پرداخت ۱۳ میلیارد ریال زکات در بیرجند
کد خبر: 4184649
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

پرداخت ۱۳ میلیارد ریال زکات در بیرجند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه ۲ بیرجند گفت: مردم سخاوتمند بیرجند امسال ۱۳ میلیارد و ۵۷۳ میلیون ریال زکات فطره و کفاره پرداخت کرده‌اند.

زکاتبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) بیرجند، مهدی خزاعی عرب، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه ۲ بیرجند، امروز، هفتم آذرماه در سخنانی گفت: مردم نیکوکار این منطقه امسال ۱۳ میلیارد و ۵۷۳ میلیون ریال زکات فطره و کفاره پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: از ۱۳ میلیارد و ۵۷۳ میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده، ۹ میلیارد و ۵۶۷ میلیون ریال کمک‌های مستقیم حامیان و خیران و سه میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال به‌صورت نقد و ۶۲۲ میلیون ریال کالا بوده است.

رئیس کمیته امداد منطقه ۲ بیرجند با اشاره به اینکه مردم نیکوکار این منطقه در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال زکات پرداخت کردند، گفت: پرداخت زکات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۱.۴ درصد رشد داشته است.

به گفته وی زکات جمع‌آوری شده براساس اولویت‌بندی‌ها و نیاز‌های منطقه صرف اجرای طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه و رفع نیاز‌های نیازمندان محل جمع‌آوری زکات می‌شود.

خزاعی با بیان اینکه پرداخت زکات فرصت مناسبی برای رفع نیاز محرومان در بخش‌های جهیزیه، تأمین کمک‌هزینه بیماران، مسکن و امور آموزشی و فرهنگی است، اظهار کرد: زکات از جمله واجبات مالی دین اسلام و از فروع دین است که براساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه ۲ بیرجند گفت: برای سایر محصولات کشاورزی به‌ویژه محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک، زعفران و عناب امکان جمع‌آوری به‌صورت زکات مستحبی وجود دارد که در این راستا در سال گذشته ۱۵۰ اصله نهال زرشک در قالب شجره طیبه پلاک‌کوبی و محصول آن‌ها برای برطرف‌کردن مشکلات نیازمندان منطقه به امداد تحویل داده شده است.

انتهای پیام
captcha