راهیابی سه حافظ نوجوان همدانی به آزمون اعطای مدرک
کد خبر: 4184813
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

راهیابی سه حافظ نوجوان همدانی به آزمون اعطای مدرک

مسئول جامعةالقرآن خردسالان همدان از راهیابی سه حافظ نوجوان و زیر ۱۸ سال همدانی به مرحله سوم آزمون اعطای مدرک خبر داد.

طاهره روشنیان مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدانطاهره روشنیان، مسئول جامعةالقرآن خردسالان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: هفته گذشته آزمون شفاهی اعطای مدرک در همدان با حضور ۲۴ شرکت‌کننده برگزار شد و زهرا زمانی وفادار، نرگس سهرابلو و محمدرضا خزایی هر سه در مقطع متوسطه اول به مرحله سوم معادل کارشناسی ارشد راه یافتند.

وی یادآور شد: آزمون اعطای مدرک، آزمون موثقی برای حفظ قرآن است که معتبرترین آزمون محسوب می‌شود و از طریق سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود. این آزمون به‌صورت چند مرحله‌ای برگزار می‌شود و افرادی که در آزمون کتبی قبول شوند به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند.

روشنیان گفت: در این آزمون از هر جزء قرآن کریم دو سؤال حفظ و سه سؤال ترجمه براساس منبع ترجمه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به‌صورت چهار گزینه‌ای پرسش می‌شود، کسانی که 10 جزء قرآن را در این آزمون شرکت کنند مدرک درجه پنج معادل دیپلم علوم قرآنی را کسب می‌کنند. افرادی که در ۲۰ جزء شرکت کنند و حد نصاب لازم را بیاورند معادل مدرک فوق دیپلم و درجه چهار علوم قرآنی را کسب می‌کنند.

مسئول جامعةالقرآن خردسالان همدان گفت: افرادی که در رشته حفظ کل شرکت کنند و موفق به کسب درجه سه شوند معادل مدرک لیسانس علوم قرآنی را کسب کرده و کسانی که به درجه دو دست یابند معادل فوق لیسانس علوم قرآنی است. همچنین حفاظ کل با سابقه حداقل 10 سال تدریس قرآن می‌توانند مدرک درجه یک معادل دکترا را کسب کنند.

روشنیان اظهار کرد: این مدارک معادل، دارای ارزش استخدامی هستند و افرادی که دارای این مدارک هستند تخفیفاتی در سربازی آنها در نظر گرفته می‌شود، همچنین عضو بنیاد نخبگان کشور شده و از همه امکانات آنها در حوزه‌های مادی و اعطای وام و... می‌توانند استفاده کنند. گذشته از دریافت مدرک، این آزمون در ارتقای کیفی محفوظات تأثیر بسزایی دارد. فاطمه شاه‌حسینی تنها بانوی همدانی است که توانسته مدرک درجه دو را کسب کند.

انتهای پیام
captcha