حفظ آیات باید منجر به تدبر و تفکر در معانی قرآن شود
کد خبر: 4184511
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
نماینده ولی فقیه استان گلستان :

حفظ آیات باید منجر به تدبر و تفکر در معانی قرآن شود

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه قرآن سه منزل داد، گفت: منزل زبان، منزل ذهن و بالاتر از این دو، منزل دل است که در اصل قرآن باید در دل نفوذ کند، لذا نباید از منزل آخر غافل شده و حفظ آیات قرآن باید منجر به تدبر و تفکر در قرآن شود.

حجت‌السلام نورمفیدی، نماینده ولی فقیه استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه استان گلستان در مراسم آئین رونمایی از جشنواره قرآنی «لحافظون»، که با حضور مسئولین استانی و متولیان فرهنگی و قرآنی شامگاه، ۶ آذر در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، گفت: برای آبادی دنیا و آخرت باید به قرآن رجوع کنیم.

نماینده ولی‌فقیه استان گلستان بابیان اینکه آیات قرآن می‌تواند در انسان تحول ایجاد کند، اظهار کرد: مردی نزد رسول خدا(ص) آمد و از ایشان خواست تا قرآن را به ایشان بیاموزد، پیامبر(ص) سوره زلزال را تلاوت کردند و مرد با عجله رفت، نبی اکرم(ص) فرمودند: با عجله کجا می‌روی؟ مرد گفت: دل اگر دل باشد، همان دو آیه انتهایی سوره زلزال کفایت می‌کند و انسان خواهد دانست که پاداش و جزا کارهای خود هر اندازه کوچک را می‌بیند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه قرآن سه منزل داد، افزود: منزل زبان، منزل ذهن و بالاتر از این دو، منزل دل است که در اصل قرآن باید در دل نفوذ کند، لذا نباید از منزل آخر غافل شویم و مردم را علاوه بر حفظ به سمت معانی و تدبر در آیات قرآن نیز سوق داده شوند.

وی عملکرد قرآنی را نیز یکی دیگر از راه‌های آموزش معارف  والای قرآن دانست و گفت: اگر در دنیا خوب عمل کردیم و پیرو فرامین و دستورات الهی جلو برویم به مراتب آخرت خوبی خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام
captcha