جهادگران مسیر خود را صادقانه و با شهامت طی کرده‌اند
کد خبر: 4184259
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
سردار زهرایی:

جهادگران مسیر خود را صادقانه و با شهامت طی کرده‌اند

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: جهادگران مسیر جهادی خود را صادقانه و با شهامت و با مجاهدت فراوان طی کرده‌اند. نیمه بعدی این مسئله از شهامت تا شهادت است که در این زمینه شهدای امنیت کشور ثابت کردند که عرصه گروه‌های جهادی، عرصه تربیت کننده شهدای کشور در آینده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم رونمایی از کتاب فرفره‌های رنگی در وصف خاطرات جهادی و تجلیل از ۱۰۰ بانوی جهادی فعال با عنوان بانوی قهرمان امروز، پنجم آذرماه در محل سالن شهید سلیمانی مجتمع فرهنگی ولیعصر(عج) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و پس از سخنان کوتاه سه نفر از بانوان جهادی حاضر در جلسه، ریحانه علامه فلسفی، نویسنده کتاب فرفره‌های رنگی در سخنانی اظهار کرد: اردوی جهادی برای من که دانشجوی فیزیک بوده و در قید و بند معنویات نبودم، بسیار جالب بود. روزی برای گذران عید نوروز در یک اردوی جهادی ثبت نام کرده و عازم این اردو شدم که این سفر جهادی سرنوشت کل زندگی و ازدواج بنده را تغییر داد.

وی بیان کرد: بعد از این دوران تمام تلاش خود را صرف اردو‌های جهادی و زندگی خود را وقف خدمت به محرومان کردم. اردو‌های جهادی بنده را دوباره از نو ساخت و باعث شد تا مسیر زندگی من تغییر کرد. لذتی که در این اردو‌ها بردم، در هیچ جا تجربه نکردم و باید دست پدرانی که به دختران خود اجازه حضور در این جهاد دشوار را می‌دهند، بوسید.

علامه فلسفی تصریح کرد: تجارب جهادی بنده باعث شد تا به نوشتن خاطرات و سختی‌های جهاد بانوان بپردازم که حاصل آن نیز کتاب فرفره‌های رنگی بود که این کتاب را به جهادی بزرگ کشور مرحوم حاج عبدالله والی تقدیم می‌کنم.

در ادامه این مراسم و پس از رونمایی از کتاب فرفره‌های رنگی کویر، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز طی سخنانی بیان کرد: بانوان حاضر در جلسه نمایندگانی از جامعه بزرگ بانوان جهادگر در سراسر کشور هستید که به لحاظ کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های جهادی نیز بسیار عالی عمل کردید.

وی افزود: تمام حسرت امام حسن(ع) در طول زندگی این بود که قدشان در زمان ضربه به حضرت فاطمه(س) کوتاه بود و ضربه آن نامرد از روی سر ایشان گذشت و به حضرت اصابت کرد.‌ ای کاش در دفاع از ولایت و حرم قد و قامت ما کوتاه نشود. این توفیقی است که خداوند متعال به بنده و شما بانوان جهادگر عطا کرده که بتوانیم در راه محرومان قدم برداریم. ایمان در عمل موضوع بسیار مهمی است که باید بدان پایبند باشیم.

زهرایی تصریح کرد: امروز در نبرد تمدن‌ها کشور‌های مسلمان زیادی وجود دارند که جبهه استکبار هیچ کاری به آن‌ها ندارد؛ چراکه ایمان آن‌ها در قلب‌هایشان مانده و به عمل نرسیده است. سمیه، بانوی شهیده اول اسلام زیر تمام شکنجه‌ها ماند و شهید شد، اما دست از پیامبر(ص) برنداشت و ولی خود را رها نکرد. حضرت خدیجه(س) در زمان جاهلیت تمام داشته‌های خود را به میدان آورد تا اسلام توسعه پیدا کند.

وی بیان کرد: در زمانی که امیرالمؤمنین علی(ع) خانه‌نشین شدند و امام زمان در حصر خانگی قرار داشت، حضرت زهرا(س) موضع‌گیری شدیدی در برابر خلیفه داشت و خطبه ایشان در تاریخ باقی مانده است. این بزرگواران همگی اهل عبادت بودند، اما مواضع ایشان در زمانی که باید بدان عمل می‌کردند در تاریخ مانده است. در کربلا نیز موضع‌گیری حضرت زینب(س) در برابر استکبار زمان در تاریخ ماند. امروز زنان در غزه نشان دادند که زینب‌وار عمل می‌کنند.

وی افزود: زمانی که تفکر، علوی باشد، در هر مذهبی که باشی ظلم‌ستیز خواهی شد. زنان در غزه به قصد شهادت فرزندان خود را به دنیا آورده و پرورش می‌دهند. امروز مادران ۵۷ شهید جهادگر کشور نیز با صلابت و استوار ایستاده‌اند. این مسئله همان ایمان در عمل است که باید در جامعه پرورش پیدا کند.

زهرایی با اشاره به مسئله بی‌تفاوتان در جامعه ادامه داد: بخش عمده‌ای از سرگذشت انسان‌ها در تاریخ که باعث شد حق مظلوم بوده و استکبار در مقاطعی به ظاهر پیروز باشد، به دلیل این بوده است که در داخل عده‌ای تمهیدات را برای آن‌ها فراهم کردند. عده‌ای در دوران امام حسین(ع) بودند که به ایشان نامه نوشته و از امام(ع) دعوت کردند که به کوفه بیاید، اما در کربلا برای یاری امام(ع) نیامدند. این‌ها دسته بی‌تفاوت‌ها هستند و جامعه امروز ما درگیر بی‌تفاوت‌هاست. دشمن در حال جنگ فرهنگی و ترکیبی با ماست، اما عده‌ای بی‌تفاوت بوده و فقط در جایی که غنیمت می‌خواهند وارد میدان می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: لذا موضع‌گیری ما باید منطبق با ایمان باشد و هیچ‌گاه بی‌تفاوت نباشیم. مقام معظم رهبری در بند ۹ پیام ۹ ماده‌ای به جهادگران از جهاد ایشان به عنوان جهاد موفق یاد کرده‌اند؛ لذا باید بدانیم که هر جهادی موفق نیست و باید به جهادی وارد شده و اقدام کنیم که موفق باشیم؛ لذا مسئله ایمان در عمل در مورد جهادگران ثابت شده است. بنابراین، مقام معظم رهبری ایمان به عمل جهادگران را تأیید کرده‌اند.

زهرایی با بیان اینکه باید متوجه باشیم که بی‌تفاوت نباشیم، گفت: بخواهیم یا نخواهیم انقلاب اسلامی جنگ خود را با استکبار و طاغوتیان آغاز کرده است. انقلاب اسلامی همیشه از مظلوم دفاع کرده و در برابر ظالم ایستاده است؛ لذا در این معادله هر روز مورد تهاجم و جنگ قرار داریم و باید در این درگیری‌ها متوجه باشیم که بی‌تفاوت نباشیم. در این زمینه هر فردی در هر جایی از جغرافیای ایران اسلامی قرار دارد باید وظیفه و تکلیف خود را مشخص کرده و اجرا کند.

زهرایی تصریح کرد: اگر سال گذشته اکثر هنرمندان انقلابی در روز‌های ابتدایی موضع خود را به خوبی اعلام می‌کردند و بی‌تفاوت نبودند، شاید بسیاری از اتفاقات رخ نمی‌داد؛ لذا موضع‌گیری به موقع نبود و باید در زمانی رخ می‌داد که مشکل‌آفرین نبود. امسال میدان از انسان‌های انقلابی پر شد و فضا برای دشمنان و استکبار بسته شد. اگر در فتنه‌ها بی‌تفادت نباشیم دشمنان نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی با بیان اینکه نیمی از جامعه جهادگران از بانوان هستند، گفت: بانوان جهادی به جز پشتیبانی از آقایان جهادگر، ویژگی‌های مهمی همچون دقیق بودن در کارها، ارتباطات اجتماعی بهتر، صبر و حوصله فراوان در مسائل مختلف آموزشی جهادی و کار گروهی بهتر دارند. ما باید در بسیج سازندگی مسئله بانوان در زمینه‌های مختلف را احصا کنیم.

زهرایی تصریح کرد: واحد خواهران بسیج سازندگی برای ارتباط بیشتر با بانوان ایجاد می‌شود که موجب تسهیل فعالیت‌های بانوان جهادگر خواهد شد. بانوان بسیجی می‌توانند مسائل خود را در این واحد مطرح کنند تا اثربخشی بانوان در مأموریت‌های بسیج به خوبی مشخص شود. امروز باید بدانیم که ۹ شهید امنیتی در اغتشاشات سال گذشته از شهدای تربیت یافته گروه‌های جهادی بودند. جهادگران مسیر جهادی خود را صادقانه و با شهامت و با مجاهدت فراوان طی کرده‌اند. نیمه بعدی این مسئله از شهامت تا شهادت است که در این زمینه شهدای امنیت کشور ثابت کردند که عرصه گروه‌های جهادی عرصه تربیت کننده شهدای کشور در آینده خواهد بود.

یادآور می‌شود، در پایان برگزاری این مراسم و با حضور مسئولان حاضر از یکصد بانوی فعال جهادی سراسر کشور تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha