نقش پررنگ علمای دین در عرصه کتابداری و وقف کتاب
کد خبر: 4182278
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

نقش پررنگ علمای دین در عرصه کتابداری و وقف کتاب

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان به نقش علما در عرصه وقف کتاب و کتابخانه‌ اشاره کرد و گفت: با نگاهی به تاریخ، همواره شاهد ردپای علمای دین در عرصه کتاب و کتابداری هستیم.

عباس حسین زادهبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیین رونمایی از کتاب «تفسیر سوره فاتحه الکتاب» و «نقش ارزشمند در همه عرصه‌ها» دو اثر آیت‌الله سید علی شفیعی، امروز پنج شنبه ۲۵ آبان در کتابخانه شهید شفیعی برگزار شد.

عباس حسین‌زاده، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این آیین با بیان اینکه ۲۴ آبان به یاد علامه طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان به روز کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است، با اشاره به نقش علما در عرصه کتاب و ‌کتابداری اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ، همواره شاهد ردپای علمای دین در عرصه کتاب و کتابداری هستیم؛ علمایی که خود موسس کتابخانه‌های بزرگ بوده‌اند؛ علامه امینی که کتابخانه امیرالمومنین(ع) را پایه گذاری کرد یا آیت الله مرعشی که کتابخانه بزرگی در قم تأسیس نمود، نمونه‌ای از اقدامات علما در این زمینه است.

حسین‌زاده همچنین به نقش علما در عرصه وقف کتاب و کتابخانه‌ اشاره کرد و گفت: کتابخانه شهید شفیعی در سال ۹۲ افتتاح شد و بخشی غنی از کتابخانه آیت الله شفیعی به آن اضافه شد و این حرکت استمرار این اقدامات از سوی علما است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با تأکید بر ترویج وقف و اهدای کتاب، افزود: به مناسبت هفته کتاب، در این راستا پوستر اهدای کتاب را در شهرستان کارون رونمایی کردیم تا این حرکت را زنده کنیم. اگر کتابی در منزل یا در ادارات خوانده شده است، می‌توان آن را به کتابخانه‌های عمومی اهدا و مجددا آن را وارد چرخه خوانش کرد.

وی با اشاره به برنامه رونمایی کتاب، گفت: نیاز داریم چنین رویدادهایی را توسعه دهیم. سنت حسنه‌ای که آیت الله شفیعی از سال ۹۹ تا کنون ایجاد کردند این است که در هفته کتاب، مراسم رونمایی کتاب برگزار می‌کنند و این نشان می‌دهد که هفته کتاب را باید بستری برای ترویج کتاب بدانیم.

انتهای پیام
captcha