پیکر شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی شناسایی شد
کد خبر: 4184680
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

پیکر شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی شناسایی شد

پیکر شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی طی یک عملیات تفحص در سوریه شناسایی شد و امروز پس از هفت سال انتظار به میهن اسلامی بازگشت.

شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی

به گزارش ایکنا از گیلان، همزمان با ایام فاطمیه طی عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا که توسط تیم تفحص ایثارگران سپاه و نقسا در سوریه انجام گرفت و پیکر مطهر هشت شهید مدافع حرم کشف و هویت آنها از طریق آزمایش DNA شناسایی شد، این شهدا حدود هفت‌ سال گمنام بودند.

شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی در ۵ تیرماه سال ۱۳۹۵ همزمان در منطقه سوریه به شهادت رسید و پیکر این شهید والامقام در منطقه گمنام مانده بود که طی این عملیات تفحص و هویت وی از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و امروز پس از هفتسال انتظار به میهن اسلامی بازگشت.

شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی در سال ۱۳۴۴ در شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود. همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و تا پایان دوران دفاع مقدس به جهاد ادامه داد و به مقام جانبازی رسید اما با حضور تکفیری‌ها در منطقه و تهدید حرم توسط داعش و به خطر افتادن جان مردم مظلوم در سوریه و عراق زندگی آرام و موفق خود را فدا کرد و بار دیگر لباس رزم پوشید و داوطلبانه به صحنه دفاع از حرم اهل بیت(ع) رفت.

شهیدیعقوبی سرانجام در ۵ تیرماه سال ۱۳۹۵ همزمان با ۱۹ رمضان و لیالی قدر در سوریه و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در عملیات مستشاری به شهادت رسید و به همین دلیل شهید لیله‌القدر نام گرفت. این شهید از جامعه حقوقی کشور و وکیل پایه یک دادگستری گیلان بود. درباره این شهید مدافع حرم فیلم مستندی با عنوان «بی نشان» نیز تولید شده است.

جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی در استان متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha