تشریح برنامه‌های هفته بسیج در خراسان رضوی
کد خبر: 4182840
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

تشریح برنامه‌های هفته بسیج در خراسان رضوی

فرمانده سپاه امام رضا(ع) به تشریح برنامه‌های هفته بسیج در خراسان رضوی پرداخت و گفت: بسیج مولود امام و انقلاب است و اکنون پس از 44 سال که از عمر بابرکت بسیج می‌گذرد، بیشتر هر سال به این موضوع پی می‌بریم که امام(ره) برای اهداف درازمدت، نهادهایی از جمله بسیج را تشکیل داد.

سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های «هفته بسیج» که امروز 28 آبان‌ماه، در محل سپاه امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار، اظهار کرد: در آستانه هفته بسیج قرار داریم و شعار این هفته، بسیج امید ملت ایران است. از خداوند متعال پیروزی جبهه مقاومت را خواستاریم.

وی افزود: بسیج مولود امام و انقلاب است و اکنون پس از 44 سال که از عمر بابرکت بسیج می‌گذرد، بیشتر هر سال به این موضوع پی می‌بریم که امام(ره) برای اهداف درازمدت نهادهایی از جمله بسیج را تشکیل داد.

غیاثی ادامه داد: امروز کارکردهای بسیج را در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب و نظام شاهد هستیم. امروز بسیج در بین همه تشکل‌ها و سازمان‌هایی که در دنیا وجود دارد، از انعطاف ویژه سازمانی برخوردار است و متناسب با شرایط انقلاب اسلامی آرایش می‌گیرد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: بسیج در عرصه‌های دفاعی و نظامی محور استراتژیک نظام در ایجاد امنیت داخلی و دفاع خارجی است. در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و... متناسب با نیاز نظام و انقلاب آرایش می‌گیرد و در میدان  حضور نقش‌آفرینی دارد.

وی بیان کرد: برای اینکه فعالیت‌ها منسجم باشد، مجموعه فعالیت‌های بسیج در قالب 11 قرارگاه پیش‌بینی شده تا همه فعالیت‌ها، به تناسب موضوع مأموریتی ارزیابی و برنامه‌ریزی می‌شود و در خصوص نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

غیاثی گفت: این 11 قرارگاه در قالب سند اعتلای 10 ساله بسیج به تائید رهبری رسیده و ابلاغ شده که این سند کشوری است و مأموریت‌ها متناسب با مقتضیات استان انجام می‌شود.

تشریح برنامه‌های هفته بسیج در خراسان رضوی

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: یکی از موضوعات در یک‌ساله اخیر و در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی سازماندهی و به کارگیری 5800 گروه جهادی را در سطح استان داشتیم. این ظرفیت بالایی است که گروه‌های جهادی بدون توقع در عرصه‌های محرومیت‌زدایی فعالیت دارند.

وی افزود: ایجاد 1840 کارگاه اشتغال‌زایی و ایجاد اشتغال برای 3724 نفر از محل اعتبارات تبصره 16 به مبلغ 174 میلیارد تومان، اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی به اعتبار 400 میلیارد تومان از جمله اقدامات در این راستا بوده است.

غیاثی بیان کرد: بخش دوم فعالیت‌های جهادی تامین امنیت غذایی به ارزش 54 میلیارد تومان بوده که طی یکسال شامل 450 هزار  بسته معیشتی، 2580  اهدای جهیزیه و .. در گستره استان صورت گرفت.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: اجرای 129 طرح پنل‌های خورشیدی از دیگر اقدامات بوده و در سال جاری و سال‌های آینده این کار در توسعه قرار خواهد گرفت. حمایت از عرصه‌های علم و فناوری از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جاری 28 میلیارد تومان در این راستا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی و توسعه 70 پایگاه علمی در راستای گسترش فعالیت‌های علمی از دیگر اقدامات بوده و در هر شهرستان خانه نخبگان بسیج فعالیت دارد. همچنین 10 مرکز رشد و نوآوری در سطح استان فعالیت دارند و از قرارگاه امنیتی و دفاعی برخوردار هستیم.

غیاثی اظهار کرد: 20 هزار بسیجی در 8 شیفت در دو گروه بانوان و آقایان در بحث ایجاد امنیت حرم مطهر رضوی سازماندهی شدند. همچنین 145 هزار گشت محله محور جهت تامین امنیت ایجاد شد.

تشریح برنامه‌های هفته بسیج در خراسان رضوی

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای در سطح استان، رونمایی از سه بازی موبایلی و... از دیگر اقدامات بوده است. همچنین در موضوعات فرهنگی اقداماتی از جمله رونمایی کتاب داشتیم. همچنین در اواخر سال گذشته اعزام 25 هزار  نفر از قرارگاه راهیان نور پیش‌بینی شد و این اعزام امسال هم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در قالب قرارگاه تحقق دولت اسلامی و کمک به دولت اسلامی تدوین کتاب سند اولویت‌های مسائل استان را توسط اندیش‌ورزان داشتیم که در قالب 64 مسئله اساسی استان برای مدیران استان رونمایی شد.

غیاثی تصریح کرد: در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی پنج مرکز مشاوره پیش‌بینی شد. همچنین در قرارگاه کرامت در  100 نقطه در محل‌های آسیب‌دیده استان فعال کردیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: از سوی قرارگاه جمعیت نیز 1814 مورد تسهیل‌گری و ارائه خدمات به زوج‌های نابارور صورت گرفته است. همچنین 55 کلینیک مشاوره خانواده و ازدواج و طلاق راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: رونمایی از تقریظ رهبری از کتاب «خاتون قوماندان» که اکنون به چاپ 75 رسیده است، داشتیم و استقبال خوبی از این کتاب شده است. همچنین 6200 پایگاه مقاومت در گستره استان داریم و بالغ بر 6200 برنامه فرهنگی در استان انجام می‌شود.

غیاثی ادامه داد: هفت عملیات فرهنگی بزرگ را در محورهای متعدد در بیش از 6000 پایگاه مقاومت انجام دادیم که منجر به بیش از 300 هزار اقدام فرهنگی شده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: تولید 15 اثر فاخر رسانه‌ای در سپاه امام رضا(ع) انجام شد، همچنین اجرای 9 رویداد با برد ملی و بین‌المللی صورت گرفت. همچنین برگزاری دو کنگره ملی شهدا و جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در حوزه بسیج صنعت، احیای بیست واحد صنعتی صورت گرفت و در مجموع نگاهمان حفظ و توسعه اشتغال است. درهفته بسیج امسال نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شد که از فردا 29 آبان ماه آغاز می‌شود و تا پنجم آذر ادامه دارد.

غیاثی اظهار کرد: 38 مسئله در 38 محله‌محوری پیش‌بینی شده است. 10 مرکز مشاوره خانواده را در هفته بسیج داریم. 850 شورای امر به معروف در استان راه اندازی خواهد شدف همچنین 10 مرکز نمایش سینمایی حرفه‌ای نیز تجهیز می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: ثبت اسناد و خاطرات 90 هزار نفر از بسیجیان دفاع مقدس در دستور کار است. جشنواره «جهادگران علم و فناوری» و نمایشگاه دستاوردهای بسیج نیز در دستور کار قرار دارد. رونمایی از محصولات فناورانه در عرصه پهبادی، همچنین اختتامیه جشنواره قرآنی بسیج با بیش از 42 هزار شرکت‌کننده از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی افزود: حضور 35 هزار نفری و تجمع نمایش اقتدار با حضور 12 هزار نفر در استان در دستور کار قرار دارد. همچنین جشنواره «دختران حاج قاسم» نیز از دیگر برنامه‌هاست.

غیاثی گفت: در حوزه بسیج صنعت برای رفع موانع تولید در 20 کانون تولیدی استان میز تخصصی پیش‌بینی شده است، همچنین اجرای 400 میز خدمت در سطح استان پیش‌بینی شده است، همچنین بسیج مداحان شب شعر فاطمی با حضور شاعران آیینی در کتابخانه فردوسی برگزار خواهند کرد.

تشریح برنامه‌های هفته بسیج در خراسان رضوی

انتهای پیام
captcha