جمع‌آوری 362 میلیارد تومان زکات در لرستان
کد خبر: 4181751
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

جمع‌آوری 362 میلیارد تومان زکات در لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با اشاره به اینکه پیش‌بینی امسال کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات ۴۰۰ میلیارد تومان است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۶۲ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده است.

جلال شیخ پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستانجلال شیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اینکه بیش از ۱۰۵ هزار خانوار در قالب ۲۱۶ هزار جمعیت تحت پوشش این نهاد استانی هستند، اظهار کرد: تمام خدمات ارائه شده کمیته امداد به‌سوی توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های کمیته امداد امام(ره) توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و مسکن جامعه هدف است، گفت: امسال سه هزار و 500 خانوار تحت پوشش امداد امام خمینی(ره) لرستان هستند و شش هزار و 636 خانوار در قالب ۲۸ هزار و ۹۳۳ نفر به‌دلیل خودکفایی، کارآفرینی، ازدواج، اشتغالزایی و فوت از دایره حمایتی کمیته امداد استان خارج شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان اضافه کرد: زمانی که یک خانواده تحت پوشش امداد قرار می‌گیرد و پس از چند سال به تعادل اقتصادی می‌رسد از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شود و فقط افراد کهنسال که توان انجام کار ندارند تحت پوشش امداد می‌مانند.

شیخ‌پور با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از سه سال گذشته تاکنون پنج هزار و 500 واحد مسکونی در دست احداث، تعمیر و مرمت دارد و یکی از استان‌های پیشتاز در این زمینه است، افزود: تأمین مسکن یکی از خدمات گران‌قیمت محسوب می‌شود که کمیته امداد به این مقوله ورود جدی داشته تا دغدغه مددجویان در این بخش برطرف شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تاکنون دو هزار و 400 کلید مسکن را تحویل مددجویان تحت حمایت داده است که عمدتاً این واحدهای مسکونی، روستایی بوده‌اند و برای مسکن شهری امسال ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان پیگیری و تأمین خواهد شد.

شیخ‌پور با اشاره به اینکه پیش‌بینی امسال کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات ۴۰۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۶۲ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در خصوص طرح الکترونیکی کردن صندوق صدقات گفت: از مجموع شش هزار صندوق صدقات بزرگ در لرستان چهار هزار و 500 صندوق جمع‌آوری و یک هزار و 500 صندوق دیگر باقی‌ مانده که به تدریج جمع‌آوری خواهد شد. این جمع‌آوری صندوق صدقات در راستای بسترسازی لازم برای الکترونیکی کردن صدقات در استان بوده است.

انتهای پیام
captcha