سالاری: امیدوارم غزه وجدان بشری را آگاه کند
کد خبر: 4185325
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
در مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار هنرمندان پیشکسوت اعلام شد:

سالاری: امیدوارم غزه وجدان بشری را آگاه کند

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار هنرمندان پیشکسوت ضمن تقدیر از مجاهدت و تلاش هنرمندان این عرصه گفت: امیدوارم غزه وجدان بشری را آگاه کند.

به گزارش ایکنا به نقل از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی و سنتی هنرمندان پیشکسوت شامگاه 10 آذر؛ با حضور محمود سالاری، معاون هنری وزیر و رئیس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت؛ عباس کاراندیش، معاون سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و رئیس نمایشگاه و با حضور هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

محمود سالاری معاون وزیر در جمع هنرمندان پیشکسوت اظهار داشت: تاریخ هنر مشحون از هنرمندان و مکاتب متعدد است و زمانی که در این نمایشگاه قدم می‌زدم رگه‌های تاریخ هنر ایران، جهان و سبک‌ها و مکاتب هنری مختلف قابل مشاهده بود.

 وی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده خرید آثار را دادند، البته در روزهای گذشته وزیر آموزش و پرورش هم آثاری را از این نمایشگاه خریدند. قرار بود با هماهنگی، مسئولان دیگری هم از نمایشگاه بازدید کنند، که به دلیل تداخل با برگزاری نمایشگاه بعدی در فرهنگسرای نیاوران ناچار به اتمام این رویداد مهم هستیم.

سالاری تصریح کرد: یقیناً این نمایشگاه در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تر یعنی۶ ماه و ۳ ماه هم قابل برگزاری است و می‌خواهیم با حمایت وزیر فرهنگ و سایر دوستان فضای وزارتخانه را به سمت تکرار و استمرار چنین رویدادهایی ببریم.

خاموشی آتش فتنه منطقه با دعای هنرمندان شریف پیشکسوت

معاون هنری تأکید کرد: لازم می‌دانم یادی از اتفاق امروز غزه داشته باشم که بعد از آرامش موقت دوباره آماج توپ و خمپاره شد.

وی افزود: امیدوارم اتفاق غزه سبب شود تا وجدان بشری آگاه شود و به برکت دعای مردم شریف ایران و شما هنرمندان آتش فتنه در این منطقه خاموش شود.

سالاری: امیدوارم غزه وجدان بشری را آگاه کند

بالندگی فرهنگی و هنری جامعه با آثار هنرمندان ایران‌زمین

در این مراسم، سیدعباس عظیمی برگزاری این نمایشگاه را به عنوان رویدادی مهم هنری در سطح کشور و در راستای تحقق اهداف و وظایف موسسه هنرمندان پیشکسوت برای انتقال و انعکاس تجارب ارزشمند هنرمندان پیشکسوت دانست و تصریح کرد: این اتفاق در جهت افزایش بالندگی فرهنگی و هنری جامعه موثر است.

در این مراسم با اهدای هدیه و تندیس موسسه، از هنرمندانی که آثارشان در نمایشگاه عرضه شده بود قدردانی شد.

به گزارش ایکنا؛ 110 هنرمند پیشکسوت طراز اول از سراسر کشور، با ارائه بیش از ۲۰۰ اثر هنری فاخر، دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی و سنتی را از ۲۴ آبان تا پایان روز جمعه ۱۰ آبان رقم زدند.

انتهای پیام
captcha