36 بانوی تمدن‌ساز در لرستان معرفی می‏‌شوند
کد خبر: 4188942
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
همزمان با روز زن؛

36 بانوی تمدن‌ساز در لرستان معرفی می‏‌شوند

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان از شناسایی و معرفی الگو‌های شاخص زن و مادر در جشنواره «بانوی تمدن‌ساز» استان خبر داد و گفت: این جشنواره به مناسبت هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن در قالب 12 کمیته با معرفی 36 نفر از زنان تمدن‌ساز برگزار می‌شود.

فریبا ولی‌پوری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فریبا ولی‌پوری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز زن و ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) که سه‎شنبه، 28 آذرماه در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، از شناسایی و معرفی الگو‌های شاخص زن و مادر در جشنواره «بانوی تمدن‌ساز» استان خبر داد و گفت: این جشنواره به مناسبت هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن در قالب 12 کمیته با معرفی 36 نفر از زنان تمدن‌ساز برگزار می‌شود.

ووی افزود: با تلاش دبیرخانه بانوی تمدن‌ساز کتاب «آئین زندگی 30 نفر از بانوان شاخص استان لرستان» در هفته زن رونمایی و در قالب نمایشگاه نیز دستاورد‌های بانوان نمایش داده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان ادامه داد: سال گذشته اولین جشنواره «بانوی تمدن‌ساز ایرانی» همزمان با روز زن و امسال دومین جشنواره همزمان با روز دختر برگزار شد که از مجموع چهار هزار و 40 شرکت‌کننده سه نفر انتخاب و معرفی شدند و داوران به صورت کاملأ تخصصی و با کمترین ضریب خطا ارزیابی خود را انجام دادند.

ولی‌پوری هدف از این رویداد‌های فرهنگی را شناسایی و معرفی الگو‌های شاخص زن و مادر در جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: همچنین جشنواره «بانوان تاثیرگذار» در استان برگزار خواهد شد که در هشت کارگروه مختلف با شناسایی 24 زن تأثیرگذار و معرفی آنان به دبیرخانه کنگره در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگروه‌ها با عناوین اجرایی، علمی، تعلیم و تربیت، اجتماعی، ورزشی، پژوهش و فناوری، کسب و کار و گفتمان و رسانه در سطح استان و زیرگروه‌های شهرستانی فعال و برگزیدگان به کنگره ملی معرفی خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان ادامه داد: در این جشنواره، گروه سنی دختران 12 تا 18 ساله نیز فرصت شرکت دارند و به نظر می‌رسد این جشنواره فرصت خوبی برای جبران غفلت‌های تربیتی باشد.

لازم به ذکر است، برنامه‌های هفته زن امسال همزمان با سیزدهم دی، سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و روز مقاومت اسلامی با سخنرانی رئیس‌جمهور و به طور همزمان در سراسر کشور آغاز و در طول این هفته برنامه‌های متنوعی به صورت عمومی و درون دستگاهی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha