اهدای بیش از 20 هزار جهیزیه به نوعروسان کشور
کد خبر: 4182204
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

اهدای بیش از 20 هزار جهیزیه به نوعروسان کشور

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی گفت: حدود ۲۰ هزار و ۳۱۳ جهیزیه در سراسر کشور در شهرهای مختلف اهدا شده است و این تصمیم در جوار مرقد امام رضا(ع) گرفته شده که با همکاری کمیته امداد و سپاه پاسداران این حرکت در سراسر کشور انجام می‌شود. ‌‌

اهدای جهیزیه به نوعروسان کردستانی

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سیدضیاءالدین حزنی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهادسازندگی دیروز، 24 آبان در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان مددجوی امداد کردستان و نیازمندان گفت: در بحث راه‌اندازی ازدواج آسان در کشور کارهای خوبی صورت گرفته است که در این زمینه باید بیشتر تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار جهیزیه به نوعروسان نیازمند کردستانی اهدا شده است، افزود: تا پایان سال جاری ۸۰۰ سری جهیزیه توسط سپاه بیت‌المقدس به زوجین نیازمند کردستانی اهدا می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهادسازندگی با اشاره به تولید کالاهای اهدایی در کارخانجات ایرانی در سراسر کشور بیان کرد: هر کارخانه‌ای که جهیزیه‌های نوعروسان را تهیه کند، تعطیلی در کار نخواهند داشت و به صورت دو و سه شیفت در حال تأمین این‌ جهیزیه‌ها هستند.

وی با تأکید بر حمایت از زوجین نیازمند در روستاها گفت: مسئولان ذیربط در این بخش باید خانواده‌های نیازمند واقعی و سرپرست خانوار که به جهیزیه نیاز دارند، را شناسایی کنند و در قالب این برنامه سپاه ساماندهی شده و به آنان خدمت‌رسانی شود.

حزنی از انعقاد تفاهم‌نامه با بهزیستی به منظور ارائه خدمات به افراد تحت پوشش این‌ نهاد همچون کمیته امداد خبر داد و اظهار کرد: باید گزارش اقدامات اتجام شده به مردم ارائه شود چراکه این افراد ولی نعمتان ما هستند.

وی ارزش ریالی 5 قلم کالا جهیزیه را 40 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: ابتدا خرید این اقلام را با 2 میلیون تومان آغاز کردیم که اکنون به این میزان مبلغ افزایش یافته و تأمین این مبلغ برای نیازمندان امکان‌پذیر نیست.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی گفت: حدود ۲۰ هزار و ۳۱۳ جهیزیه در سراسر کشور در شهرهای مختلف اهدا شده است و این تصمیم در جوار مرقد امام رضا(ع) گرفته شده که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه پاسداران این حرکت در سراسر کشور انجام می‌شود.

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در ادامه این مراسم گفت: امروز ۵۲۲ فقره جهیزیه با هم‌افزایی سپاه پاسداران به نوعروسان نیازمند اهدا می‌شود.

وی افزود: از این تعداد جهیزیه ۴۷۰ فقره بین نوعروسان تحت حمایت این نهاد و ۵۲ فقره نیز بین نوعروسان خانوارهای نیازمند با دهک درآمدی یک تا سه معرفی‌ شده از طرف سپاه بیت‌المقدس اهدا و توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: از این تعداد جهیزیه ۷۰ فقره بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بانه، ۲۲ فقره بیجار، ۱۸ فقره دهگلان، ۲۹ فقره دیواندره، ۲۶ فقره سروآباد، ۷۲ فقره سقز، ۲۲ فقره قروه، ۲۸ فقره کامیاران، ۶۹ فقره مریوان، ۸۶ فقره منطقه یک سنندج و ۲۸ فقره منطقه دو سنندج توزیع شده است.

وی در ادامه گفت: ارزش قیمت کارخانه، این جهیزیه‌ها حدود ۴۰ میلیون تومان است و هدیه‌ای از طرف مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به زوج‌های جوان نیازمند که زندگی مشترک را آغاز کرده‌اند، می‌باشد.

طوسی با اشاره به اینکه این تعداد جهیزیه در قالب پنج قلم کالای اساسی شامل یخچال، تلویزیون، لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز است، افزود: با جهیزیه اهدایی امروز تعداد جهیزیه‌های اهدایی به نوعروسان از ابتدای امسال تاکنون به هزار و ۳۵۱ فقره افزایش پیدا می‌کند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این مراسم یکی از ویژگی‌های امت اسلامی را دغدغه‌مندی، غم‌خواری، همکاری، همیاری و خدمت به خلق دانست و گفت: دستگیری از افراد کم‌برخوردار، خدمتگزاری و ارتقای رضایت‌مندی سبب تقویت روحیه نوع‌دوستی بین امت اسلامی می‌شود.

وی خدمت به بندگان خدا را یکی از ارکان دین اسلام ذکر کرد و افزود: از زمان صدر اسلام تاکنون این دین نجات‌بخش در راستای کمک به مردم و دستگیری از نیازمندان خدمات چشمگیری ارائه کرده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری این هدایای اهدایی از طرف مقام معظم رهبری به زوجین را شروعی پربرکت برای زندگی جوانان کردستانی دانست و یادآور شد: انصافا اقدامات سپاه در حوزه‌های مختلف در کردستان چه تلاش برای تأمین امنیت پایدار و چه عمرانی، محرومیت‌زدایی و مردم‌داری ستودنی و جای قدردانی دارد.

انتهای پیام
captcha