آغاز مسابقات ملی قرآن و متون اسلامی در موریتانی
کد خبر: 4183787
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

آغاز مسابقات ملی قرآن و متون اسلامی در موریتانی

چهارمین دوره مسابقات ملی حفظ و درک قرآن و متون اسلامی موریتانی با حضور بیش از 340 شرکت کننده در پایتخت این کشور آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از السراج الاخباری، چهارمین دوره مسابقات ملی حفظ و درک قرآن و متون اسلامی موریتانی با حضور بیش از 340 شرکت کننده، دیروز پنجشنبه، در نواکشوت، پایتخت این کشور آغاز شد.

در چهارمین دوره از این مسابقات قرآنی که در موسسه عالی معارف و پژوهش‌های اسلامی برگزار می شود، 340 شرکت کننده حضور دارند.

سیدی اعمر طالب، وزیر امور اسلامی و آموزش بومی موریتانی در سخنرانی افتتاحیه این مسابقات تأکید کرد: این وزارتخانه رویه‌ها و اقدامات لازم را با هماهنگی انجمن علمای موریتانی انجام داده، تا اطمینان حاصل کند که رقابت طبق استانداردهای شفاف اجرا می‌شود.

وی افزود: این مسابقه نقشی مهمی در پژوهش‌های قرآنی و دینی کشور دارد و با استقبال گسترده دانشجویان، علما، محققان و علاقه‌مندان علوم دینی مواجه شده است.  

بیشتر بخوانید:

340 شرکت کننده از تمام مناطق کشور در مسابقات مقدماتی شرکت می‌کنند که سه نفر برتر از هر استان به مرحله دوم راه می یابند، 45 برگزیده این دوره در مرحله دوم این مسابقات برای تعیین نفرات برتر به رقابت می‌پردازند.  

به گفته کمیته ناظر موضوعات این دوره از مسابقات شامل قرآن کریم، علوم حدیث، فقه اسلامی و سیره نبوی و همچنین منطق و زبان عربی با تکیه بر متون دینی است.  

انتهای پیام
captcha