شورای قرآن یک نماد مردمی است
کد خبر: 4182155
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

شورای قرآن یک نماد مردمی است

عضو شورای قرآن استان کرمانشاه گفت: شورای قرآن یک نماد مردمی است که به صورت مستقیم و با رأی نخبگان قرآنی تشکیل شده است.

پیمان ترکمانه عضو شورای قرآن استان کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، پیمان ترکمانه، عضو شورای قرآن استان کرمانشاه در نشست هم‌اندیشی فعالان قرآنی کرمانشاه که در حسینیه ثقلین برگزار شد در ابتدا با گرامیداشت یاد معلم برجسته قرآن مرحوم هوشنگ یاری، اظهار کرد: این نشست اولین جلسه شورای قرآن کرمانشاه است که برای ارائه گزارشی از ظرفیت‌های قرآنیان استان تشکیل شده است.

وی افزود: تلاش کردیم در حد امکان اقدامات و زحمات بزرگان و فعالین قرآنی استان در این عرصه را معرفی کنیم که جا دارد از تک تک این عزیزان قدردانی کنیم.

ترکمانه با بیان اینکه شورای قرآنی استان از تمامی پیشنهادات فعالین قرآنی استقبال می‌کند، تصریح کرد: این شورا یک مجموعه پویاست که منشور تدوین شده آن براساس ظرفیت‌های قرآنیان استان بنا شده است.

این عضو شورای قرآن استان کرمانشاه یادآور شد: بنا بر پویایی این شورا برای بهبود عملکرد آن از هر پیشنهاد سازنده‌ای استقبال می‌کنیم که بر اساس نیاز‌های جامعه قرآنی استان باشد.

وی افزود: از اهداف برنامه‌ریزی شده این شورا «کاهش آسیب‌های اجتماعی، تلاش مؤثر در این عرصه و تحقق چشم انداز فعالیت‌ها، تعامل در حوزه‌های قرآنی، کمک برای ایجاد سازوکار مناسب برای استعدادها، برگزاری دوره‌های تخصصی با هدف بهره‌مندی فعالان و نخبگان قرآنی، تعامل با نهاد‌های قرآنی، تعمیق فرهنگ دینی، گسترش انس با قرآن در جامعه و مشارکت مردم در فعالیت‌های قرآنی، تلاش در مسیر کاربردی کردن سبک زندگی قرآنی، گسترش فرهنگ وقف در حوزه قرآنی، تلاش برای شناسایی موانع، تبلیغ قرآنی، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی و معرفی آن از طریق رسانه» است که برای تحقق این برنامه‌ها سه کمیته و هفت کارگروه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

ترکمانه با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت باید تقسیم کار صورت گیرد، اظهار کرد: شورای قرآن یک نماد مردمی است که با رأی نخبگان تشکیل می‌شود.

وی یادآور شد: هریک از اعضای شورا باید فعال قرآنی باشند که با کمک مجموعه حافظان، قاریان و تمامی فعالین نسبت به سازمان‌یابی جلسات خانگی و هیئت‌ها همچنین مدارس برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در این مسیر به کمک تک تک شما نیاز داریم.

عضو شورای قرآن استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه سازماندهی و آموزش در جلسات خانگی و مساجد پیش‌بینی شده است، گفت: این مسئله وابسته به تلاش شماست که به یاری خداوند طی سه‌ ماه گذشته هماهنگی آن انجام شده و در حوزه فعالان قرآنی باید تقویت شود.

یادآور می‌شود، در پایان از خانواده مرحوم هوشنگ یاری از اساتید برجسته قرآنی استان کرمانشاه تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha