ضرورت معرفی دقیق شهید طهرانی‌مقدم در کتب درسی
کد خبر: 4181550
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد:

ضرورت معرفی دقیق شهید طهرانی‌مقدم در کتب درسی

صحرایی در «نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته شهید حسن طهرانی‌مقدم» گفت: باید پذیرفت در جنگ روایت‌ها قرار داریم و لازم است در این نوع جنگ شهید طهرانی‌مقدم را به عنوان مظلوم‌پرور ظالم‌ستیز معرفی کنیم؛ در جنگ روایت‌ها گاهاً عقب می‌مانیم و باید تلاش شود در کتب درسی شهید طهرانی‌مقدم را طور دیگری معرفی کنیم.

رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار ایکنا، «نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته شهید حسن طهرانی‌مقدم»، صبح امروز، ۲۲ آبان، با حضور سردار حاجی‌زاده؛ فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سیدمحمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور، سردار بلالی؛ مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه و هم‌رزم شهید طهرانی‌مقدم، سردار فرحی؛ جانشین وزیر دفاع، رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش و محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در سخنان خود با بیان اینکه این کنگره که به نام شهید طهرانی‌مقدم نام‌گذاری شده یک کنگره کاملاً علمی است؛ علمی توأم با ذوق و تقوا و این ویژگی متفاوت و متمایزکننده این کنگره است، گفت: این کنگره کمک می‌کند تا به ابعاد شخصیتی شهید طهرانی‌مقدم بیشتر پی ببریم. مقام معظم رهبری شهید طهرانی‌مقدم را به عنوان پارسای بی‌ادعا معرفی کردند و لذا لازم است راه و روش او ادامه یابد.

وی با بیان اینکه در سند بنیادین تحول آموزش و پرورش کشور درباره تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نکاتی مطرح شده، اظهار کرد: در این سند به دنبال تربیت دانش‌آموزان مطابق با رفتار و منش شهدایی همچون شهید طهرانی‌مقدم هستیم.

وجوه تمایز انقلاب اسلامی

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ما انقلاب کرده‌ایم و انقلاب اسلامی متمایز از انقلاب‌های دیگر است و در آن جنگ قدرت معنا ندارد و انقلابیون به دنبال قدرت نبودند. در دنیا گاهی انقلابیون به دنبال ثروت هستند و گروهی علیه وضع موجود می‌شورند و با به دست آوردن قدرت صاحب ثروت می‌شوند، ولی در انقلاب اسلامی چنین موضوعی معنا نداشت و بازاریان به دنبال ثروت بیشتر نبودند.



صحرایی بیان کرد: در جنگ تحمیلی شاهد رشادت کسانی بودیم که زمانی شاه را سرنگون کرده بودند و در جنگ هم به دنبال سرنگون کردن کسانی بودند که شاه را آورده بودند. کل آرزو و آرمان ما به دست آوردن فرصتی برای تربیت انسان و آگاه کردن انسان مبتنی بر فطرت الهی است و وقتی به نتیجه کار نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم چنین اتفاقی هم افتاده و تربیت افرادی مانند شهید طهرانی‌مقدم این ادعا را به اثبات می‌رساند. بنابراین ما انقلاب کردیم تا بتوانیم انسان‌های در تراز تربیت کنیم و اگر چنین اتفاقی بیفتد افراد تربیت‌شده منبع ثروت و قدرت می‌شوند.

وی با اشاره به تحولات غزه گفت: 37 روز از تهاجم کل جهان به غزه گذشته است و اینکه می‌گوییم کل جهان چون بمب‌هایی که بر سر مردم غزه ریخته می‌شوند ساخت فرانسه، انگلیس و آمریکا هستند و اسرائیل با پول آپنها حمله می‌کند ولی چه چیزی باعث شده رژیم صهیونسیتی تا امروز به نتیجه‌ای که به دنبالش بود دست نیابد؟ در اصل ظلم‌ستیز بودن و روحیه مقاوم مردم غزه است که مانع پیروزی صهیونیست‌ها شده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شهید طهرانی‌مقدم فوق‌العاده نظم‌پذیر و مقا‌وم بود و او شخصیتی است که نظام آموزش و پرورش کشور نیازمند الگوبرداری از ایشان است و هدف ما این بوده و هست تا طهرانی‌مقدم‌‌ها و شهید کاظمی‌ها را تربیت کنیم. اگر کشورهای دیگر برای خود الگوهایی همانند بتمن و اسپایدرمن خلق می‌کنند، سراسر کشور ما مملو از الگوست و باید افسوس خورد ما که الگو داریم، چرا از آنها بهره نمی‌بریم.

لوازم موفقیت در جنگ روایت‌ها

صحرایی اضافه کرد: باید پذیرفت در جنگ روایت‌ها قرار داریم و لازم است در این نوع جنگ شهید طهرانی‌مقدم را به عنوان مظلوم‌پرور ظالم‌ستیز معرفی کنیم. همچنین لازم است در جنگ روایت‌ها شهید سلیمانی را بیشتر معرفی کنیم ولی چون این هدف را به طور جدی دنبال نکرده‌ایم در جنگ روایت‌ها گاهاً عقب می‌مانیم. باید تلاش کنیم در کتب درسی شهید طهرانی‌مقدم را طور دیگری معرفی کنیم. هرچند همه شهدا زنده هستند ولی شهید طهرانی‌مقدم از زند‌ه‌ترین‌هاست و شاهد هست آنچه را برجای گذاشته فرعون زمان را از پای درآورده است.

انتهای پیام
captcha