نخستین یادواره شهدای مهندس استان گلستان برگزار شد
کد خبر: 4185673
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱

نخستین یادواره شهدای مهندس استان گلستان برگزار شد

نخستین یادواره شهدای مهندس استان گلستان با حضور خانواده‌های معزز شهدا، ايثارگران و جانبازان، مدیران ستادی و دستگاههای اجرایی استان، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان و نیز جامعه مهندسی استان امروز، ۱۲ آذر در سالن جلسات شهید رجایی برگزار شد.

مهندس مهیایی رئیس امور عمرانی استانداری گلستان در نخستین یادواره شهدای مهندس

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان به همت معاونت امور عمرانی استانداری نخستین یادواره شهدای مهندس استان گلستان با حضور خانواده‌های معزز شهدا، ايثارگران و جانبازان، مدیران ستادی و دستگاههای اجرایی استان، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان و نیز جامعه مهندسی استان امروز، ۱۲ آذر در سالن جلسات شهید رجایی برگزار شد.

سیدمهدی مهیائی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این یادواره ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه گفت: گلستان بیش از چهار هزار شهید دارد که یگان‌های مهندسی رزمی و واحد‌های مهندسی نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی‌های جبهه اسلام به‌ویژه در لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دفاع مقدس ایفا می‌کردند.

وی افزود: نیرو‌های مهندسی پیش از آغاز هر عملیاتی در مراحل مختلف از شناسایی‌ گرفته تا مراحل مختلف، زمینه را برای برگزاری یک عملیات فراهم می کردند تا نیروهای خودی کمترین تلفات نیروی انسانی را داشته باشند.

معاون استاندار تصریح کرد: با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم با تکیه به تجربه‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس در ابعاد گوناگون مهندسی، بن‌بستی برای ما و مهندسین ما وجود نداشته و نخواهد داشت.

مهیائی افزود: تلاش‌های علمی در حوزه مهندسی دفاعی پایانی ندارد و با توجه به تغییرات در حوزه فناوری، تلاش‌های علمی و جهادی با علم و فناوری‌های روز عجین شده است.

وی در ادامه با اشاره به پیروزیهای جبهه مقاومت در سرزمین‌های اشغالی گفت: عملیات طوفان‌الاقصی، اعتبار و ادعای رژیم کودک کش صهیونیستی را در هم شکست و پوشالی بودن آن را آشکار ساخت.

مهیائی هدف از برگزاری این یادواره را معرفی شهدای مهندس به عنوان الگو به نسل کنونی مهندسان و بیان نقش مهندسان در دفاع مقدس است که باعث خلق حماسه بی‌بدیل در تاریخ این سرزمین شدند.

در ادامه سردار سید موسی حسینی جانشین سپاه نینوا گلستان شهید و شهادت را با نگاهی جدید و بر پایه آموزه‌های اخلاقی مورد بررسی قرار داد و بر الگوسازی این قشر مؤثر برای نسل جوان تأکید کرد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان غزه و جبهه مقاومت بر بصیرت مقابل توطئه دشمنان علیه مسلمین تأکید کرد و تداوم جهادتبیین را در این زمینه خواستار شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده ۱۳ شهید مهندس استان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha