آینده از آن جبهه مقاومت و فلسطین است
کد خبر: 4185171
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
امام جمعه موقت بیرجند:

آینده از آن جبهه مقاومت و فلسطین است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: آینده از آن جبهه مقاومت، فلسطین و اسلام است و شکست جریان کفر یعنی اروپا و آمریکای وحشی حتمی خواهد بود

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) با اشاره به ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس در سال ۱۳۱۶ که روز مجلس نام دارد، افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های قدرتمندان جهان بایستد و مصالح ملت و کشور را مدنظر قرار دهد.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های شهید مدرس این بود که هیچ عامل فریب‌دهی، ارعاب، تهدید و ترس در او اثری نداشت حتی زمانی که فضای سیاسی علیه او بود به تنهایی در میدان ایستاد.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه سیره شهید مدرس الگوی نمایندگان مجلس قرار گیرد گفت: نمایندگان را می‌توانیم از شعارهایشان بشناسیم که آیا دغدغه اسلام دارند، دشمنان تنها هدفشان نابودی اسلام و نظام است لذا دغدغه مسئولان و نمایندگان باید حفظ و تقویت اسلام باشد.

وی تصریح کرد: نماینده مردم باید شجاع، متدین، کارآمد، متخصص در امور و دلسوز برای ملت باشد که امیداریم مردم ما با حضور حداکثری در انتخابات مجلس و انتخاب افراد صالح بتوانند بار دیگر زمینه اقتدار نظام اسلامی را رقم بزنند.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به سالروز همه پرسی و تصویب قانون اساسی در ۱۲ آذر سال ۱۳۵۸، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چارچوب نظام جمهوری اسلامی باید براساس قانون می‌شد و قانون اساسی به تعیبر مقام معظم رهبری همان تجسم انقلاب است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی یکی از مظاهر عقلانیت امام راحل است گفت: قانون اساسی کشور ما یکی از قوانین ارزشمند و پیشرو در جهان است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی و وقایع پس از آن افزود: از همان ابتدا مقام معظم رهبری فرمودند که این عملیات شکست بزرگی از نظر سیاسی، اطلاعاتی و نظامی برای دشمن است.

وی گفت: صهیونیست‌ها در ۷۵ سال گذشته چنین سیلی از رزمندگان مقاوم فلسطینی نخوردند و نشان از تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه و جهان است.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه بعد از این عملیات، مردم اروپا و آمریکا علیه دولتمردان خود به میدان آمدند ادامه داد: طوفان الاقصی ملت‌ها را بیدار و زمینه تقابل بین مردم و دولت‌ها در اروپا و آمریکا را فراهم کرد.

وی گفت: آینده از آن جبهه مقاومت، فلسطین و اسلام است و شکست جریان کفر یعنی اروپا و آمریکای وحشی حتمی خواهد بود.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: حضور نیروی دریایی ارتش در دریاها و حراست از نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند و نشانه اقتدار نظام است.

وی گفت: امروز شاهد پیشرفت و عظمت نیروهای مسلح هستیم که با اقتدار از کیان نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف حراست می‌کنند.

حجت‌الاسلام نوفرستی در خطبه‌ اول نماز جمعه هم با اشاره به موضوع آزادی اجتماعی اظهار کرد: هر انسانی در هر جایی که زندگی می‌کند در سایه حکومت است و شعار اولیه اسلام این است که ما را از اسارت طاغوت نجات دهد.

وی با بیان اینکه انسان تا زمانی که از اسارت غیر خدا آزاد نشود به توحید نمی‌رسد، گفت: اگر می‌خواهیم جامعه را به سمت توحید و اسلام ناب محمدی سوق دهیم باید تبیین کنیم اما در این جهت کوتاهی می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمنان ضربه زدن به اسلام است افزود: شعار آزادی که این روزها و در آستانه روز دانشجو مطرح می‌کنند آیا به همان معنای آزادی است که اسلام می‌گوید که موجب رشد انسان می‌شود؟.

وی بیان کرد: همانگونه که دانشجویان پیرو خط امام (ره) در مقابل آمریکایی‌ها و اسارت طاغوت ایستادند، امروز هم دانشجویانی در دانشگاه‌ها داریم که به فکر پیشرفت و رشد علمی هستند و اسیر طاغوت، هوای نفس، افکار باطل و تنبلی نیستند که انتظار می‌رود جامعه ما همچنان به سمت آزادی با معنویت و عبودیت حرکت کنند.

انتهای پیام
captcha