همت بلند جوانان بسیجی یزدی در محرومیت‌زدایی
کد خبر: 4184412
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
بسیج و محرومیت‌زدایی/ ۶

همت بلند جوانان بسیجی یزدی در محرومیت‌زدایی

تعدادی از جوانان یزدی با همت بلند خود و تشکیل گروه جهادی در راستای محرومیت‌زدایی، اشتغال و سلامت محرومان و نیازمندان گام‌های مهمی برداشته‌اند.

همت بلند جوانان یزدی در محرومیت‌زداییبه گزارش ایکنا، طرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ از سوی معظم‌له به منظور هویت بخشیدن و شخصیت دادن به جوانان و برنامه‌ریزی برای مشارکت دادن آنان در سازندگی، جهادگری، توسعه عرصه‌های عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی روستا‌ها و مناطق محروم با همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و نیروی مقاومت بسیج اعلام فرمودند. بسیجیان فعال در گروه‌های جهادی طی سال‌های گذشته خدمات مؤثری در نقاط محروم کشور و هنگام وقوع بحران‌های طبیعی داشته و منشأ خیر برای هموطنان شده‌اند. در هفته بزرگداشت بسیج مروری بر برخی از این فعالیت‌ها خواهیم داشت.  

جمعی از جوانان یزدی در گروه جهادی شهید محمدهادی ذوالفقاری دور هم جمع شدند تا محرومیت را از چهره شهر یزد بزدایند و با همت بلند خود برای جوانان این شهر کسب و کار راه‌اندازی کنند و طعم دیگری از زندگی را به مردمان محروم این شهر بچشانند. آن‌ها تمرکزشان فقط به شهر یزد نیست و هر شهر و استانی که نیاز باشد، حضور می‌یابند.

محسن زینلی‌پور، مدیر گروه جهادی شهید محمدهادی ذوالفقاری در گفت‌وگو با ایکنا درباره فعالیت این گروه گفت: حدود ۴۵ نفر از جوانان پایگاه بسیج محلات و شرکت تولید برق یزد در سال ۱۳۹۶ دور هم جمع شدند و گروه جهادی شهید ذوالفقاری را تشکیل دادند و اکنون در حوزه‌های گوناگون از جمله تسهیل‌گری ازدواج، تعمیر لوازم خانگی، معیشت، اشتغال، فرهنگی، عمران، درمان و سلامت، تعلیم و تربیت و ... دارای کارگروه‌هایی است که اقداماتی را در استان یزد و سایر استان‌ها انجام می‌دهند.

وی افزود: در ابتدای تشکیل گروه، فقط به تعمیر و مرمت ساختمان متمرکز بودیم و با سیل استان لرستان، رسماً کارگروه تعمیر تخصصی لوازم خانگی سیل‌زدگان آغاز به کار کرد و در این راستا، ۵ بار در استان لرستان، دو بار در  خوزستان و سه بار در منطقه منوجان، قلعه‌گنج و چاه‌حسن کرمان حضور یافتیم و به سیل‌زدگان کمک کردیم.

زینلی‌پور به موضوع سلامت اشاره کرد و گفت: از دوران شیوع کرونا تولید ماسک و محلول‌های ضدعفونی را تولید و توزیع عهده‌دار شدیم و اکنون تفاهم‌نامه‌ای با تعدادی از پزشکان عمومی و متخصص در زمینه‌های داخلی، زنان، ارتوپد و روانپزشک منعقد شده است و به صورت ماهانه تعدادی از نیازمندان به پزشکان معرفی و به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

وی تصریح کرد: در کارگروه عمران این گروه جهادی به احداث و تعمیر مسکن برای نیازمندان می‌پردازیم که ۷۰ باب تعمیر و مرمت مسکن در سال‌های اخیر بوده و ۹ باب مسکن کامل ساخته شده و ۲۰ واحد در حاشیه شهر حسن‌آباد و اکرم‌آباد یزد در حال ساخت است.

زینلی‌پور در ادامه گفت: در بحث تأمین جهیزیه کارگروه تسهیل‌گری تشکیل و ۱۷ مورد جهیزیه کامل به نیازمندان اهدا شده است. در کارگروه تعلیم و تربیت نیز به ۶۷۰ بسته نوشت‌افزار در میان دانش آموزان توزیع شده و همچنین در زمینه هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان و تهیه پوشاک آن‌ها اقدام کرده است. البته در حاشیه شهر یزد نیز در ۱۵ مدرسه فعالیت‌های تربیتی و آموزشی انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های کارگروه اشتغال گفت: امروز در همه زمینه‌ها نیروی متخصص داریم که هم مشاوره اشتغال ارائه می‌دهند و هم ۷۰ کارگاه در زمینه قالیبافی، خیاطی، تولید پوشاک کودک، مانتو، زنبور عسل و.. راه‌اندازی شده و در این راستا با همکاری بنیاد علوی تسهیلاتی برای علاقه‌مندان ارائه شده است.

مدیر گروه جهادی شهید ذوالفقاری بیان کرد: راهبری تعدادی از گروه‌های جهادی در یزد بر عهده ما بوده و در راستای توانمندسازی گروه‌های جهادی دوره‌هایی را برای آن‌ها برگزار می‌کنیم. طرح راه‌اندازی تعدادی کارگاه اشتغال ارائه شده و در صورت تأمین منابع و تسهیلات آن به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha