اقدام مقاومت، اسرائیل را با بحران مشروعیت مواجه کرد
کد خبر: 4182570
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

اقدام مقاومت، اسرائیل را با بحران مشروعیت مواجه کرد

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه اثبات قدرت دستاورد مقاومت بود، گفت: مهم‌ترین دستاورد این اقدام تضعیف عادی‌سازی روابط با رژیم منحوس و مواجه شدن با بحران مشروعیت اسرائیل است که باعث بیداری سران کشورها و وجدان‌ ملت‌ها شد.

حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امروز، 27 آبان‌ماه در اجتماع همبستگی با مردم مظلوم فلسطین که همزمان با سراسر کشور در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت برگزار شد، با بیان اینکه تاریخ به شکل دیگری در حال رقم خوردن است، اظهار کرد: بشریت امروز در یک طرف شرارت، خباثت و اوج درندگی و در طرف دیگر مظلومیت، رشادت، انسانیت، شرف را شاهد بوده، این دو جبهه ایمان و کفر، حق و باطل در منطقه و جهان در حال تقابل است.

وی با بیان اینکه افتخار رهبری انقلاب و ملت ایران این است که به عنوان یک مجموعه اسلامی این جریان شرف، فضلیت و انسانیت را در جهان رهبری می‌کند، در طرف دیگر آمریکا به عنوان مظهر شرارت که هر نوع خباثت را رهبری می‌کند، حضور دارد، افزود: ما تقابل هابیل و قابیل، موسی و فرعون، پیامبر اعظم و ابوسفیان، حضرت علی(ع) و معاویه، حسین(ع) و یزدیان را امروز می‌بینیم، یک طرف امام خامنه‌ای، رهبری انقلاب هدایت مجموعه‌ای از جریان‌ها و تنها مدافع اصلی این صحنه و ملت انقلابی ایران را می‌بینیم و در مقابل جبهه‌ای از کفر و شرک ایستاد است.

سعیدی با بیان اینکه موج بیداری به‌ پا خواسته در سطح جهان دودمان کفر و شرک را به زباله‌دان تاریخ می‌فرستد، گفت: از همه شما مردم ولایتمدار گیلان و شهرستان رشت و همچنین شورای هماهنگی تبلیغات استان که زمینه‌ساز این اجتماع شدید، تشکر و قدردانی می‌کنم که این تجمعات مردمی در ایران، الگویی برای دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی شده است.

تشریح دلایل پیش دستانه عملیات مقاومت

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به برشمردن دلایل عملیات مقاومت و بیان اینکه آیا هزینه‌هایی که این عملیات داشته با دستاوردها قابل قیاس است و خسارت‌هایی نظیر شهادت پنج‌هزار کودک و زن پیش ‌ینی شده بوده؟ گفت: اقدام جبهه مقاومت با طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ به شمار می‌آید، چالشی و فرسایشی شدن جریان مقاومت در فلسطین از نخستین دلایل این اقدام بود زیرا جنگ 75 ساله تبدیل به جنگ فرسایشی شده بود.

وی ادامه داد: دومین علت جریان مذاکره و عادی‌سازی مذاکرات کشورها با رژیم صهیونیستی در دست بود و اگر عربستان و دیگر کشورها به این عادی‌سازی دامن می‌زدند، به طور کامل فلسطین قربانی می‌شد. همچنین رژیم اشغالی قصد حمله گسترده داشت، نکته بعدی پیش‌بینی کرده بودند تا دو میلیون یهودی را در سرزمین اشغالی اسکان دهند که این امر مشکلات عدیده‌ای را به‌وجود می‌آورد، لذا موارد مذکور دلایلی بود که حماس دست به اقدام پیش دستانه زد. به‌نظر می‌آید این اقدام مقاومت بسیار به‌جا و درست بود و این مقدار هزینه در برابر دستاوردهایی که برای بشریت مشهود می‌شود، ارزشمند است.

سعیدی با بیان اینکه چرا غرب از این جریان افراطی صهیونیستم آنقدر حمایت می‌کند؟ تصریح کرد: در این 75 سال سابقه نداشت سران آمریکا، انگلیس و فرانسه چنین جرثومه فساد را حمایت کنند. ریشه این حمایت به بعد از جنگ جهانی اول و دوم برمی‌گردد، آمریکا با قدرت بلامنازع در جنگ جهانی اول و دوم به نفع انگلیس و روسیه وارد عرصه شد و از طرفی اروپا کاملا له شده بود که در نهایت منجربه ایجاد همبستگی فکری ضد دینی بین اروپا و آمریکا شکل گرفت، علاوه‌ بر این نیاز مشترک آمریکا و انگلیس به انرژی باعث شد تا امروز اروپا تحت نفوذ آمریکا باشد، آنها نگران خیزش اسلامی و همچنین نفوذ روسیه و چین در غرب آسیا بودند و در این راستا تلاش کردند تا به نوعی در غرب آسیا مسلح شوند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: در نهایت یک ملت آواره، ضد دین و نژادپرست را در غرب آسیا و قلب جهان اسلام جای دادند و سرزمین‌های آنان را با زور و جنگ خریدند که جنگ 75 ساله را به ملت مظلوم فلسطین تحمیل کردند، لذا عدد و رقم‌هایی که در طول این 75 سال اسرائیل در فلسطین و غزه قتل عام کرده نجومی است.

وی بیان کرد: یکی از سیاستمداران آمریکا در سال 1960 در کنگره آمریکا می‌گوید «اسرائیل قطعه‌ای است از غرب که در درون منطقه غرب آسیا و خاورمیانه قرار دادیم»، علاوه‌بر این بایدن هم در 2023 گفته «اگر اسرائیل نبود ما باید یک اسرائیلی را ایجاد می‌کردیم»، شارون، نخست وزیر اسبق رژیم منحوس صهیونیستی هم گفته «ما به منزله یک ناو هواپیمابر غرب در منطقه هستیم». اما امروز وضعیتی پیش آمده که اوضاع از دست آمریکا هم در رفته، زیرا نفوذ صهیونیست‌ها در کنگره باعث شده آمریکایی‌ها به نظر و رأی اینها نیاز داشته باشند، تا حدی که نتانیاهو خطاب به سران اسلامی عضو کنگره می‌گوید «اگر می‌خواهید بمانید ساکت باشید»؛ اما ملت ایران طعم استقلال را می‌فهمد، حتی مقام معظم رهبری مسئله استقلال و آزادی را فریاد می‌زنند، رئیس جمهور ما در مجمع عمومی سازمان ملل با صلابت آیات شریف قرآن را می‌خواند، لذا علت حمایت آمریکا و اروپا از رژیم اسرائیل این است که سرنوشت آنها بهم بستگی دارد.

قطب اسلامی مانع تحقق شعار اسرائیل از نیل تا فرات

سعیدی با اشاره به شعار اسرائیل از نیل تا فرات و عبارت «إسرائيل هی حدودكم من النيل إلى الفرات؛ اسرائیل حدود تو از نیل تا فرات است، تصریح کرد: این شعار اشاره به مرزهای آرمانی رژیم صهیونیستی دارد و بیانگر تأسیس کشور اسرائیل از رودخانه نیل تا رودخانه فرات یکی از مهمترین اهداف و آرمان‌های صهیونیسم است، دو نوار روی پرچم اسرائیل است یک نوار ناظر به نیل و دیگری ناظر به فرات است، گام اول اسرائیل تسلط به نیل و فرات و دوم ترویج موعودگرایی و سوم تسلط به جهان بوده اما انقلاب اسلامی و امام راحل و امام خامنه‌ای معادلات آنها را برهم ریخت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آنها بعد از انقلاب تلاش کردند تا فلسطین را حذف کنند و انقلاب را از پای درآورن، حتی می‌گویند «ایران» مغز متفکر مقاومت بوده و قطب اسلامی است که این جریان را حمایت می‌کند. این ظرفیت‌های مقاومت را می‌دانند از کجا نشئت گرفته لذا تلاش زیادی کردند تا انقلاب و ایران را از پای درآورند، اما نتوانستند.

وی بیان کرد: سال‌های قبل کنفرانسی در اربیل با حضور آمریکا، دموکرات، منافق و کومله برگزار شد که در آن نشست عنوان می‌کنند برای ایجاد خاورمیانه بزرگ باید کشورهای سوریه، لبنان، عراق(در منطقه) و سومالی، سودان و لیبی(در اروپا) سقوط کنند تا به ایران برسیم، ولی ما در سه کشور اول نفوذ کردیم و اجازه ندادیم که آنها به خواسته‌های‌شان برسند. خدا به مجاهدین حزب الله خیر دهد، این حرکت خاورمیانه بزرگ را در نطفه خفه کرد و اجازه نداد تحول در کشورها ایجاد شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه پیرو نشست اربیل هفت‌ سال سوریه را با چالش مواجه کردند و داعش را در عراق رشد دادند اما به لطف خدا اقدامات آنها به جایی نرسید، تصریح کرد: در داخل ایران هم نقشه داشتند، برخی در داخل ایران معمار پیاده کردن تئوری آنها شدند. بحث گرانی بنزین و بعد از آن اغتشاشات در کشور پیش آمد اما رهبر انقلاب با هوشمندی و تدبیر اقدام کردند.  

وی با بیان اینکه امروز تنها کشوری که از آرمان فلسطین حمایت می‌کند ایران است، ادامه داد: ظرفیت جهان اسلام زیاد است می‌توانند مسیر کشتی‌های رژیم را ببنند و با این اقدام اسرائیل ظرف یک هفته عقب‌نشینی می‌کند اما این کار را نمی‌کنند، چون تار و پود برخی سران کشورهای اسلامی وابسته به آنهاست و سرنوشت‌شان به آمریکا و اروپا بستگی دارد. برخی کشورها منافقانه عمل می‌کنند، متأسفانه دردهایی است که جوامع اسلام با آن مواجه است.

دستاوردهای اقدام حماس

سعیدی با اشاره به دستاوردهای اقدام حماس، گفت: شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مهمترین دستاورد جبهه مقاومت با عملیات الاقصی بود، زیرا عوامل قدرت رژیم صهیونیستی چهار چیز است؛ «ارتش» همه اسرائیل ارتش است که بهم ریخت، «سیستم اطلاعاتی»، «حمایت کشورها» و «رعب و وحشت مردم» که با اقدام مقاومت دچار چالش شدند و منجربه شد تا اسرائیل دیگر اقتداری نداشته باشد.

وی افزود: شکست و شکاف امنیتی عمیقی در داخل رژیم اتفاق افتاده که به محض اتمام جنگ نتانیاهو را کنار می‌گذارند، همچنین تلفات سنگینی بر رژیم غاصب صهیونیستی تحمیل شده، تخلیه شهرک‌ها و آواره شدن رژیم صهیونیستی باعث مهاجرت معکوس در اسرائیل شده است.

سعیدی با بیان اینکه دستاورد بعدی اثبات قدرت مقاومت بود و همچنین با ورود یمن و حزب الله به عرصه در شمال و جنوب شهرک‌های اشغالی آوارگی را شاهد هستیم، گفت: مهم‌ترین دستاورد این اقدام تضعیف عادی سازی روابط با رژیم منحوس و مواجه شدن با بحران مشروعیت اسرائیل است که باعث بیداری سران کشورها و وجدان‌ ملت‌ها شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا رکود سنگین اقتصادی، کاهش ارزش پولی و سهام شرکت‌های اسرائیل، تعطیلی کارخانه‌ها، تغییر در موازنه وحشت از دیگر دستاوردهای اقدام مقاومت دانست و بیان کرد: تاکنون وحشت در خانواده‌های فلسطینی بود اما امروز در سرزمین‌های اشغالی وحشت ایجاد شده است. هیچ عاملی نمی‌توانست وجدان‌ها را بیدار کند که از نشانه‌های ظهور است، قبل از ظهور باید به بشریت شوک وارد شود.

وی افزود: انگلستان زادگاه رژیم صهیونیستی است اما 500 هزار نفر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تجمع کردند که ایران این الگو بوده لذا این تجمعات مردمی آثار و برکات زیادی دارد. این حوادث شوک بر وجدان بشر ایجاد کرده، همانطور که در طول تاریخ هیچ حادثه‌ای به غمباری واقعه عاشورا نبود ولی توانست وجدان‌های مردم را بیدار کند و شوکی بر تفکرات وارد و بشریت را بیدار کرد، این اقدام مقاومت هم پتکی بر سر ستمگران و زورگویان شده است.

سعیدی شکستن سد امپراطوری رسانه‌ای را دیگر دستاورد اقدام مقاومت عنوان کرد و گفت: بنگاه‌های خبری غرب سلطه بر افکار بشر داشتند و به اعتراف‌شان آنها با تبلیغات خبری شوروی را از صحنه خارج کردند، اقدام مقاومت و انعکاس اخبار آن جهانیان را بیدار کرد که قطعاً از آثار و برکات خونه‌های کودکان و مادران شهدای فلسطینی بوده، اثر این خون‌ها بسیار عجیب است. این فشار شدیدی که بر خانواده‌ها ایجاد شده دارای اثر است. نقل شده خود سران حماس از صبر و مقاومت مردم تعجب می‌کنند، بعید می‌دانم در تاریخ چنین نمونه‌هایی پیدا کنیم که در برابر شهادت عزیزان، تشنگی و گرسنگی مقاومت کنند.

انتهای پیام
captcha