خودکفایی یکصد هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال
کد خبر: 4182165
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
رئیس کمیته امداد کشور:

خودکفایی یکصد هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه ما در توانمندسازی مددجویان کمیته امداد به دنبال اشتغال پایدار آنها هستیم، گفت: تلاش ما برای خودکفایی و اشتغالزایی یکصد هزار خانوار تحت پوشش این نهاد تا پایان سال است.

بختیاری رئیس کمیته امداد کشور

به گزارش ایکنا از گلستان، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور امروز، ۲۴ آبان در جشن خودکفایی ۲ هزار و ۶۵۳ مددجوی کمیته امداد گلستان که در گرگان برگزار شد، با بیان اینکه مددجویان پس از خودکفایی و اشتغالزایی از لیست مستمری بگیران کمیته امداد خارج می‌شوند، گفت: از ابتدای سال تاکنون برای بیش از ۵۴ هزار نفر در کشور جشن خودکفایی برگزار کردیم.

رئيس کمیته امداد کشور گفت: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ و با فعالیت در سیزدهم کمیته امداد باید سالانه ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کند که از این تعداد ۵۰ درصد باید ویژه مددجویان این نهاد و ۵۰ درصد نیز برای افراد دهک یک تا ۵ جامعه باشد

بختیاری تصریح کرد: پارسال ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی برای کمیته امداد مصوب شد که ۹۲ درصد آن را موفق شدیم جذب کنیم.

وی گفت: امسال نیز ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای کمیته امداد به همت مجلس شورای اسلامی مصوب شده است. 

رئیس کمیته امداد کشور اظهار کرد: صندوق تضمین اشتغال کمیته امداد از بانوانی که طرح آنها تصویب شده اما ضامن ندارند حمایت می‌کند و خود ضامن آنها می‌شود.

بختیاری گفت: گلستان در این زمینه رتبه سوم کشور را دارد و پارسال ۶۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی جذب و برای ۱۱ هزار و ۶۲۰ مددجو فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی با بیان‌اینکه ما در توانمندسازی مددجویان کمیته امداد به دنبال اشتغال پایدار هستیم، گفت: امسال نیز تاکنون ۸۸۴ میلیارد تومان اعتبار به نهاد برای اشتغالزایی اختصاص یافت که ۳۲۰ میلیارد تومان آن معادل ۳۵ درصد جذب شده است.

انتهای پیام
captcha