استفاده از ظرفیت قرآن کریم راه مبارزه با دشمنان است
کد خبر: 4184954
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌و‌بلوچستان:

استفاده از ظرفیت قرآن کریم راه مبارزه با دشمنان است

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم گفت: تنها راه برخورد و مبارزه با دشمنان در ایجاد آسیب‌های اجتماعی استفاده از ظرفیت قرآن کریم، این معجزه الهی است.

حجت‌الاسلام محسن مومنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از ستاد خبری چهل‌و‌ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌و‌بلوچستان با بیان اینکه برپایی مسابقات در استان‌های مختلف سبب ایجاد ظرفیت قرآنی بسیار مهمی برای فعالان این حوزه می‌شود، گفت: قرار نیست که همواره مسابقات به‌طور متمرکز در مشهد یا تهران برپا شود، بنابراین برپایی این مهم در خراسان‌شمالی برکت و امتیازی بوده که از سوی قرآن داده شده است.

وی با بیان اینکه قرآن معجزه و کلام پروردگار است، افزود: تلاوت و طنین قرآن و حضور نخبگان قرآنی در خراسان‌شمالی برکات معنوی بسیاری داشته و توسعه فرهنگ قرآنی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه با برپایی این مسابقات همه افراد تحت‌تأثیر کلام الهی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که دشمنان برای گمراهی جوان ایجاد می‌کنند چه بهتر که فضای روح‌بخش قرآن را در نقاط مختلف کشور توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه تنها راه برخورد با دشمنان در ایجاد آسیب‌های اجتماعی استفاده از ظرفیت قرآن کریم این معجزه الهی است، گفت: قطعا برپایی این مسابقات، حضور نخبگان قرآنی و تلاوت کلام وحی تأثیرات مثبت بسیار زیادی برای مردم خراسان‌شمالی دارد.

یادآور می‌شود، چهلوششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت‌کننده ممتاز کشوری، ۴۰ داور مسابقات بین‌المللی و برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده‌گان و دارالقرآن‌ها از نهم تا ۱۸ آذرماه جاری در بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha