اهدای خون بانوان ایرانی در پویش «مهر فاطمی»
کد خبر: 4188158
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد:

اهدای خون بانوان ایرانی در پویش «مهر فاطمی»

سخنگوی سازمان انتقال خون از اجرای پویش مهر فاطمی با شعار «بانوی ایرانی، نبض زندگی و اهدای خون» در مراکز اهدای خون سراسر کشور خبر داد.

اهدای خون بانوان ایرانی در پویش «مهر فاطمی»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بانوان در تمام ابعاد زندگی حمایت خود را از خانواده، فرهنگ و سلامت نشان داده‌اند، چنانکه بسیاری از بانوان در مشاغلی چون معلمی، پرستاری، مشاوره و امدادگری شاغل هستند و در خانواده نیز نقش مهمی در مراقبت از سلامت و ترویج رفتار‌های سالم ایفا می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه با وجود مشارکت مناسب مردم در اهدای خون، سهم مشارکت بانوان در این زمینه در ایران بسیار پایین است. به نحوی که فقط حدود ۵ درصد از اهداکنندگان خون در سراسر کشور را دختران و زنان تشکیل می‌دهند.

حاجی‌بیگی این امر را خلاف روحیه بانوان ایرانی که در تمامی فعالیت‌های انسانی، ارزشی و خیرخواهانه پیشتاز هستند، دانست و گفت: دلیل اصلی این عدم استقبال، برخی باور‌های نادرست در مورد اهدای خون بانوان است.

وی با اشاره به توجه ویژه سازمان به بهبود سطح مشارکت بانوان در امر اهدای خون ادامه داد: اگر یک زن در خانواده به جمع اهداکنندگان خون بپیوندد، در فرهنگ‌سازی این امر انسان‌دوستانه میان دیگر اعضای خانواده و جامعه، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

سخنگوی سازمان انتقال خون  تصریح کرد: در همین راستا «پویش مهر فاطمی» با شعار «بانوی ایرانی، نبض زندگی و اهدای خون» در بازه زمانی شهادت حضرت فاطمه(س) تا ولادت آن بانوی بزرگوار و روز مادر، در تمامی مراکز اهدای خون سراسر کشور برگزار خواهد شد تا دختران و بانوان این آب و خاک با یادآوری سیره دخت نبی اکرم(س) و حمایت‌ها و رشادت‌هایی که در سال‌های نه چندان دور در زمان دفاع مقدس زنان ایران از خود نشان دادند و نیمی از اهدای خون را در همان سال‌ها به عهده داشتند، برای حمایت از کودکان، بانوان باردار و بیماران نیازمند به خون، آستین بالا بزنند و یک بار دیگر ظرفیت خود را در حمایت و سخاوت به اثبات رسانند.

انتهای پیام
captcha