اعلام تغییرات جدید در مسابقات قرآن دانش‌آموزی
کد خبر: 4181709
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

اعلام تغییرات جدید در مسابقات قرآن دانش‌آموزی

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان خوزستان با اعلام آغاز ثبت‌نام مرحله آموزشگاهی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور، تغییرات ایجاد شده در آیین‌نامه این دوره از مسابقات را توضیح داد.

چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: ثبت‌نام در مرحله آموزشگاهی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان آغاز شده است و تغییراتی را در آیین‌نامه مسابقات امسال شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه رشته ترتیل برای اولین‌بار به مسابقات قرآن دانش‌آموزی اضافه شده است، گفت: رشته‌های مسابقات در بخش آوایی شامل: حفظ قرآن کریم، قرائت قرآن کریم (تحقیق و ترتیل)، دعاخوانی (ویژه دختران)، مداحی (ویژه پسران) و اذان (ویژه پسران) است و رشته‌های مسابقات در بخش پژوهشی شامل: انشای نماز، احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، فهم قرآن کریم و گفتمان مهدوی است.

بلاسم ادامه داد: همچنین رشته‌های مسابقات در بخش مجازی که شامل حفظ موضوعی قرآن کریم، مصباح الهدی (امام شناسی)، درس‌هایی از قرآن‌ و نغمه‌های آسمانی است برای اولین‌بار برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند. همچنین در رشته مصباح‌الهدی سیره رسول خدا(ص) و امام زمان(عج) مورد نظر است.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: دانش آموزان برای ثبت‌نام و دریافت محتوای مسابقات به سامانه my.medu.ir بخش «نورینو» قسمت «مسابقات قرآن، عترت و نماز» مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha