وحدت مسئولان و سران طوایف برای پیشرفت سیستان‌و‌بلوچستان ضروری است
کد خبر: 4183936
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
استاندار سیستان‌وبلوچستان:

وحدت مسئولان و سران طوایف برای پیشرفت سیستان‌و‌بلوچستان ضروری است

محمد کرمی خطاب به سران طوایف سیستان‌وبلوچستان گفت: وحدت و یکپارچگی بین مسئولان، سران طوایف و مردم عامل اصلی پیشرفت استان است. 

محمدکرمی استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان‌و‌بلوچستان روز گذشته، سوم‌ آذرماه، در نشست با ریش‌سفیدان و سران طوایف شهرستان سراوان اظهار کرد: با هم‌افزایی و تعامل در جهت توسعه سیستان‌و‌بلوچستان هر روز یک گام بلندتر از دیروز بردارید چرا که این اتحاد و هم‌افزایی عامل اصلی پیشرفت استان است. 
 
وی خطاب به سران طوایف گفت: با توجه به تجارب ارزشمند خود برای انجام بهتر امور، مسئولان را همانند فرزندان خود بدانید و در امور، آنها را یاری داده و راه درست را به آنان نشان دهید، اگر این وحدت و یکپارچگی بین مسئولان، سران طوایف و مردم از بین برود، قطعاً ظرفیت‌های سیستان‌و‌بلوچستان معطل می‌ماند و صرف یکدیگر می‌شود.
 
استاندار سیستان‌و‌بلوچستان تصریح کرد: بازارچه‌های مرزی باید توسعه بیشتری پیدا کند بنابراین هیچ محدودیتی در صادرات و واردات کالاها وجود ندارد چرا که باید داد و ستد و تجارت در بین مردم نهادینه شود، این استان مرزهای گسترده‌ای با افغانستان و پاکستان دارد که می‌توان با برطرف کردن نیاز بازار این کشورها نقش مهمی در ارزآوری داشته باشیم.
 
کرمی ادامه داد: با توجه به نقش کلیدی نهاد آموزش و پرورش در تربیت و آموزش نسل آینده استان سیستان‌و‌بلوچستان، لازم است همه پای کار بیاییم، به کار بردن کلمه محرومیت برای این استان به‌دور از انصاف است چرا که این منطقه از ظرفیت‌هایی برخوردار است که در هیچ جای کشور و حتی دنیا نیست اما لازم است این ظرفیت‌ها به ثروت تبدیل شود.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های مردمی موجود در استان سیستان‌و‌بلوچستان اظهارکرد: حضور مردم در اقتصاد می‌تواند نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت استان داشته باشد، مرز یک فرصت است اما به‌شرطی که ما به‌عنوان یک تولید کننده بتوانیم محصولاتی که در داخل استان تولید می‌کنیم به آن سوی مرزها صادر کنیم.
انتهای پیام
captcha