خانواده یکی از ستون‌های محکم در پرورش حفاظ قرآن است
کد خبر: 4184522
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

خانواده یکی از ستون‌های محکم در پرورش حفاظ قرآن است

مدیر دارالقرآن کریم آموزش و پرورش گرگان، طرح خانوادگی جشنواره قرآنی «لحافظون» را ثمره ۲۰ سال تجربه تخصصی دانست و گفت: تربیت حافظ کل قرآن به مثابه یک ساختمانی است که برای بقا و پایداری نیازمند ستون‌های قوی و محکم است که مهمترین و قوی‌ترین پایه آن خانواده است.

شاهینی مدیر دارالقرآن آموزش و پرورش گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیین رونمایی از جشنواره قرآنی «لحافظون» با حضور آيت‌الله نورمفیدی، امام جمعه گرگان، مسئولان و فعالان قرآنی، شامگاه 6 آذر در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد.

جواد شاهینی، مدیر دارالقرآن کریم آموزش و پرورش گرگان و دبیر اجرایی جشنواره قرآنی «لحافظون» در این مراسم با بیان اینکه در دهه هفتاد حفظ قرآن به‌ صورت تخصصی وجود نداشت، گفت: پایگاه «دارالقرآن عظیم» به نمایندگی آیت‌الله نورمفیدی در دهه هفتاد سنگ بنایی را فراهم کرد تا بذرهای ‌مستعد شکوفا شدند و شخصیت‌های بزرگی در استان همچون محمدمهدی محمدی‌نژاد، مدیر فرهنگی دانشگاه گلستان و حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه بروز و ظهور پیدا کردند.

دبیر اجرایی جشنواره «لحافظون» با اشاره به اینکه جوانان قرآنی امروز، ثمره جوانان دیروز هستند، اظهار کرد: امروزه چراغ حفظ قرآن با وجود مشکلات فراوان روشن شد و تدریس در زمینه حفظ به صورت تخصصی و اصولی صورت می‌پذیرد.

شاهینی توسعه فعالیت قرآنی در آموزش و پرورش در راستای تحقق منویات رهبری را مرهون نگاه مسئول آن دانست و افزود: فراهم‌سازی رشد دانش آموزان و شاگردپروری در این طرح، چکیده و عصاره فضای ایجاد شده در این مجموعه بوده که در کنار فعالیت‌های اداری، بستر رشد و تربیت قرآنی افراد را به وجود آورده است.

مدیر دارالقرآن کریم آموزش و پرورش گرگان، طرح خانوادگی جشنواره قرآنی «لحافظون» را ثمره 20 سال تجربه تخصصی دانست و بیان کرد: تربیت حافظ کل قرآن به مثابه یک ساختمانی است که برای بقا و پایداری نیازمند ستون‌های قوی و محکم است که مهمترین پایه و قوی‌ترین پایه برای تربیت حافظ قرآن، خانواده است.

 وی پدر و مادران را الگوی فرزندان دانست و گفت: دخیل شدن خانواده‌ها در این طرح ثمرات خوبی خواهد داشت و تاکنون 170 خانواده در این طرح شرکت کردند و امیدواریم تا پایان مهلت ثبت‌نام این تعداد به 300 خانواده افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha