تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «ابراهیم عشریه»
کد خبر: 4186762
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
به میزبانی رزم‌واره روایت در گام 140 انجام شد

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «ابراهیم عشریه»

رادیو ایران، در ادامه سلسله برنامه‌های رزم‌واره «صدوچهل شهید، صدوچهل روایت» به میزبانی و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «ابراهیم عشریه» از شهدای استان قم پرداخت.

میزبانی رزم‌واره روایت در گام 140 از خانواده شهید مدافع حرم «ابراهیم عشریه»به گزارش ایکنا؛ بنا به فرموده مقلم معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای؛ همنشینی با خانواده‌های معظم شهدا و آشنایی با سبک ویژه زندگی این بزرگواران نعمت ارزشمندی است.

در این راستا عباس سنجری گزارشگر اعزامی رادیو ایران به استان قم با ساره عیسی‌پور همسر شهید مدافع حرم «ابراهیم عشریه» گفت‌وگو کرده است.

عیسی‌پور در این گفت‌وگو با اشاره به آنکه ابراهیم، اول شهریور سال ۱۳۵۶در شهر نکا به دنیا آمد و دوران کودکی را در آن شهر گذراند، ما در سال ۱۳۷۹ در مراسم بسیار ساده‌ای به عقد هم در آمدیم گفت: کمتر از یک‌ ماه بعد به دلیل علاقه‌ای که ابراهیم به نظام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت، ‌پس از قبولی در آزمون ورودی و طی مراحل گزینشی، وارد دانشگاه افسری شهر اصفهان شد تا دوران آموزشی افسری‌اش را به مدت چهار سال سپری کند.

وی ادامه داد: در دوران آموزش افسری باید از صبح زود تا حدود ۵ و ۶ بعدازظهر در دانشکده افسری حضور می‌یافت. این وضعیت در ابتدای زندگی مشترک، سخت بود اما با صبوری و مهربانی، این مشکلات گذشت تا اینکه در تابستان سال ۱۳۸۴ دوران افسری به اتمام رسید.

همسر این شهید مدافع حرم ادامه داد: با وجود تمام این مشکلات، هیچگاه ورزش جودو را ترک نکرد؛ ورزش جودو را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده بود و در نهایت در این رشته به درجه استادی رسید و بلافاصله با درخواست شخصی، علاقه و استعدادی که از خود نسبت به علوم نظامی ‌در دوران آموزشی نشان داده بود برای ادامه خدمت به مرکز آموزش افسری «علویون» که در شهر مقدس قم واقع شده بود معرفی شد. امکان حضور در محضر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) از آرزوهای دیرینه ابراهیم بود.

همسر «شهید ابراهیم عشریه» افزود: حاصل زندگی مشترک ما سه دختر به نام‌های زهرا، زینب و فاطمه معصومه است. ابراهیم استعداد و توانمندی ویژه‌ای در امر فرماندهی و مربی‌گری داشت. لذا پس از مدت کوتاهی ابتدا در کسوت مربیگری تاکتیک و سپس در امر فرماندهی یگان آموزشی به سرعت رشد کرد. تلاش‌های بی وقفه «شهید عشریه» در کسب تجربه و مطالعه‌های بی‌امان، نظم و انضباط، اطاعت‌پذیری و برخورداری از هوش و استعداد خدادادی، ایمان، اخلاص و اعتقاد به هدف الهی، از او یک مربی ممتاز و متمایزی نسبت به سایر همکاران ساخته بود.

عیسی‌پور یادآور شد: ابراهیم برای اعزام به مأموریت نبرد با دشمنان تکفیری، بسیار پیگیری بود تا اینکه با عزیمت او در اسفندماه ۱۳۹۴ موافقت و در۲۰ اسفند همان سال به کشور سوریه عازم شد. او در این مأموریت به عنوان فرمانده گردان نخبگان مجاهدین عراقی فعالیت مستشاری-رزمی بر عهده داشت.

وی افزود: سرانجام پس از ۳۵ روز مجاهدت و نبرد همراه با اخلاص و شجاعت مقابل دشمن در ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ در حین عملیات خط شکنی به منظور بازپس گیری منطقه العیس که در جنوب غربی شهر حلب قرار دارد، به شهادت رسید.

عیسی‌پور گفت: پس از شهادت ابراهیم امکان بازگرداندن او وجود نداشت و پیکر همسرم بیش از سه سال در همان موقعیت شهادتش باقی ماند. سرانجام پس از پیگیری طرفین، مبادله اجساد و شهدا در اوایل تیرماه ۱۳۹۸ به آغوش وطن بازگشت. شهید ابراهیم عشریه پس از تشییع باشکوهی در شهرهای تهران، قم و مازندران؛ در نهایت در گلزار شهدای شهرستان نکا به خاک سپرده شد و برای همیشه میعادگاه تمام عاشقان راهش شد. روحش شاد و یادش گرامی ‌باد.

به گزارش ایکنا؛ این دیدار، جمعه 17 آذر با حضور نمایندگانی از شبکه رادیویی ایران و صدا و سیمای مرکز قم در منزل این شهید صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha