پایان شصتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان در قطر
کد خبر: 4184624
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

پایان شصتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان در قطر

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر، نتایج شصتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان قطر را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر، نتایج شصتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان قطر را اعلام کرد.

در  این مسابقات که به همت این وزارت و همکاری وزارت آموزش‌وپرورش این کشور برگزار شد، صدها دانش‌آموز دختر و پسر در تمام مقاطع تحصیلی از پیش‌دبستانی تا دبیرستان در مدت دو هفته به رقابت پرداختند.

این مسابقات که  پنجشنبه گذشته (2 آبان) به پایان رسید، شاهد حضور 23677 دانش‌آموز دختر و پسر از 555 مدرسه دولتی و خصوصی در مقاطع مختلف بود.

کمیته برگزاری در حاشیه مسابقات قرآن قطر به برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌هایی از جمله معرفی مطالب قرآنی از طریق نقاشی دیواری در صحن مسجد جامع دوحه و همچنین برگزای مسابقات فرهنگی، ورزشی در دیگر مراکز برگزاری این مسابقات اقدام کرده بود. از سویی هدایایی در میان تمام شرکت‌کنندگان در این مسابقات توزیع شد. به گفته کمیته برگزارکننده این فعالیت‌ها به منظور تشویق حاضران به حفظ قرآن کریم  انجام‌ گرفته است.

وزارت اوقاف قطر در سال‌های اخیر انجام فعالیت‌های قرآنی متعددی را در دستور کار قرار داده است. برگزاری مسابقات بین‌المللی به‌ویژه مسابقه «برترین برترین‌ها» و همچنین برگزاری مسابقات حفظ و تلاوت قرآن در کنار برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی بخش مهمی از این فعالیت‌ها را تشکیل می‌دهد.  

 

انتهای پیام
captcha