دنیا امروز به حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین پی برده است
کد خبر: 4186603
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
خطیب جمعه تهران بیان کرد:

دنیا امروز به حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین پی برده است

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به طرح جمهوری اسلامی ایران برای مسئله فلسطین در قالب همه پرسی و «هر فلسطینی یک رأی» گفت: حرف ما بسیار منطقی و دموکراتیک است. 75 سال از این جنایت می گذرد و دنیا امروز به حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران پی برده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، 17 آذرماه، که درمصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) در روایتی می فرمایند عبادت خالص خود را به پیش خدا ببرید تا خدا هم بهترین مصلحت ها را برای شما مقرر بدارد.

وی ادامه داد: این کلام نورانی دارای دو بخش شرط و جزاست. بخش شرط این است که شما یک قدم به سمت خدا بردارید و بخش جزا این است که خداوند تمام قدمها را برای شما بر می دارد. قدمی که شما برای خدا برمی دارید بردن عبدت خالص خود در پیشگاه خداست.

حجت الاسلام خاتمی اظهار کرد: اعمال ما 3 حالت دارد؛ اعمالی که از اول تا آخر خالص و برای خداست که مربوط به انبیا، اولیا الله و معصومین است. دوم آنهایی است که از اول اعمال و عبادات خود را خراب و نادرست انجام می دهند. یعنی فرد به نماز می ایستد یا روزه می گیرد تا بود اهل عبادت است و برای خدا عبادت نمی کند و اهل ریا است و غیر خدا در اعمالش حضور دارد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: سومین دسته از اعمال آنهایی است که در ابتدا درست و خوب است و در آخر کار خراب می شود. این به واسطه عجب، خودشیفتگی و یا منت بنده بر سر خدا است. این ویژگی ها و روحیه ها باعث می شود عملی که در ابتدا خوب آغاز شده از بین برود.

وی افزود: اگر عمل خالص خود را به نزد خدا ببریم خداوند هم بهترین مصلحت ها را برای بنده اش رقم می زند، نه آنکه هر چه بنده بخواهد از سوی خداوند اجابت شود. زیرا برخی خواسته های ما به ضرر خود ماست و خداوند آن را به مصلحت نمی داند.

حجت الاسلام خاتمی در پایان خطبه اول اظهار کرد: این روزها بر امام علی(ع) بسیار سخت می گذرد. هیچ اتفاقی نمی توانست امام علی(ع) را از پا در بیاورد جز شهادت حضرت زهرا(س). در واقع شهادت حضرت علی (ع) در 21 ماه رمضان رخ داد اما مرگ ایشان در روز شهادت حضرت زهرا(س) بود.

بنابراین گزارش حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با دعوت همگان به رعایت حریم الهی گفت: عاقبت بخیر مردن به معنای مردن در حالت بندگی خدا است.

وی با گرامیداشت 20 آذر، سالروز شهادت شهید آیت الله دستغیب، سومین شهید محراب، گفت: سی سال قبل از شهادت ایشان، یکی از عرفا به نام مرحوم انصاری همدانی گفته بود آقای دستغیب با شهادت به مقام فنا می رسد. مقام معظم رهبری قبل ا ریاست جمهوری که نماینده امام(ره) در نیروهای مسلح بودند به شیراز رفته بودند و شهید دستغیب در دیدار با رهبر انقلاب فرمودند به نظر من بعد از امام(ره)، آقای خامنه ای برای رهبری لیاقت دارد.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه با گرامیداشت روز دانشجو گفت: روز دانشجو، روزی است که دانشجویان در مقابل کودتای 28 مرداد شاه جنایتکار و رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه تهران شعار دادند و سه نفر از آنها به شهادت رسیدند؛ این پیشینه جنبش دانشجویی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: جنبش دانشجویی با مبارزه با استبداد، استعمار و آمریکا گره خورده است. در واقع قبل از اینکه هیچ جای کشور خبری از «مرگ بر آمریکا» باشد از دانشگاه «مرگ بر آمریکا» برخاست و این افتخار جنبش دانشجویی است که در اوج غربت دین از دین دم زد  

وی افزود: عزیزان دانشجو این افتخار را حفظ کنید و شما پیشانی مبارزه با استبداد و آمریکا هستید. شما در غربت دین، علم دین را بلند کردید و با همه سختی دینداری در آن دوره جنبش دانشجویی پای آن ایستاد.

حجت الاسلام خاتمی خطاب به دانشجویان بیان کرد: مراقب باشید این پیشینه افتخارآمیزتان را به غارت نبرند. 

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: مقام معظم رهبری در طول دوران رهبری 25 مطالبه از دانشجویان داشتند که ده مورد آن را بیان می کنم؛ بنیه دینی و انقلابی خود را حفظ کنید، گفتمان اصلی انقلاب؛ گفتمان عدالت و پیشرفت اسلامی را تقویت کنید، برای غلبه گفتمان انقلابی در دانشگاه تلاش کنید، در مطالبه گری منطقی باشید و بدون مخرج مشترک با دشمن عمل کنید، به جریان رسانه ای دشمن سوء ظن داشته باشید. این جریان بر این است که بر نقاطی تکیه کند که جمهوری اسلامی را می تواند زمین گیر کند، نقاط منفی را درشت کردن و نقاط مثبت را به کلی حذف کردن به عگس اگر نقطه منفی وجود داشته باشد آن را صد برابر بزرگ کردن، مرزتان را با تردیدکنندگان در مبانی مشخص کنید، در مقابله با دشمن صریح و قاطع برخورد کنید، واقعیات مثبت را هم ببینید و در نهایت دچار انفعال نشوید و امیدآفرینی کنید.

وی سپس به موضوع ماجرای غمبار غزه پرداخت و گفت: این وحشی های رژیم صهیونیستی کودک و زن می کشند و بیش از 17 هزار نفر را در طول 50 روز کشته اند؛ مرگ بر این جنایتکاران.

حجت الاسلام خاتمی اظهار کرد: امام عزیز(ره) اول انقلاب فرموند ما انقلاب را به جهان صادر می کنیم. پیام انقلاب ما این بود که رژیم صهیونیستی، غاصب است و باید از منطقه بیرون برود و تمام این منطقه برای فلسطینی هاست و اینکه تکه ای به فلسطینی ها و تکه ای هم به صهیونیست ها داده شود، نقشه استعمار است. حرف ما این است تمام این سرزمین و تمام این 14 میلیون آواره، مالک این سرزمین هستند و باید انتخابات بر مبنای «هر فلسطینی یک رأی» برگزار شود.

وی تصریح کرد: حرف ما بسیار منطقی و دموکراتیک است اما 75 سال از این جنایت می گذرد و دنیا امروز به حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران پی برده است. در کنار کاخ سیاه که به ناحق کاخ سفید نامگذاری شده، مردم تظاهرات می کنند و شعار «مرگ بر اسرائیل» سر می دهند. در انگلیس به  عنوان بازیگر اصلی در بنیان نهادن رژیم صهیونیستی، صدها هزار نفر شعار «مرگ بر اسرائیل» فریاد می زنند. 

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: ای امام(ه)! برخیز و ببین که پیام انقلابت به جهان صادر شده است.

حجت الاسلام خاتمی افزود: وزیر خارجه آمریکا روزی دم از خاورمیانه جدید می زد. خاورمیانه جدید او خاورمیانه ای بود که کدخدای آن آمریکا بود اما امروز خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته است. این خاورمیانه جدید در حال برهم زدن معادلات است. اینکه مقام معظم رهبری فرمودند در پیچ تاریخی عجیب قرار داریم، اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: یمن، از آن طرف دنیا، کشتی های رژیم صهیونیستی را مصادره می کند. وزیر این رژیم می گوید موضع گیری یمنی ها برای ما از هر موضع گیری سخت تر است زیرا باب المندب دست آنها است و این هنر مقاومت است. حشدالشعبی عراق، عین الاسد، پایگاه آمریکا و سایر پایگاه های آنها را می زند و این خاورمیانه جدید است. حزب الله لبنان به طور مدام، پایگاه های رژیم صهیونیستی را می کوبد و این یعنی خاورمیانه جدید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: به آمریکا می گویم به کوری چشم تو، خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفت؛ عصبانی باش و از این عصبانیتت بمیر.

خطیب جمعه تهران افزود: آنچه مقاومت انجام داد و آنچه انجام می دهد، مصداق یک دفاع مشروع است. 75 سال 14 میلیون نفر را آواره کردید و کودکان و زنان را کشتید، این واکنش طبیعی فلسطینی ها است. واکنش فعلی آنها هم طبق متن قرآن است. دستتان درد نکند، بزنید رژیم صهیونیستی را که این عمل یک عبادت و به دستور قرآن است؛ «فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ». آنچه را که شما انجام می دهید، عمل به دستور قرآن است.

وی در پایان خطاب به قهرمانان مقاومت فلسطین اظهار کرد: ای کسانی که تن را با تانک در مقابله قرار دارید، روزی سلاح شما سنگ بود اما امروز سلاح شما موشک و ایمان است. خسته نشوید، راه درست همین است؛ «وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا»، انبیای زیادی جنگیدند اما در مقابل مشکلات سست نشدند و فرهنگ آنها «ما نمی توانیم» نشد و در برابر دشمن تسلیم نشدند. به یاری خداوند شما پیروز هستید و پیروزی سریع شما را از خداوند خواهان هستیم.    

              

انتهای پیام
captcha