‌بسیجی، آرمان‌خواه و واقع‌‌نگر است
کد خبر: 4184071
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

‌بسیجی، آرمان‌خواه و واقع‌‌نگر است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بسیج و بسیجی، آرمان‌خواه و واقع‌‌نگر بوده و در راه مسیر رسیدن به آرمان‌ها نگاهش به رهبری است، گفت: امروز نگاه همه امت‌های بیدار اسلامی و غیراسلامی به بسیجیان است و لذا باید جهاد در عرصه آرمان‌گرایی و واقع‌بینی را جدی بگیریم که با مطالعات عمیق و توکل بر خدا ممکن خواهد بود.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، چهارم آذرماه در گردهمایی پیشگامان رهایی به‌مناسبت سالروز تأسیس بسیج دانشجویی و طلاب به فرمان حضرت امام(ره) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان اظهار کرد: طبق آیه قرآن‌، گردش شب و روز و آفرینش آسمان‌ها و زمین برای اهل خرد و اندیشه یک نشانه است و درک این مطلب برای جهان‌شناسی و انسان‌ شناسی ضروری است چراکه انسان نباید به سمت ایستایی برود؛ در نظام هستی هم ایستایی وجود ندارد بلکه همه چیز در پی رفتن به سمت کمال است.

وی بسیج را مجموعه‌ای جامع‌نگر دانست که در همه عرصه‌ها حضور مؤثر داشته و تبدیل به الگو برای جبهه مقاومت و ملت‌ها شده است، افزود: بسیج و بسیجی، آرمان‌خواه و واقع‌‌نگر است و این دو مقوله در کنار یکدیگر فتح‌الفتوحات در دنیا داشته است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بسیجی خیال‌باف نیست، گفت: همانطور که انبیای الهی با روش‌های انحرافی مبارزه کردند، راهبرد بسیجی نیز به‌مانند راهبرد انبیا است و در راه رسیدن به مقاصد، تاکتیک‌های ویژه خود را لحاظ می‌کند.

امام جمعه رشت با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون آرمان‌ها و اهداف نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: آرمان‌های جمهوری اسلامی را باید در ایجاد تمدن اسلامی خلاصه کرد.

وی با تأکید بر توأمانی آرمان‌گرایی و واقع‌نگری بسیج تصریح کرد: آرمان مقصود ماست و وجود دارد و واقع‌نگری و گرایش به آرمان‌ها نیز منجر به عملیاتی شدن آرمان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، تمدن اسلامی را یک آرمان دانست و با بیان اینکه بسیجی در تلاش است با واقع‌نگری، این آرمان را در میدان عملیاتی کند، افزود: جمهوری اسلامی تا امروز موفقیت‌های فراوانی در این حوزه به دست آورده و چشم‌انداز روشنی را پیش روی جوانان و نسل معاصر قرار داده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن در آشوب‌‌های سال گذشته تمام داشته‌هایش را به میدان آورد تا به آرمان‌گرایی جوانان‌مان ضربه بزند اما موفق نشد، تصریح کرد: یک بسیجی باید حقایق، واقعیت‌ها و مصالح نظام را تشخیص دهد و هرجا که مصالح نظام تشخیص داده نشد، نقطه ایستایی ما بوده و نتوانستیم کاری از پیش ببریم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در مسیر رسیدن به آرمان‌ها نیازمند صبر و تحمل هستیم و یک مدیر موفق در نظام اسلامی از تحمل بالا برخوردار است، افزود: دشمن درصدد است تا ما را به‌دور از منطق و عقلانیت معرفی کند اما تاکنون بسیج و بسیجیان خردمندانه و عاقلانه حرکت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به جایگاه رهبر معظم انقلاب در پرچمداری دنیای اسلام و غیر اسلام گفت: نظریه‌پردازان دنیا معتقدند رهبر معظم انقلاب تمام نقشه‌های دشمنان بشر و اسلام را شناخته و به راحتی نقش برآب می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بسیجی در مسیر رسیدن به آرمان‌ها نگاهش به رهبری خواهد بود، گفت: بسیجی نباید راه اشتباه را بپیماید و واقعیت‌ها را گم کند بلکه باید آنقدر بینش سیاسی و اجتماعی داشته باشد تا اقتضای زمان و مکان را درک کند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اهمیت اعمال تاکتیک جدید برای رسیدن به آرمان‌ها و مقصد واحد تصریح کرد: امروز نگاه همه امت‌های بیدار اسلامی و غیراسلامی به بسیجیان است و لذا باید جهاد در عرصه آرمان‌گرایی و واقع‌بینی را جدی بگیریم که با مطالعات عمیق و توکل بر خدا ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه ضربه‌ای که صهیونیست‌ها خوردند تا سال‌ها دل‌چرکین خواهند بود، افزود: برخی رهبران کشورهای اسلامی به دنبال تقویت عادی‌سازی روابط‌ و ایجاد راه‌آهن با رژیم صهیونیستی بودند اما این حادثه باعث شد که تا سالها میل به این کار را پیدا نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به شهادت حدود هشت‌هزار کودک در فلسطین، گفت: ما نیز در جنگ تحمیلی، چند صد هزار‌ شهید دادیم و یمن چند هزار شهید داد؛ ما امروز وارث این خون‌های به ناحق ریخته شده هستیم. باید تلاش کنیم جامعه آرمان‌گرا شود؛ ارزش‌های اسلامی را عملیاتی کرده و تعلیمات دین را به دختران و پسران‌مان بیاموزیم.

انتهای پیام
captcha