پنجمین جشنواره «چله قصه‌ها» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4181237
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۸

پنجمین جشنواره «چله قصه‌ها» در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از برگزاری پنجمین جشنواره بومی محلی «چله قصه‌ها» و مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردکان خبر داد.

نشست خبری جشنواره «چله قصه‌ها» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، عالیه قوامی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، 20 آبان ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره بومی محلی «چله قصه‌ها» و مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: جشنواره «چله قصه‌ها» با هدف توسعه فرهنگ قصه و قصه‌گویی و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم یزدی‌ها از 21 آبان‌ماه به مدت دو روز در شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارسال 170 اثر به جشنواره و روایت 155 قصه در دو روز برگزاری جشنواره اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش سردار سلیمانی، کارآفرینی با هدف معرفی مشاغل در دست فراموشی و بخش طنز با شعار «با قصه لبخند بزنیم» برگزار خواهد شد.

قوامی با اشاره به آغاز مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از روز 23 آبان ماه گفت: بیش از 400 اثر برای این دوره از رقابت‌ها به جشنواره ارسال شد و برگزیدگان به مرحله کشوری و بین المللی راه خواهند یافت.

وی از برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه دو جشنواره خبر داد و گفت: اختتامیه دو جشنواره یاد شده، روز 25 آبان‌ماه در تالار فرهنگ اردکان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ملی کانون مدرسه در مدارس استان اظهار کرد: این طرح با محوریت ایمان، امید، نشاط، هویت و خردورزی در مدارس با دو شیوه اجرا می‌شود که در شیوه اول دانش‌آموزان 10 الی 15 سال با مراکز کانون ارتباط برقرار می‌کنند و در روش دوم نیز هر دانش‌آموزی می‌تواند به عنوان یک تشکل با محور هویت‌بخشی، فعالیت‌های کانون را در مدرسه بسط و گسترش دهد.

قوامی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی؛ برگزاری مهرواره «در مسیر دانایی بر بال کتاب»، ایجاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی، تهیه فیلم‌های کوتاه چهار دقیقه‌ای، برگزاری ویژه برنامه «دو پنجره»، جشن ویژه هفته کتاب در مراکز استان و طرح نقد کتاب و ... را از جمله برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

وی از اهدای هشت هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم و روستاها در هفته کتاب خبر داد و بیان کرد: به مناسبت هفته کتاب، عرضه کتاب در فروشگاه‌های تحت پوشش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تخفیف 20 درصدی عرضه خواهد شد.

قوامی در پاسخ به ایکنا با اشاره به فعالیت 18 مرکز در سطح استان بیان کرد: هم اکنون پنج مرکز در شهر یزد در حال فعالیت هستند و در روز پنجشنبه 25 آبان ماه نیز مرکز فرهنگی و هنری اشکذر پس از 13 سال در زیربنایی به مساحت 1100 مترمربع افتتاح می‌شود.

انتهای پیام
captcha