استقبال از غرفه بوستان قرآنی قطر در اکسپوی دوحه
کد خبر: 4181272
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

استقبال از غرفه بوستان قرآنی قطر در اکسپوی دوحه

برنامه‌های آموزشی و سرگرمی غرفه بوستان قرآنی قطر در اکسپوی 2023 باغبانی دوحه با استقبال گسترده بازدیدکنندگان روبرو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الرایه، غرفه بوستان گیاهان قرآنی در نمایشگاه باغبانی اکسپو 2023 دوحه شاهد حضور گسترده بازدیدکنندگان بود.

علاقه‌مندان از کارگاه‌های آموزشی که توسط متخصصان در زمینه پرورش سبزیجات به روشی آسان و همچنین آشنایی با برجسته ترین گیاهان ذکر شده در قرآن  و احادیث بود استقبال کردند. حضور باغ گیاه‌شناسی قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی با هدف برجسته ساختن تلاش‌های خود در زمینه حفاظت گیاهان و ایجاد فرصتی برای عموم مردم برای آشنایی نزدیک با گونه‌های گیاهی ذکر شده در قرآن کریم است. کارشناسان باغ همچنین چند کارگاه تخصصی کشاورزی برگزار می‌کنند و همچنین برنامه‌های سرگرمی آموزشی را برای کودکان به منظور افزایش دانش آنها ارائه می‌دهند.

محمد حسونه، مهندس باغبانی در باغ گیاهان قرآنی گفت: کارگاه‌های ارائه شده توسط باغ گیاه‌شناسی قرآنی شامل توصیه‌های عملی به شرکت کنندگان در مورد نحوه پرورش برجسته‌ترین انواع قابل کشت سبزیجات در قطر و طرز تهیه خاک مناسب و انواع آنها است. همچنین شرکت‌کنندگان با برجسته‌ترین محصولات کشاورزی قابل کشت در قطر آشنا می‌شوند.
 
حسونه ادامه داد: باغ گیاه‌شناسی قرآنی برنامه آموزشی بزرگی دارد و تعداد زیادی کارگاه آموزشی برای بازدیدکنندگان در اکسپو دوحه با هدف آموزش مردم در مورد راه ‌ای حفظ محیط زیست و گیاهان برگزار می‌کند.
 
وی توضیح داد که مشارکت این بوستان در این رویداد بین‌المللی با هدف ایجاد پل‌های ارتباطی بین تمدن‌ها، افزایش مسئولیت در قبال محیط زیست و دستیابی به یکپارچگی بین تلاش‌های حفاظت از گیاهان و دستاوردهای علمی مدرن است. حسونه در باره چشم انداز ملی قطر 2030 گفت: شرکت ما در نمایشگاه باغبانی اکسپو 2023 دوحه فرصتی ارزشمند برای سوق دادن توجه جامعه به اهمیت حفظ گیاهان و همچنین ارتقای ارتباط با میراث ارزشمند مذهبی ما است که بر این موضوع تاکید دارد و نقش محیط زیست در زندگی ما را روشن می‌کند. 
 
در باغ گیاه‌شناسی قرآنی دوحه قطر گونه‌های گیاهی‌ که در قرآن کریم و احادیث و سنت ذکر شده به نمایش درآمده است. شیخه موزه بنت ناصر، رئیس بنیاد قطر، این باغ را در سال ۲۰۰۸ افتتاح کرد. بوستان قرآن دوحه زیرمجموعه مؤسسه تربیت، علوم و توسعه جامعه قطر است که با هدف ترویج پیوستن جامعه به امور زراعی و باغبانی و با تأکید بر حمایت از حفظ مداوم محیط زیست تأسیس شده است.
انتهای پیام
captcha