جنبش‌های دانشجویی آرمان‌خواهی را با آرمان‌گرایی انقلاب تعریف کنند
کد خبر: 4186177
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی لرستان:

جنبش‌های دانشجویی آرمان‌خواهی را با آرمان‌گرایی انقلاب تعریف کنند

محسن کریمی گفت: جنبش دانشجویی باید آرمان‌خواه باشد و این آرمان‌خواهی را با آرمان‌گرایی انقلاب اسلامی تعریف کند، ما در آرمان‌گرایی انقلاب اسلامی استقلال، عدالت، پیشرفت، آزادی، عزت و اقتدار را داریم.

محسن کریمی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی لرستانمحسن کریمی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان ضمن تبریک فرارسیدن روز دانشجو اظهار کرد: همواره روز دانشجو منعکس‌کننده نظرات دانشجو در هر مقطع زمانی بوده و گویای نحوه تعامل این قشر با مسائل روز جامعه خود است.

وی در رابطه با چرایی نامگذاری ۱۶ آذرماه تحت عنوان روز دانشجو گفت: در پی کودتای ۲۸ مردادماه ۱۳۳۲ با حمایت دولت آمریکا و سرنگونی دولت مصدق، احساسات مردم ایران نسبت به دولت‌های بیگانه مخصوصاً ایالات متحده جریحه‌دار شده بود و در این میان با شنیدن خبر سفر ریچارد نیکسون، معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا به تهران دانشجویان شروع به اعتراض کردند که این موضوع بهانه لازم را برای اعتراضات فراهم آورد و از 14 آذرماه دانشجویان فعال و آگاه دانشگاه تهران شروع به فعالیت در محیط کلاس و دانشگاه کرده و کمی بعد ناآرامی به صحن دانشگاه کشیده شد.

کریمی ادامه داد: دولت وقت در مقابله با این جریان به سرکوب نظامی دانشجویان پرداخت و سربازان پس از ورود به دانشگاه اقدام به درگیری، بازداشت و شلیک به سمت دانشجویان معترض کردند که این عمل باعث شهادت سه تن از دانشجوها به نام‌های احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا شد، اما علی‌رغم اعتراضات در اوج وقاحت فردای این جنایت نیکسون به تهران آمد و دکترای افتخاری در رشته حقوق را از دانشگاه تهران دریافت کرد. 

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی لرستان افزود: از آن زمان تاکنون به یاد آن جنبش و شهدای دانشجو روز 16 آذرماه به نام روز دانشجوی ضداستکباری شناخته شد و برنامه‌هایی در دانشگاه‌ها با موضوعات ضداستکباری و برای تبیین نقش و هویت واقعی دانشجوی ایرانی برگزار می‌شود. 

وی افزود: سازمان بسیج دانشجویی که تبلور شعارهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌هاست در طول ۳۵ سال حیات گذشته خود همواره با گرامیداشت شعائر اصیل انقلابی مانند استقلال فعالانه به ایفای نقش می‌پردازد و از انحراف در اهداف این روز جلوگیری می‌کند.

کریمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مهم‌ترین فریضه دانشجویی را آرمان‌خواهی می‌دانند و در این زمینه راهبرد آرمان‌خواهی واقع‌بینانه را به دانشجویان پیشنهاد می‌دهند که یکی از آرمان‌های مهم ساخت جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است، بیان کرد: جنبش دانشجویی در این راه باید اقداماتی را انجام دهد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی لرستان ادامه داد: اولاً جنبش دانشجویی باید آرمان‌خواه باشد و این آرمان‌خواهی را با آرمان‌گرایی انقلاب اسلامی تعریف کند، ما در آرمان‌گرایی انقلاب اسلامی استقلال، عدالت، پیشرفت، آزادی، عزت و اقتدار را داریم و محور بعدی این است که جنبش دانشجویی استقلال‌طلبی ضد آمریکایی داشته باشد و محور سوم این است که باید تحول نظام دانشگاهی کشور را به‌صورت جدی مطالبه کند، به این صورت می‌توانیم شاهد نقش‌آفرینی واقعی دانشجو در دانشگاه و جامعه باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های روز و هفته دانشجو که برخی از آن‌ها اجرا شده‌اند، افزود: به‌عنوان مثال نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه لرستان برگزار شد و در نشست مضوعات ایران و جهان مورد بررسی قرار گرفت.

کریمی ادامه داد: روز شنبه، 18 آذرماه نیز دیدار دانشجویان با نماینده ولی‌ فقیه در لرستان را در سالن همایش‌های دانشگاه لرستان خواهیم داشت و همچنین دیگر دانشگاه‌ها نیز شخصیت‌های ملی و استانی را دعوت کردند که برنامه‌هایی داشته باشند و امروز نیز دانشگاه آزاد میزبان استاندار لرستان خواهد بود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی لرستان بیان کرد: برگزاری برنامه‌های روز دانشجو را محدود به بسیج دانشجویی نکرده و تمام تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی و حتی دانشجویان آزاد که عضو هیچ‌کدام از تشکل‌های نیستند در برگزاری این برنامه‌ها مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha