت سردار سلیمانی نیز در همین مردمی بودن و با مردم بودن و در کنار مردم بودن است.

دبیر جبهه انقلاب فرهنگی گیلان سردار سلیمانی را به معنای واقعی کلمه سردار دلها دانست و عنوان کرد: عدالت خواهی ویژگی و درون مایه ملت ایران است و در طول تاریخ همواره به طرف شخصیت‌های عادل و مردمی همچون میرزا کوچک و حاج قاسم رفته‌اند.

پوریوسفی هدف از برگزاری سومین رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» را شخصیت‌شناسی این دو قهرمان ملی و برافراشتن بیرق گفتمان مقاومت دانست و افزود: در جشنواره امسال که تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد، ۱۶ استان حضور دارند.

وی گفت: بازنمایی اقدامات مجموعه‌های مردمی در پاسداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی، بررسی نقش مردم و جریان‌های مردمی در موقعیت‌های ملی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، بازنمایی خدمات فرهنگی و اجتماعی با الگوگیری از سیره این دو سردار شهید و نگاهی به نقش رسانه در تقویت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله محورهای این رویداد رسانه‌ای است.

سومین رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» در گیلان برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha