بازتاب معارف قرآنی از ایکنا قابل تقدیر است
کد خبر: 4181121
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

بازتاب معارف قرآنی از ایکنا قابل تقدیر است

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی گفت: مستندهای مکتوب از فعالیت‌های قرآنی در عرصه‌های مختلف هنری، معرفتی و تلاش برای مأنوس کردن جامعه با قرآن و نوآوری‌های اجتماعی بر پایه معارف قرآنی جذاب است، ضمن اینکه پیگیری رفتارهای قرآنی از خبرگزاری ایکنا و تلاش برای انعکاس مناسب این فضایل قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با گرامیداشت سالروز تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن بیان کرد: فعالیت خبرگزاری ایکنا به‌طور اختصاصی در حوزه معارف قرآنی است و می‌تواند دریچه‌ایی باشد به بوستان معرفتی و سبک زندگی نشئت گرفته از منبع وحی که به تعبیری مهم‌ترین مکمل است.

وی اظهار کرد: قرآن به‌عنوان معجزه الهی پیامبر اسلام خاصیت جهل‌زدایی و بصیرت‌افزایی دارد که اگر به‌خوبی بتوان معارف قرآن را با چاشنی خلاقیت و نوآوری یا از طریق روایتگری زیبا و دلنشین به مخاطب ارائه کرد قطعاً شفای بسیاری از ناکامی‌های امروزی است.

سالاری مکی بیان کرد: مستندهای مکتوب از فعالیت‌های قرآنی در عرصه‌های مختلف هنری، معرفتی و تلاش برای مأنوس کردن جامعه با قرآن و نوآوری‌های اجتماعی بر پایه معارف قرآنی جذاب است، ضمن اینکه پیگیری رفتارهای قرآنی نیز از خبرگزاری ایکنا و تلاش برای انعکاس مناسب این فضایل قابل تقدیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در طول این شش ماه حضورم در استان و سفر به شهرستان‌ها و روستاهای استان دریافتم فعالیت‌ها و دغدغه‌های بسیار ارزشمند و قابل انعکاس در همه‌ استان وجود دارد. از یک معلم قرآن که روزانه بالغ بر ۷۰ دانش‌آموز زیر هفت سال را تحت آموزش‌های خود قرار می‌دهد در بشرویه تا عزیز بزرگواری که طی هفت سال با حوصله و با پیگیری کتابت قرآن را با سختی خاص خودش به پایان می‌رساند.

وی ادامه داد: از جلسات هفتگی خانه‌های قرآن فردوس تا برنامه فاخر قرآنی طبس در صفحات مجازی تلاش‌های قرآنی استان جزء پست‌هایی نیست که تکرار شوند و به‌عنوان یک خبرگزاری مطالبه‌گر خلاق، تدبیری بیندیشید که در ارتباط با بقیه اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی با نشر قوی‌تر ادامه داشته باشد.

سالاری مکی یادآور شد: به‌طور یقین کمبودهای زیرساختی خبرگزاری ایکنا و مشغله‌های فراوان مدیران و مسئولان مربوطه به‌عنوان مانع این هدف تعریف خواهد شد که باز هم تأکید می‌کنم که ارتباط مؤثر، مستمر و خلاقیت‌های رسانه‌ای که به ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های ایکنا کمک می‌کند یقیناً رسیدن به این مهم را کمک خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha