یادواره شهدای خدمت و امنیت در بیجار برگزار می‌شود
کد خبر: 4181277
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

یادواره شهدای خدمت و امنیت در بیجار برگزار می‌شود

کارشناس ادبیات پایداری حوزه هنری شهرستان بیجار از برگزاری یادواره شهدای خدمت و امنیت و رونمایی از کتاب «داغی بر شهر» سه‌شنبه، 23 آبان در این شهرستان خبر داد.

داغی بر دل شهربه گزارش ایکنا از کردستان، حسین دادگر، کارشناس ادبیات پایداری حوزه هنری شهرستان بیجار امروز، 21 آبان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهیدان گفت: حوزه هنری شهرستان بیجار به مناسبت دومین سالروز عروج پنج شهید خدمت و امنیت، با همکاری بنیاد شهید شهرستان بیجار ضمن برگزاری یادواره شهدا از کتاب «داغی بردل شهر» نوشته سمیه احمدی رونمایی به‌عمل می‌آورد.

وی افزود: شهرستان بیجار همیشه در طول دوران تاریخی و به ویژه در حوادث گوناگون انقلاب، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس با رشادت و تقدیم جان فرزندان برومندش از کیان ایران اسلامی و انقلاب دفاع و پاسداری کرده‌اند که تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده مؤیدی بر آن است.

کارشناس ادبیات پایداری حوزه هنری شهرستان بیجار بیان کرد: 23 آبان ماه 1400 پاسداران آرش زاع، علی اصغر دولت پور، مصطفی حاج میر، رحیم ترکمندی و محسن زینتی‌فر از مهندسان هوا فضای شاغل در بانه در حین مأموریت پس از چند سال مجاهدت و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مخلصانه در مسیر پاسداری از انقلاب و ارزش‌های اسلامی و خدمت به نظام و میهن اسلامی و نقش‌آفرینی در دفاع از وطن براثر سانحه تصادف به خیل عظیم شهیدان پیوستند.

وی افزود: سمیه احمدی از فعالان حوزه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی حوزه هنری به منظور گرامیداشت نام و یاد این شهیدان در مدت 2 سال تلاش، زندگی این 5 شهید سرافراز را در قالب کتابی با عنوان «داغی بر دل شهر» به رشته تحریر درآورده است که همزمان با دومین سالگرد شهادت این عزیزان در مسجد حضرت ولیعصر (عج) بیجار در یادواره‌ای که با مزین به نام آنان است، رونمایی خواهد شد.

دادگر با دعوت از تمامی علاقه‌مندان برای حضور در این محفل نورانی گفت: مراسم گرامیداشت یاد شهدای امنیت و رونمایی از کتاب ساعت 15 عصر در مسجد حضرت ولیعصر(عج) بیجار آغاز و در آن همرزمان و دوستان این شهدا خاطراتی از دوران زندگی آنان را بیان خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha